Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb ook voor de MK1 gekozen
16s is naar mijn idee de Franse benaming voor 16v
Waarom er zoveel voor die diesel gekozen wordt snap ik niet…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Heel simpel, omdat ik mijn liefde voor benzine ook aan het verliezen ben. Het veel mooiere geluid staat helaas niet in verhouding met het verbruik als je automaat wil rijden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoewel huidige snelle diesel inmiddels redelijk sprintjes kunnen trekken, snap ik niet wat een oude TD met sportief te maken heeft
Helemaal niet icm een automaat
Hier gaat het immers om sportieve BX, daar horen naar mijn idee ook de prestaties bij
Als je het over lange afstanden rijden heb kan ik mij voorstellen dat je een diesel kiest omdat daar minder kosten bij heb.
Ik ga ook voor de GT, wij hebben afgelopen week besloten dat type’s 2 en 3 alleen nog maar als donor mogen fungeren voor type’s 1.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Daar sluit ik mij bij aan!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
De enige echt sportieve bx is natuurlijk gewoon de Sport. De combinatie van het sportief uiterlijk, motorgeluid en prestaties zijn daarin nu eenmaal het best in samengevat. Bovendien zijn dit types 1 welke in ons aller ogen (nouja op een enkeling na dan… )gewoon de mooiste bx-en zijn.
Goede tweede is wat mij betreft de Gti16v Mk2 omdat ik die qua uitbouw ook wel erg fraai vind (mooier dan de MK1) en ook nog netjes presteert.
Alle overigen zijn wat mij betreft gewoon vlotte auto’s die maar weinig met de term sportief van doen hebben.
Sja, begeerlijk of sportief.
Een echt sportieve auto heeft geen automaat, geen stuurberkrachtiging, geen monopoint (of enkele carburateur), geen airco, geen comfort, geen uitlaatdempers..
De Ourane heeft behalve het uiterlijk maar weinig sportiefs.
TurboD12 is niet sportief, maar stiekum wel vlotter dan de GTI 8v
Ik wil nog wel een poll voor de meest kansloze poll van het jaar.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Een echt sportieve auto heeft geen automaat, geen stuurberkrachtiging, geen monopoint (of enkele carburateur), geen airco, geen comfort, geen uitlaatdempers..
Een F1 heeft toch echt stuurbekrachtiging
Enige demping heeft een sportauto ook altijd wel?
Arjan Verkade schreef:mpostma schreef:Een echt sportieve auto heeft geen automaat, geen stuurberkrachtiging, geen monopoint (of enkele carburateur), geen airco, geen comfort, geen uitlaatdempers..
Een F1 heeft toch echt stuurbekrachtiging
Enige demping heeft een sportauto ook altijd wel?
Die F1 auto’s zijn ook niet meer wat het geweest is.
En ach.. geen comfort is wat anders dan geen demping.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik doelde op de demping van de uitlaat
Uitaard zal je demping op je vering nodig hebben anders is alles zo stuk
Arjan Verkade schreef:Ik doelde op de demping van de uitlaat
Een F1 auto maakt echt een enorme teringherrie. Ik geloof niet dat er veel demping inzit.
Een echt sportieve auto is eigenlijk maar een hopeloos geval.
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Ik heb op de BX Sport gestemd.
Dit vind ik eigenlijk de mooiste BX, al doet m’n hartje ook sneller kloppen bij een 16 Valve (Soupapes).
BX19trs schreef:Ik ga ook voor de GT, wij hebben afgelopen week besloten dat type’s 2 en 3 alleen nog maar als donor mogen fungeren voor type’s 1.
Emiel
Daar sluit ik me ook bij aan
(maar dan wel met een uitzondering op serie’s 2 uit 87)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Arjan Verkade schreef:Ik doelde op de demping van de uitlaat
Een F1 auto maakt echt een enorme teringherrie. Ik geloof niet dat er veel demping inzit.
Een echt sportieve auto is eigenlijk maar een hopeloos geval.
Zit net nog even te denken, maar jij beschrijft eigenlijk een race auto.
Sportief vind ik toch meer een auto die ook op de weg kan rijden
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
Ondanks dat ik nu een Xantia 2.0 activa rijd, ben ik nog steeds gek op een mooie TZI. Heb er zelf geen gehad, slechts een 1.4 TE, maar vind dit een hele mooie BX. Als de financien en de ruimte het toelaten, komt er misschien nog wel eens een.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans