Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik ben begonnen met het opknappen van het plaatwerk, en heb hiervoor een oefendeur gekocht linksvoor met inklinken.
Op het oog een aardige deur, met iets meer roest als mijn eigen deuren.
Als je dan gaat ontroesten, ga je er soms doorheen, bv daar waar de raamsnor heeft gezeten
De onderbak moet vernieud met de rubberhouder.
Onder het rubber is de deur ook doorgeroest.
Dit wordt de komende periode een leuk experiment.
Ik heb er een lasapparaat bij aangeschaft, en met de opgedane kennis van de lascursus ga ik proberen er iets van te maken.
Ik hou jullie op de hoogte van de successen en de mislukkingen!
groeten Peter.
Wow goed zeg Peter!
Leuk dat je aan de klus begint en het allemaal zelf wil doen. Ik neem mij ook steeds voor om te leren lassen lasapparaat te kopen en te beginnen. Maar iedere keer komt er weer wat tussen. Nu weer de herfst en de winter. ops:
Maar heel veel succes. Ik kom graag een keer kijken bij je als het jou uitkomt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
idd gewoon goed bezig .. ook hier zat ik te denken om een las cursus te gaan nemen, en een las apparaat te kopen alleen zijn die krengen zo prijzig, en heb het gelukkig momenteel nog niet nodig.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Maar heel veel succes. Ik kom graag een keer kijken bij je als het jou uitkomt.
Dat mag altijd!
Goed bezig Peter. Erg indrukwekkend en een leuk expirement voor de komende winter. Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Volgende meeting bij jou
Komen jullie samen een keer kijken.
Ik ga eerst die deur eens helemaal kaal maken, om te kijken wat er dan nog van overblijft.
In het draadje van Fluidfreak is een soortgelijke deur roestoratie te zien.
daar steek ik al weer wat van op
groeten Peter.
Klinkt als een heftige klus voor een beginnend lasser. Het lijkt me niet eenvoudig om netjes te lassen op het dunne plaatmateriaal van DS-deuren en -spatborden.
Gelukkig heb je oefenmateriaal aangeschaft. Ik ben erg benieuwd naar je eerste laservaringen. Suc6 met het oefenen en uiteindelijk met de echte klus.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vandaag een productief dagje gehad, het inzet plaatwerk (gekocht bij cypharse is binnen)
Ik ben maar meteen begonnen met kaalmaken van de te verwijderen delen.
De rubberhouder verwijderd, en alles wat eronder zit gaat ook weg.
De hoeken zijn ook lastige klusjes, maar er zit toch nog voldoende goed ijzer aan
Ik ben eind van de middag gestopt met de binnenbak eruitgeslepen.
Nu ga ik eens lekker zitten denken welk deel ik er eerst in ga lassen .
Het wordt waarschijnlijk eerst de twee hoeken, vervolgens de binnenbak, en als laatste de buitenbak.
Heeft iemand hier nog een tip over? Fluidphreak misschien?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik had als eerste de ‘ronde’ zijkant erin gezet, daarna de binnenbak, dan de ‘rechte’ zijkant, dan de buitenbak. De ronde zijkant kun je met de boutjes vastzetten aan het binnenprofiel om zeker te weten dat hij goed uitkomt.
Succes, ik moest best nog wat klussen aan de zijkanten om het ‘verzetje’ onderaan goed passend te krijgen. Het past dus niet helemaal 100%. Hoeveel betaalde jij voor het setje plaatwerk trouwens?
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Bedankt voor de tip met de boutjes, da’s inderdaad handig om te plaatsen.
Heb jij de Felsranden van de buitenbak ook met proplasjes vastgezet?
Ik stuur je wel een Pb tje over de prijs.
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nee, omzetten van de randen met een waterpomptang o.i.d. is goed genoeg.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Zo vandaag weer verder gegaan met het plaatwerk!
Ik heb er voor gekozen eerst de twee hoeken erin te lassen en daarna de binnenbak, als laatste dan de buitenbak.
de eerste vorderingen:
Hier zie je het achterhoekje van de deur.
Ik heb de lasjes al afgeslepen, aan de achterkant ziet het er zo uit:
Het valt niet mee om netjes te lassen, het plaatmateriaal is zo dun.
Ik heb een ponstang gekocht van 6mm, dit is voor het dunne plaatmateriaal eigenlijk te groot.
Na enkele proefstukjes ben ik overgegaan op een boortje van 4,5 mm.
Dat lukte beter, als je teveel achter elkaar last ga je er subiet doorheen dan wordt het zaakje te warm.
Over het eerste hoekje ben ik wel tevreden nu de volgende:
Dit moet ook gaan lukken, ik doe het erg langzaam aan want ik ben bang dat ik het anders verknoei
Volgende week weer een stukkie!.
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Top Peter, respect…....je bent supergoed bezig. Ik wens je veel succes!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ziet er netjes uit! Ik heb ook een ponstang van 6mm en inderdaad, dat lijkt te groot te zijn voor dit doel. Voortaan ga ik ook 4 mm boren, goed idee!
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb ook een ponstang van 6mm en inderdaad, dat lijkt te groot te zijn voor dit doel.
fluidphreak:, had jij ook met die gaatjes van 6mm dat ze niet helemaal dichtvloeiden?, of als je het mondstuk er dan iets langer ophield er dwarsdoorheen ging?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zeker weten, dat was echt een probleem. Heel goed klemmen helpt wel, en een kleinere lasstroom ook. Wat voor apparaat heb jij?
Overigens werken die 6mm gaatjes wel perfect bij het lassen van nieuw op nieuw plaatwerk (strip voor rubber op binnenbak).
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Weinig stroom en niet in een keer proberen het gat vol te vloeien!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>