Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Zo de Sm rijdt eigenlijk best goed heb er nu bijna 1000km op zitten.
tijd om de olie te verversen en een andere oliefilter er op te steken.
enkele minpuntjes
-alternator is stuk (regelaar niet) : ik ga dus een afbreker alternator van een renault zoeken met 110 A met interne regelaar die past op een sm walter en waterman hebben de juiste nummer…
- HD pomp maakt verschikkelijk lawaai tot deze warm staat na ong. half uur… : deze gaat dus eens naar citro-tech moeten maar kost 335 euro….
Mijn gas - kabel licht volgens mij verkeerd op de plaats waar het hefboompje staan naar de twee gaskleppen op de injectiebuizen… vermits er in belgie zo goed als geen SM injectie’s rondrijden… bogaard kan jij daar eens een foto van nemen hoe die hefboom juist ineen zit?
thanks!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet gewoon een HD-pomp van een CX pakken!!! Kijk nou eens op mijn sm hoe dat zit. Scheelt je 335 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
YEp! die heeft een betere opbrengst ook.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Mmm dat is misschien niet zo’n slecht gedacht… ik heb er nog een liggen denk ik…. moeten er veel aanpassingen gebeuren aan zo’n pomp? Is dat een vroege dikke cx pomp of is een kleine pomp ook al voldoende?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Bon wou dit weekend de sm starten maar de ontsteking is toch echt wel weg nu… er zal dus een dure 1.2.3 in moeten…. balen.. en dat na 1000km goed rijden, dacht dat ik dat nog wel een tijdje kon uitstellen…niet dus… ach een van de laaste grote kosten aan de wagen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:Bon wou dit weekend de sm starten maar de ontsteking is toch echt wel weg nu… er zal dus een dure 1.2.3 in moeten…. balen.. en dat na 1000km goed rijden, dacht dat ik dat nog wel een tijdje kon uitstellen…niet dus… ach een van de laaste grote kosten aan de wagen…
Wat is er stuk? ik heb nog wel spare parts van voor mn 123 inbouw…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja maar ik wil wel een 1,2,3 omdat walter zei dat dit veel beter is…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vis, jij hebt een carbu met lpg. Een I.E. loopt effe rijker stationair en met een brakke ontsteking komt het echt niet goed
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Heb gisteren de sm terug aan de praat gekregen… er was volgens mij iets mis met de dubbele cassette onder de rotor…draait goed. Volgende maand het eerste werk een 123 onsteking + proberen een goede starter te vinden.
ps kan je op een I.E de CO nog bjiregelen of alleen het stationair draaien?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:Heb gisteren de sm terug aan de praat gekregen… er was volgens mij iets mis met de dubbele cassette onder de rotor…draait goed. Volgende maand het eerste werk een 123 onsteking + proberen een goede starter te vinden.
ps kan je op een I.E de CO nog bjiregelen of alleen het stationair draaien?
Alleen bij stationair,geloof ik! bij rijden is het de Bosch ecu,die de brandstof inspuiting regelt!
Co is meestal geen probleem bij een injectie!
Mijn ex DS had een heel lage waarde
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:Heb gisteren de sm terug aan de praat gekregen… er was volgens mij iets mis met de dubbele cassette onder de rotor…draait goed. Volgende maand het eerste werk een 123 onsteking + proberen een goede starter te vinden.
ps kan je op een I.E de CO nog bjiregelen of alleen het stationair draaien?
Je kan stationair de lucht toevoer regelen EN de inspuiting. Die combi kan je een goede waarde voor CO opleveren. Ik zou kiezen voor mooi lopen ipv laag CO.
Boven stationair kan je mist je HEEEEEEEL erg handig bent de MPS bijdraaien en zo het CO afregelen. Ga naar de site van JP Anders en leef je uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja we moeten heel de afstelling van het injectiesysteem eens bekijken.
vermits we dit na de revisie er gewoon terug opgebouwd hebben..
Ik heb het gevoel dat mijn koudstartdinjector niet werkt of dat de motor toch niet terugvalt van 1800 naar zijn 1000 toeren als ie warm staat…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je ook die coasting rotzooi op je linker spatbord er weer opgebouwd?Sluit die de lucht goed af? ontlucht gaatje open?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Ja alles zit denk ik terug op zijn plaats en het ding werkt wel en blijft lopen. Maar we moeten er eens goed naar kijken… in ieder geval ga ik al eens proberen.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Zo vandaag is mijn 123 onsteking binnen gekomen.
ziet er goed uit… nu alleen nog bougiekabels van silliconen.. ben op zoek naar rode omdat die wat meer aanleunen bij de originele dan blauwe of zwarte…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:Zo vandaag is mijn 123 onsteking binnen gekomen.
ziet er goed uit… nu alleen nog bougiekabels van silliconen.. ben op zoek naar rode omdat die wat meer aanleunen bij de originele dan blauwe of zwarte…..
GEEN SILICONENKABELS GEBRUIKEN!!!!!!!!!!!!!!
Die originele kabels voldoen echt het best. Geloof me!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste