Ik heb een probleem met de gasklepregeling. Dit is een elektronische gasklep. Bij het lichtelijk aanraken van het gaspedaal gaat het toerental al; flink omhoog. Daar is nog mee te leven. Wat vervelender is, is dat de gasklep blijft haken bij 1500 rpm. Zodra rem of koppeling wordt ingetrapt valt hij terug naar stationair.
De dealer heeft al meerdere zaken gedaan: sensor gasklep, gasklephuis, reiniging gasklep, diverse sensoren overgeplaatst van een andere C5, software 2 maal door andere versie vervangen, regeling aan het pedaal vervangen.
Ook loopt de motor op stationair toerental niet mooi rond. Je ziet het toerental aldoor even dippen. Als je de beweging van de motor bekijkt dan lijkt het net of er een ontstekingsslag mist bij een van de cilinders.
Bij koud weer gaat het starten ook zeer moeizaam.
Ik weinig vertrouwen er meer in dat de dealer dit kan oplossen. Ook Citroen Nederland weet nog geen oplossing.
Al aangegeven dat er eerst eens naar de ontsteking aan zich gekeken moet worden. Ze hebben de bobine doorgemeten, is goed. Maar meer heeft men niet gedaan.
Wie heeft enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik mag aannemen dat de computer ook goed is ingeleerd na het updaten? Dit is een vrij lange procedure bij een 2.0 16V met elec. gasklep (MM6LP computer). Er moeten diverse handelingen gedaan worden met de tester en vervolgens moet de auto stationair warmdraaien zonder airco of verbruikers ingeschakeld.
Als dit om 1 of andere reden niet goed gebeurt is kan dat vreemde storingen veroorzaken.
Blade_ schreef:Ik mag aannemen dat de computer ook goed is ingeleerd na het updaten? Dit is een vrij lange procedure bij een 2.0 16V met elec. gasklep (MM6LP computer). Er moeten diverse handelingen gedaan worden met de tester en vervolgens moet de auto stationair warmdraaien zonder airco of verbruikers ingeschakeld.
Als dit om 1 of andere reden niet goed gebeurt is kan dat vreemde storingen veroorzaken.
Ik mag aannemen dat bij een dealer men weet wat de procedure is na het vervangen van diverse sensoren. Ik heb het voorgevoel dat dit niet is gebeurd. Zal nagaan of de procedure zo is gevolgd.
Bedankt en wordt vervolgd.