Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Helaas heeft de BX me laatst in de steek gelaten. Ik kon geen gas meer geven en ben in de berm stil gevallen. Nu bleek (gelukkig net lid van de ANWB) dat de brandstofpomp geen electriciteit meer kreeg. De ANWB heeft stroom van de verlichting naar de brandstofpomp geleid, waardoor ik allleen kan starten met de lampen aan en de moter uit doe door de lampen uit te doen.
Ik wil het graag oplossen en dacht een vraagbaak is ook geen slecht idee. Ik kan ze tot nog toe alleen vinden tot modeljaar ‘86. Dat scheelt 7 jaar. Is de BX turbodiesel in die 7 jaar veel veranderd?
In dat boek zul je geen turbodiesel vinden, om dat de diesel met een turbo pas in 88 kwam
(of was het toch 87? )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het draadje aan de brandstofpomp loopt via een stekkerverbinding bovenop de versnellingsbak (grijs) naar het gloeirelais, waardoor deze wordt aangestuurd. Als je die draden volgt (zie in de bovenste link bij het schema: dieselsupplement) dan kom je op doosje 59 uit, het blauwe voorgloeirelais op onder het linker voorspatbord.
Doosje 429 is het elektrocontact van de dieselpomp.
Daar kun je dus meten. Gaat het op het relais goed en op de pomp fout dan moet je de stekkerverbinding controleren.
Er is een speciale BX diesel Haynes; in de gewone Haynes staat alleen maar benzinespul.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
BasisBIX schreef:In dat boek zul je geen turbodiesel vinden, om dat de diesel met een turbo pas in 88 kwam
(of was het toch 87? )
88 idd, de trd turbo
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Re: welke vraagbaak ‘93 turbo diesel? Brandstofpomp probleem
visapowerrr schreef:Helaas heeft de BX me laatst in de steek gelaten. Ik kon geen gas meer geven en ben in de berm stil gevallen. Nu bleek (gelukkig net lid van de ANWB) dat de brandstofpomp geen electriciteit meer kreeg. De ANWB heeft stroom van de verlichting naar de brandstofpomp geleid, waardoor ik allleen kan starten met de lampen aan en de moter uit doe door de lampen uit te doen.
Ik wil het graag oplossen en dacht een vraagbaak is ook geen slecht idee. Ik kan ze tot nog toe alleen vinden tot modeljaar ‘86. Dat scheelt 7 jaar. Is de BX turbodiesel in die 7 jaar veel veranderd?
Als je nog steeds een vraagbaak zoekt
Deze moet je dan hebben; http://link.marktplaats.nl/145951425
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Dank je!
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
Helaas was de vraagbaak al dezelfdeavond al verkocht
Overigens is in principe de aansturing van de elektroklep van de brandstofpomp bij alle diesels van het tweede en derde type gelijk, ook qua bedrading.
Zoals ook te lezen in de schema’s waarnaar ik een tweetal links postte.
Ich bin ein Breaker
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
karel schreef:Zoals ook te lezen in de schema’s waarnaar ik een tweetal links postte.
Die heb ik snel even bekeken, maar m’n man gaat dat doen. Hij vind electrische tijd leuk.
Een vraagbaak is sowieso nooit weg.
visapowerrr schreef:karel schreef:Zoals ook te lezen in de schema’s waarnaar ik een tweetal links postte.
Die heb ik snel even bekeken, maar m’n man gaat dat doen. Hij vind electrische tijd leuk.
Een vraagbaak is sowieso nooit weg.
Is ook. Kom je morgen nog in Heusden kijken?
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
mpostma schreef:visapowerrr schreef:karel schreef:Zoals ook te lezen in de schema’s waarnaar ik een tweetal links postte.
Een vraagbaak is sowieso nooit weg.Is ook. Kom je morgen nog in Heusden kijken?
Euh ik heb net even gekeken en het klinkt erg leuk en bovendien zeer dichtbij, meja moet morgen nog zoveel doen.