Waar ik eerder al bang voor was lijkt nu werkelijkheid te zijn geworden. Het lampje dat de koelvloeistoftemp te hoog was blijft nu regelmatig branden, terwijl temp en peil keurig zijn. Bovendien zit er aan de binnenkant van de dop van het reservoir lichte mayonaise. Daarbij komt dat volgens Ton van Soest (citroen-held in bosschenhoofd) teveel druk op het systeem staat, door een lek, en eerder had ik al een externe lek achterop de pakking.
Wat nu te doen? Zelf doen is naar zeggen van een aantal mensen een fors ingewikkelde en pittige klus waar je gauw een weekend mee bezig bent, laten doen door een garage kost naar schatting 750e.
Heeft iemand ervaring met het vervangen? Of adresjes voor goedkope maar goede vervanging?
(overigens kom ik net terug van een rit van 450 km zonder lampjes en gemiddeld 160 op de snelweg….)...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik heb na de overdracht van het pakketje even een balletje opgegooid bij mijn adresje in nijkerk ivm je kop.
Een kop van een diesel ziet hij helaas niet zo zitten… dat stinkt nogal
Maar die TD van jou heeft toch niet zoveel gelopen? Ik vind het wat aan de vroege kant vandaar. Zou het kunnen zijn dat jou gemiddelde snelheid wat aan de hoge kant ligt voor een TD? of maakt dat geen bal uit ?
Bedoel je dat je de hoge snelheid zorgt voor een kapotte kop, of dat sludge veroozaakt wordt door hoge snelheid en ik geen lekke kop heb?
Die hoge snelheden haal ik vrijwel nooit, ik rij meestal file natuurlijk, dus die link lijkt me niet voor de handliggend.
Dat die kerel er geen zin in heeft, zegt wel wat overigenbs. En thanks voor het vragen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik kan niet beoordelen of je wel of geen lekke kop hebt. Ik neem even aan dat je daar zelf voldoende kaas voor hebt gegeten .
wat de snelheid betreft, ik vroeg het me alleen af omdat ik je vaak over hoge snelheden hoorde. Maar was meer een vraag in welke mate dat van invloed is op de TD.
en , wat Ron betreft, diesels liggen hem niet zo. Bala ik zelf ook wel van want als ik een TD neem hop ik wel daar dat onderhoud te kunnen doen.
Ha Frank,
Vervelend! Misschien zou je ZX1.4i (Sohail) eens kunnen contacten? Noemt zich ervaren koppensneller en heeft volgens mij enige tijd geleden een XM gedaan, was dan wel een tct…
Groet,Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een kop van een 2.1 TD is een pestklus… daar ben je echt wel effe zoet mee… Balen man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Een kop van een 2.1 TD is een pestklus… daar ben je echt wel effe zoet mee… Balen man!
dat was idd zo’n beetje de reactie van Ron in Nijkerk….
Was dat niet een 1900D die Sohail gedana had? Was geloof ik zijn eerste diesel. ook nog eens zijn eigen. Heeft wel net werk afgeleverd geloof ik.
Ok, dus wel mogen vaststellen dat het echt een pokkeklus is. Ik zal het in ieder geval niet zelf gaan proberen, maar iemand erbij willen hebben die weet wat hij doet….of in ieder geval met een gezond stel hersens ebij….
Even een andere vraag, ik wilde ermee op wintersport over 2 weken, maar vraag me af wat er (worst -kaas scenario) kan gebeuren…Er wordt wekelijks 1000km mee geereden, dus da’s niks nieuws. Maar in één keer, da’s wat anders natuurlijk.
Kan ik er veilig mee weg? Wat denken jullie?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Even de Haynes doorgelezen, ziet er best simpel uit! ......Als de motor eruit is gehaald.
Lekker is dat “overall engine in-car procedures” maar de motor is er wel even uitgehaald voor het gemak.
enfin, ik zal toch niet de eerste zijn die de kop van een 2.1 gaat vervangen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik wil je er eventueel wel mee helpen, maar ik kan niet op ervaring leunen dus of je er iets aan hebt….
Advies en hulp zijn natuurlijk altijd welkom, hoewel met dit soort ingrepen niet teveel kapiteins moet hebben…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
malle pietje schreef:Even de Haynes doorgelezen, ziet er best simpel uit! ......Als de motor eruit is gehaald.
Lekker is dat “overall engine in-car procedures” maar de motor is er wel even uitgehaald voor het gemak.
enfin, ik zal toch niet de eerste zijn die de kop van een 2.1 gaat vervangen?
Helaas…. de haynes heeft gelijk… ik heb een paar koppen moeten doen. Na de tweede keer hebben we besloten om in het vervolg de complete motor uit te bouwen. Het kop-lichten met motor ingebouwd is wel zo’n godsgruwelijke teringklus…. dan maar de motor d’r uit….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:malle pietje schreef:Even de Haynes doorgelezen, ziet er best simpel uit! ......Als de motor eruit is gehaald.
Lekker is dat “overall engine in-car procedures” maar de motor is er wel even uitgehaald voor het gemak.
enfin, ik zal toch niet de eerste zijn die de kop van een 2.1 gaat vervangen?
Helaas…. de haynes heeft gelijk… ik heb een paar koppen moeten doen. Na de tweede keer hebben we besloten om in het vervolg de complete motor uit te bouwen. Het kop-lichten met motor ingebouwd is wel zo’n godsgruwelijke teringklus…. dan maar de motor d’r uit….
Hmm, je had niet even kunnen zeggen dat het echt niet nodig is?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
dan word het idd een pittig klusje aangezien je dan wel een goede werkplek moet hebben en een kraan om dat blok te tillen…
Het is overigens dan wel HET moment om meerdere zaken te doen Frank.
Dan zou je bijna zeggen dat je de TD in orde maakt en het klokje gaat rond rijden….
Pfff, zeg dat wel. Het ziet er naar uit dat dan ook maar de klepseals (?) etc vervangen moeten worden. Ik begreep van Serge dat de D-riem weer vervangen moet worden, dan ook direct de spanrol die nog heb liggen, etcetc…..
Wordt er nu al moe van bij het bedenken van alle kosten!
Betekent wel dat ik binnen nu en een aantal maanden toch echt even een leuke bonus ergens vandaan moet toveren…..en waar vind ik een plaats waar ik een dag of wat die auto compleet uit elkaar gehaald kan neerzetten….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Enne,
wat is het ergste dat er op korte termijn kan gebeuren? Zou ik er fatsoenlijk mee op wintersport kunnen? Ik heb nog geen koelvloeistofverbruik kunnen ontdekken, maar een heel klein beetje mayo en bovendien geen rare temperaturen gehad, geen schokken of verlies van vermogen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!