39 van de 53
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2010 10:22 PM
  [ # 571 ]
DriverD schreef:

Even een plaatje uit het onderdelenboek:

@jantje1948: Wat noem je het deksel in bovenstaand plaatje? Ik zie een waterpomp, met de grote pijp horizontaal naar rechts.

Het voorste deel, met de poelie noem ik de waterpomp; het deel daarachter, met de pijp naar boven, is het deksel. In de RTA: couvercle de pompe a eau.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 oktober 2010 10:26 PM
  [ # 572 ]

Als jij bij een DS garage om een waterpomp deksel vraagt gaan ze hard lachen en hangen ze op. Het ding heet in NL gewoon waterpomphuis. RTA of niet. We zitten in NL, niet in FR of BE Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 oktober 2010 10:30 PM
  [ # 573 ]

Het maakt mij niet uit hoe je het noemt, maar als iemand een waterpomp bestelt krijgt hij dus niet het deel met de verticale pijp. Daar ging het om imho!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 oktober 2010 10:30 PM
  [ # 574 ]

een bougie heet hier ook geen ‘kaars’

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 01 november 2010 11:11 PM
  [ # 575 ]

Gistermiddag weer tijd gehad om aan de waterpomp te sleutelen.
Ik heb uiteindelijk een nieuwe pomp met huis gekocht en ook zo’n rvs bocht onderaan met de t splitsing naar de kachel met wat nieuwe slangen.
Toen ook maar een investering gedaan in een originele temperatuur meter (via Huub in’t Zandt)
Vanavond even proef gedraaid, ik had gisteren het systeem weer gevuld.
Eerst via de waterpomp en toen die vol was de slang met de thermostaat erop.
De rest via de radiateur erbij gedaan.
Totzover ging alles prima, de temperatuur meter liep mooi op en ik kon goed waarnemen dat de thermostaat openging en mooi in het midden bleef hangen.
Maar na een kwartiertje warmdraaien heb ik een drup drup lekkage tussen de pomp en het pomphuis.
Het is onderaan bij het 9mm draadeinde waar het gradenboogje opzit.
Nu zit er een nieuwe pakking tussen een nieuwe pomp en pomphuis.
Wat kan ik het beste doen?
Eerst proberen om de boel nog eens na te trekken? (volgens mij zit het erg vast) of weer uit elkaar en dan vloeibare pakking ertussen?
Als de boel afkoelt neemt de lekkage weer af.

Peter.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 01 november 2010 11:46 PM
  [ # 576 ]

Je kan proberen of de bouten nog iets aangetrokken kunnen worden als de boel warmgedraaid is. Maar overdrijf niet, vast is vast. Anders dikkere pakking of vloeibare pakking gebruiken.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 november 2010 11:58 PM
  [ # 577 ]

Hoe heb je de pasvlakken behandeld?

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 november 2010 12:08 AM
  [ # 578 ]

Hoe heb je de pasvlakken behandeld?

Het zijn gloednieuwe pasvlakken waar de lekkage plaatsvind.
Het pasvlak tegen de kop heb ik met een dremel helemaal blinkend schoon gekregen.
Daar lekt het niet, het is tussen het pomphuis en de pomp.

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 november 2010 12:19 AM
  [ # 579 ]

Scheur in pomp(huis)? Waar heb je de onderdelen vandaan?

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 november 2010 12:28 AM
  [ # 580 ]

Nieuw besteld bij Cypharse.
Het lekt zichtbaar op de naad van de pakking.
Er is geen scheur te zien.
De pakking is droog gemonteerd, zet deze zich nog als hij nat wordt?
Eerst maar eens natrekken.

Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 november 2010 09:08 AM
  [ # 581 ]

Met natrekken zou ik voorzichtig zijn, lekkage verhelp je daar niet gauw mee.
Misschien zat er conserveringsspul op het waterpomp-pasvlak?

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 november 2010 11:08 PM
  [ # 582 ]

Ik heb zojuist wat moeren nagetrokken, en tot de conclusie gekomen dat de lekkage via 2 of 3 draadeinden plaatsvind.
De pakking valt hier wel omheen maar waarschijnlijk niet voldoende.
Ik denk dat ik morgen maar iets van vloeibare pakking ga gebruiken.
Kan iemand een bepaald soort aanbevelen?

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2010 01:25 AM
  [ # 583 ]

Huis is waarschijnlijk gescheurd…..

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 november 2010 02:47 PM
  [ # 584 ]

Ik heb de waterpomp er gisteren weer tussenuit gehaald.
Het pomphuis heb ik laten zitten.
De oude (nieuwe) pakking aan beide kanten voorzien van een klein rupsje vloeibare pakking.
En Hoera! het is nu nog droog onder de auto.
Ik heb natuurlijk wel even de motor laten lopen, en het werkt allemaal weer naar behoren.


Peter.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 november 2010 03:20 PM
  [ # 585 ]

ik heb beide pakkingen van de waterpomp aan beide kanten met een minimale vloeibare pakking gemonteerd. Bij aantrekken kwam er slechts een haardunne rups onderuit, als er wat uit kwam, niet overal.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
39 van de 53
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook