Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
chiptuning
Heb inmiddels ook aardig wat negatieve berichten gehoord, dus begin nu toch echt te twijfelen! Zou het graag doen, maar ben bang voor de aandrijving, koppelingsplaten, enz. Dus, moeilijk!
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Ik heb er inmiddels veel km’s mee gereden, daarvoor een lease Hdi gehad die ik vanaf 1500km tot 160.000 met chiptuning heb gereden. Gebruikte geen druppel olie meer en was nog erg gezond.
Zwartkijkers heb je altijd
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
chiptuning
Wat betreft de zwartkijkers, als je echt stront krijgt kan ik me dit goed voorstellen! maar goed, denk dat ik het toch maar eens laat doen.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik vraag me af of er überhaupt wel verschil is tussen de remmen, koppeling en aandrijving van een HDi90 en een HDi110. M.a.w. ik vraag me af of er delen zijn die niet zijn berekend op die 20pk extra, sowieso is er altijd wat marge ingecalculeerd.
En daarbij, als je niet constant dat extra vermogen aanspreekt zal het allemaal wel loslopen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
chiptuning
Het gaat mij vooral om het koppel onderin en het evt. zuiniger rijden. Ben in principe een zuinige rijder, geen trapper dus. Maar…..... was een 1.8 gewend en deze activa gaat nu al als een speer, en voel me soms net een 20 jarige met petje op en rugleuning achterover! (word volgende maand 40 dus blijf me dankzij de Xantia lekker jong voelen)
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
knäckor schreef:Ik vraag me af of er überhaupt wel verschil is tussen de remmen, koppeling en aandrijving van een HDi90 en een HDi110.
Als je even zoekt (op Xantiaforum of hier) vind je wel antwoorden:
- tussenkoeler
- andere bak (type ML, afkomstig van V6, 2.1TD en CT, dus geschikt voor meer koppel)
- hydraulisch bediende koppeling, i.p.v. kabelbediend. De diameter van de plaat zou weer niet uitmaken tussen ‘110’ en ‘90’.
- remschijven ‘110’ zijn 288x28 i.p.v. de 266x20,5 (berline HDi90) of 283x22 (break HDi90).
De Xantia HDi110 is dus zeker ‘zwaarder’ uitgevoerd dan de ‘90’.
M.a.w. ik vraag me af of er delen zijn die niet zijn berekend op die 20pk extra, sowieso is er altijd wat marge ingecalculeerd. En daarbij, als je niet constant dat extra vermogen aanspreekt zal het allemaal wel loslopen.
Inderdaad, die marge zit er wel in. Extra slijtage zal alleen dan voorkomen als je langdurig vol gebruik gaat maken van dat extra vermogen.
Dit ruikt naar spam.