Jeetje dat is vervelend, na dol entausiast gewacht te hebben tot het donker werd (gele lichten erin gezet), kom ik buiten zie ik dat mijn koplamp glas is ingeslagen, ik kan je zeggen als je altijd iedere week je autowast en koesterd dat je hier een zware koppijn van kan overhouden ..
Na even in het foldertje van Chaparsee gekeken te hebben is het er niet beter op geworden 85 euro excl rubber, leek net trouwens of mijn oude verlijmd zat op de lijst (is dat normaal?).
iemand anders nog een goedkoper alternatief?
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Mijn eerste vandalisme ervaring, kost een L.V koplampglas
Hoi ik heb er nog wel een liggen ,deze kan je zo krijgen. Alleen zijn er twee types cibie en marchel als ik het goed heb
Re: Mijn eerste vandalisme ervaring, kost een L.V koplampgla
jan D super 1971 schreef:Hoi ik heb er nog wel een liggen ,deze kan je zo krijgen. Alleen zijn er twee types cibie en marchel als ik het goed heb
Het gaat om de bijrijderskant en het merk is Cibie, als je deze heb liggen zou dat mooi zijn!, Nieuwegein valt ook nog te bereiden !.
En wil er best wel een vergoeding voorgeven !
Guy
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Mijn eerste vandalisme ervaring, kost een L.V koplampglas
Het is marchal, maar ik weet het niet zeker of dit wat uitmaakt?????
Ik hoor het wel.
Re: Mijn eerste vandalisme ervaring, kost een L.V koplampgla
jan D super 1971 schreef:Het is marchal, maar ik weet het niet zeker of dit wat uitmaakt?????
Ik hoor het wel.
Ik kijk eerst wel even verder dan, ik weet ook niet of hier verschil in zit zoals de streepjes endergelijk?!.
Weet je of iemand hoe deze precies vast zitten de mijne leek vast geplakt te zitten om de sierstrip, en zag ook dat je hier een rubber voor had ?!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Mijn eerste vandalisme ervaring, kost een L.V koplampglas
Hoi achter het glas zit alleen maar een rubber, welke tegen het chassis gedrukt word.Hier tegenaan word de koplampglas aangedrukt ,dit alles gezien vanaf de binnenkant .Dus glas dan rubber en laatst het chassis.Succes verder
Overigens heb ik zelf de sierrand, welke zich aan de buitenzijde bevind. Ook
opgevuld met sikaflex ,voor het water wat erin blijft staan tussen het glas en de sierrand .
Bijzonder vervelend
Heb laatst 2 reflectors helpen vervangen, en dan zie je dat er tussen de lichtbak en het koplampglas een laagje schuimrubberachtige afdichting zit, maar die is meestal in verregaande staat van ontbinding. Zou ik altijd vernieuwen als je toch bezig bent. Als de lichtbak verwijderd is, zie je dat het koplampglas aan de binnenkant van het spatscherm met een aantal klemmen bevestigd is, dus volgens mij moet je vanuit de binnenkant van het voorscherm te werk gaan.
En of het verschil tussen Cibié en Marchal méér is dan het merkje dat op het glas staat, weet ik niet.
Ik heb wél een gedetailleerde tekening van het e.e.a., als je die wilt hebben: stuur mij even een PB met je mailadres, dan zal ik die “bouwtekening” even scannen.
Ik ga er van uit dat koplampglazen 2de-hands te koop zijn (bij de DS-specialisten), dus 85 euro hoef je er niet aan kwijt te zijn.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
JoF schreef:....., dus volgens mij moet je vanuit de binnenkant van het voorscherm te werk gaan…..
Ja. moet van binnen uit.
Het spatbord moet er af, de lichtbak verwijderen, het glas verwijderen vanaf de binnenkant. Ik zou meteen de sierlijst en schuimplastic rand vervangen.
Een behoorlijk klusje .
Ik heb gister avond het glas er al tussen uit gehaald, zodat dit niet meet tot vervelende dingen kom leiden.
Dus als ik het goed gegrijp, is zoals het bij mijn zat gewoon niet de juiste mannier?, het glas zat vanaf binnen verlijmd op de sierlijst ?
Ik heb bij mijn geen rubber o.i.d. gezien, en ik zal dus bevestigings materiaal missen !?.
bedankt voor de tip mbt tweede handse las, je heb hier in Adam 3 grootte DS garages zitten geef ik morgen wel een bel.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Op een spatbord van een sloper zat het ook gelijmd met tape, dus is wellicht een vervangingsartikel?
Het klemmetje van de sierlijst is moeilijk/niet meer leverbaar, dus goed bewaren…
Origineel zat het niet verlijmd. Wat wel kan is dat door het vergane schuimplastic de boel aan elkaar kleeft.
Klemmetje, sierlijst, schuimplastic, rubberen rand etc allemaal te koop bij Chyparse.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
vlietmansje schreef:
Het klemmetje van de sierlijst is moeilijk/niet meer leverbaar, dus goed bewaren…
Wel goed bewaren, maar ze zijn volop te verkrijgen bij Dirk Sassen en der Franzose.de. Kosten ca. 4 euro. De lampruiten liggen hier rond de 73 euro
en het sponsrubber kost 3 euro per kant. Verder zijn alle bevestigingsartikelen ook wel te verkrijgen…......
Check:
http://www.franzose.de/de/Citroen-DS/DS/Scheinwerfer-Zubehoer-Halterungen/?PHPSESSID=c7f2deafad763657193bae1342257f4b
Mooi lullig als ze je koplampglazen intikken. Bij mij hebben ze ook een kerstcadeautje bezorgd: XVS voorzijde aan 1 kant lekgestoken en XAS achter aan 1 kant aan de zijkant ingesneden tot op het karkas van de band.
Mensen, maar ik denk voornamelijk vers ingedronken jongeren, kunnen erg jaloers zijn op de bezittingen van anderen en denken, ah, zo’n auto? geld zat die lui. Ze vergeten wat je er soms allemaal voor laat….......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Bij mij hebben ze ook een kerstcadeautje bezorgd: XVS voorzijde aan 1 kant lekgestoken en XAS achter aan 1 kant aan de zijkant ingesneden tot op het karkas van de band.
Bah!
Waar (welke wijk bedoel ik dan) in Apeldoorn woon je dan? Heb er voor zover ik me kan herinneren niks over in de krant gelezen…
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Marten schreef:
GROOT:
Lupolo: de “bouwtekening” die Marten gebruikt, bedoelde ik dus. Hij is nét wat handiger in PC-gebruik dan ik. En “plakken” doet véél vergaan spul, het enige dat écht geplakt moet worden is de tape op de rand van het koplamphuis (afdichting tussen glas en huis).
Tekeningen als deze kun je vinden op de Italiaanse DS-site: http://www.lesds.it onder Area Documentazione en dan Spaccati Originali. Oók handig voor de Rome-gangers
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
JoF schreef:..... Hij is nèt wat handiger in PC-gebruik dan ik. .....
JoF schreef:Marten schreef:
GROOT:Lupolo: de “bouwtekening” die Marten gebruikt, bedoelde ik dus. Hij is nét wat handiger in PC-gebruik dan ik. En “plakken” doet véél vergaan spul, het enige dat écht geplakt moet worden is de tape op de rand van het koplamphuis (afdichting tussen glas en huis).
Tekeningen als deze kun je vinden op de Italiaanse DS-site: http://www.lesds.it onder Area Documentazione en dan Spaccati Originali. Oók handig voor de Rome-gangers
Ik heb net even door de boeken gespit die ik had liggen (was ik vergeten) en heb dezelfde tekening ook gevonden blz 555/556 .. dan is het bij mijn DS niet echt orgineel meer, jammer genoeg, dit zou beteken dat ik alle klemmetjes endergelijk ergens op de kop moet tikken, bij mijn zat het glas direct geplakt op de rvs sierrand, eerst maar even kijken qua verzekering (heb all-risk), maar dan zit je volgens mijn toch altijd met je no-claim.
Moet zeggen dat het wel een makeklijke oplossing was zoals het bij mijn zat als ik de tekeing zie haha, maar wil het het liefst weer orgineel.
Ik hou jullie op de hoogte ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD