Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Er zijn allerlei benzines en diesels op de markt. Vpower, ultmate, excellium, de gewone soorten bij diverse pompen. Veel keuze dus.
Daarom vroeg ik mij af op welke benzine/diesel rijdt jou auto het best?
Ik heb gemerkt dat m’n Visa het erg goed doet op de ultimate 98 van BP.
M’n eend raced op de Franse Total excellium 98.
ik ben benieuwd
In mijn huidige voiture, een oud maar taai ax-je, gooi ik benzine van de witte pomp. Ik heb niet het gevoel dat de motor merkbaar beter/zuiniger loopt van duurdere brandstof en vind het het prijsverschil daarom niet waard.
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik tank ook meestal bij de Tango of Tinq vanwege het prijsverschil, maar de motor loopt bij mijn visa en eend toch beter en lijkt ook zuiniger te zijn met deze benzine
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Benzine? Is dat niet veel te duur om te verbranden…
Hé Ries, waar haal jij je gas?
Dinsdag bij Shell aan de parkweg geweest, in ieder geval goekoper dan Avia aan de Knalhutteweg (hoewel dat geloof ik tegenwoordig voor ons het dichtstbijzijndst is).
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik ga niet naar een speciaal tankstation.
Als ik thuis ben en ik heb mijn tank leeg, tank ik bij voormalig Haarhuis aan de parkweg, want dichtbij.
Waarom is Avia aan de knalhutteweg voor ons het dichtsbijzijnde tankstation, voor mij niet in ieder geval. Hoe kom je daar zo bij?
Als ik de kans krijg en het komt net goed uit tank ik bij een klein tankstationnetje in De Heurne, die man haalt zijn eigen brandstoffen en is met benzines en lpg ongeveer 6 ct goedkoper dan elders.
LPG kost daar nu 51 ct
met voor ons bedoel ik natuurlijk voor mij en mijn vrouw….
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vroeger tankte ik gas en als er benzine in moest ALTIJD V-power of Total Excellium 98.
Nu met de HDi een beetje afwisselend. In ieder geval wel altijd de A-merken. Ik heb nu een lichte voorkeur voor BP Ultimate Diesel. Motor loopt iets stiller en lijkt beter op te pakken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- C3 1.4 VTi Exclusive
EW schreef:met voor ons bedoel ik natuurlijk voor mij en mijn vrouw….
Haha, okee, ik dacht dat je wist waar ik woonde..was al bang.
Maar die paar centen verschil op een volle tank gas maakt toch niet zo veel uit, scheelt hooguit een euro.
Tja, kon zijn dat je met een pomp kwam die voor mij erg gunstig ligt…
Maar haarhuis kende ik al (was ik geweest nadat mijn pomp vervangen is)
DigiDaan schreef:
Nu met de HDi een beetje afwisselend. In ieder geval wel altijd de A-merken. Ik heb nu een lichte voorkeur voor BP Ultimate Diesel. Motor loopt iets stiller en lijkt beter op te pakken.
Grappig, ik heb dezelfde indruk met mijn HDi. Ik kom het alleen op mijn routes nergens tegen voor een fatsoenlijke prijs; ik kan wel VPower diesel tanken voor 7 of 8 cent korting en doe dat dus maar.
Tinq diesel was vroeger notoire urft. Dat grensde aan het onbrandbare: roken, roeten, alles behalve goed en lekker rijden. Hoe het nu is, nu ze niet meer noodgedwongen de afgekeurde batches van Shell uitventen *), weet ik niet en dat wil ik ook niet meer weten.
*) Dit werd door de voormalig directeur gewoon zo openlijk gezegd in een interview. “Je betaalt er toch ook minder voor?” was zijn verweer. O, ik dacht dat dat vanwege de ontbrekende service en faciliteiten was…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
gewoon benzine. Het standaard brandbare spul 95
Je bent student of niet!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Ongeacht de dagtellerstand rij ik in het weekend even langs de lokale shell expres om de AX vol te gooien met relatief goedkope euro95.
Rijdt ie prima op en kan ik de hele week rijden zonder dure snelweg benzine te hoeven inslaan.
Groet, Rogier
LPG tank ik bij Gulf en benzine 95 bij Esso
Esso omdat het station in Schilde bij de 10 goedkoopste van het land hoort.
Gulf omdat ik bij die Esso geen LPG kan tanken en omdat ze een goede service hebben ; carwash-self carwash-krantenkiosk-kortingkaart-...
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
tank met mijn c8 2.2 hdi gewoon de normale diesel bij de Haan tankstations. Ga toch een de duurdere diesel proberen en kijken of het verbruik naar beneden gaat….
Totaal aantal Berichten: 7774
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Met de modernere commonrail diesels (Zoals de HDi en HDi zestienkleppers) zou ik geen b-merken of witte pomp-diesel tanken. Het zijn fijne motoren, maar als de opvoerpomp, hogedrukpomp of injectoren stuk gaan door vervuilde brandstof ben je zo honderden euro’s armer. Bovendien lopen ze merkbaar beter op de premium-diesels.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!