Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit weekend gebruikt om mijn hoedenplank te repareren.
Ik had vorig jaar bij vlietmans een donor-deel gescoord uit het sloopproject van adam.
Ik heb eerst de achterruit verwijderd en de bestaande bekleding eraf gehaald.
Het ziet er op zich goed uit onder de bekleding, alleen bij de C stijl kom ik wat roest tegen onderaan in de u vormige achterkant waar het rubber van de ruit ingaat.
Iemand ervaring met de reparatie van bovenstaande situatie?
Vervolgens het donor-deel pas gemaakt.
Ik wide het lassen zonder verzet en dit is een plaats om zoiets uit te proberen, er komt immers toch bekleding overheen.
Ik heb ter versteviging een stukje hoekstaal onder het te lassen deel geklemd met cleko’s.
Hierdoor kon ik het eerst op de hoeken vast punten met lasjes.
Vervolgens steeds meer punten ertussen dichtgelast en vervolgens gladgeslepen.
Het resultaat is voor mijn idee super.
Nu ga ik de onderkant nog wat bijwerken en kan ik het in de primer zetten.
Ik heb als primer ferpox staan, dit wil ik op het kale staal aanbrengen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mooi, hoor!
En uiteraard heel leuk dat ook dit kleine stukje van ‘Adam’ een nieuwe bestemming heeft gekregen!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Pavang, petje af én een diepe buiging. Je lijkt je roeping als plaatwerker te zijn misgelopen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vanavond het schildje en het kofferbakscharnier verwijderd, zodat ik beter bij de onderkant van de C stijl kan komen.
Toen ik het schild had weggenomen kwam ik het volgende probleem tegen.
Er zit daar een soort driehoek constructie en die is kuis verrot, voornamelijk het deel wat onder het dak uitsteekt, naar boven toe wordt het steeds beter.
Als ik daar bij wil komen moet zeker het dak eraf?
Onderaan de stijl valt de schade wel mee, daar kan ik wel iets inmaken wat er netjes uit komt te zien.
Het dak eraf zie ik niet zo zitten, ik wil namelijk blijven rijden en het dak lijkt mij een flinke klus.
Ik hoop dat mijn dakrand er niet net zo aan toe is.
Groeten Peter.
Hoi Peter,
Het was gezellig gisteren.
En ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk van je werk was.
Het ziet er allemaal perfect uit. Ook in het eggie.
Binnen niet al te lange tijd maar weer eens met zijn drieen naar het clubmagazijn. En weer bijkletsen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
De hoedenplankklus is geklaard, ik heb het complete deel kaal gemaakt, in de primer gespoten en met zwarte chassislak afgewerkt.
Het onderste deel met de kofferbakveerhouders en de rubberhouder heb ik ook maar meegepakt.
Ben zeer tevreden over het resultaat, nieuw mouserubber en de bekleding van de plank eropgeplakt.
hier wat beeldmateriaal,
Nu nog op zoek naar een achterruit met werkende verwarming.
Dit gaat op citromobile misschien wel lukken.
nu morgen eerst lekker rijden
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er keurig uit!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Keurig gedaan idd, mijn complimenten! Daar ga je nog lang plezier van hebben.
Had je die klemmen voor de achterruit nieuw gekocht, of zijn dat je oude klemmen die je blank gemaakt en gelakt hebt?
Strakke job.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Pavang, mocht je je nog een avondje vervelen?
Je bent van harte welkom
Topklus afgeleverd!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Niet normaal meer.
Zo goed als die man bezig is.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Had je die klemmen voor de achterruit nieuw gekocht, of zijn dat je oude klemmen die je blank gemaakt en gelakt hebt?
Citroën-das-pas-fën: Dit zijn inderdaad de oude klemmen hergebruikt en opgepoetst.
Door het nieuwe mousse rubber komt de achterruit wel wat hoger te liggen dan voorheen.
Bedankt voor het leuke commentaar allemaal.
groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Vandaag begonnen met de aandrijfassen, ik heb in de bochten een soort geknikker in de aandrijfas links, en rechts begint ook al.
Ik heb eerst 2 steuntjes gekocht de auto eropgezet en het wiel verwijderd.
Vervolgens de 2 kruiskopschroefjes losgedraaid, de tripodehuishoes losgemaakt en toen kon ik de complete as door het wiellagerhuis eruithalen.
Vervolgens het tripodehuis schoon gemaakt en gecontroleerd op slijtage.
En ja hoor er zitten groeven in het huis.
Toen ben ik begonnen om de moeren op de tapeinden los te draaien om het huis te verwijderen.
De eerste moer kwam los, maar de rest zit verschrikkelijk vast.
Ook is een moer ietwat rond gesleten, weet iemand hoe je de moeren eraf krijgt zonder de tapeinden te verzieken?
Groeten Peter.
pavang schreef:Vandaag begonnen met de aandrijfassen, ik heb in de bochten een soort geknikker in de aandrijfas links, en rechts begint ook al.
Ik heb eerst 2 steuntjes gekocht de auto eropgezet en het wiel verwijderd.
Vervolgens de 2 kruiskopschroefjes losgedraaid, de tripodehuishoes losgemaakt en toen kon ik de complete as door het wiellagerhuis eruithalen.Vervolgens het tripodehuis schoon gemaakt en gecontroleerd op slijtage.
En ja hoor er zitten groeven in het huis.
Toen ben ik begonnen om de moeren op de tapeinden los te draaien om het huis te verwijderen.
De eerste moer kwam los, maar de rest zit verschrikkelijk vast.
Ook is een moer ietwat rond gesleten, weet iemand hoe je de moeren eraf krijgt zonder de tapeinden te verzieken?Groeten Peter.
Kunnen inderdaad erg vast zitten !, misschien even met kruipolie !, ik heb ze met luchtdruk eraf gekregen !, of even iets warm maken !
Hoop trouwens wel dat je weet waar welk balletje inzat, mocht je deze weer hergebruiken ! .. ook raad ik aan om een goede tweedehande te kopen zijn beter dan de nieuwe !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Hoop trouwens wel dat je weet waar welk balletje inzat, mocht je deze weer hergebruiken ! .. ook raad ik aan om een goede tweedehande te kopen zijn beter dan de nieuwe !
Ik ben van plan om nieuwe aan te schaffen! maar jij denkt dat goede tweede handse beter zijn?
En waar heb jij die nog kunnen krijgen?
Ik dacht cypharse heeft wel nieuwe en die zijn ook wel geschikt.
Ik heb ze ingepoten met wd 40 en ga morgen nog een poging wagen.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
1. Goede zeskant dop op de moeren plaatsen.
2. Lang verlenstuk op de dop (zo lang dat het einde buiten het voorspatbord uitkomt).
3. Einde buiten voorspatbord ondersteunen.
4. Wringijzer op verlengstuk plaatsen.
5. Lange pijp over wringijzer schuiven (circa 1,5 m).
6. Losdraaien die handel.
Vanaf 4. is een luchtsleutel is ook een mogelijkheid….
Citroen!