Tja, de TRS zal wel weer moeten rijden, want dat is de tijdelijke vervanger voor de TZI op lpg. Maar daar ben ik nog niet eens aan begonnen
Ik zag net op h-base dat de aandrijfas van een TZD 1cm korter is… Klopt dat? Dat zou heel jammer zijn, want dan wordt morgen een duur dagje. (lees: dan moet ik wel erg vaak om geld smeken bij mijn ouders )
Foto’s:
(de kapotte aandrijfas zit er nog in, omdat ik de olie nog uit de bak moet halen)
Oja, had ik hier al een foto van de nieuwe zetels geplaatst?
Staat erg mooi in de auto. Ik heb de achterbank ook maar vervangen, dan is het allemaal wat completer
Oja, @CitZX1.8Furio: wiellagers heb ik (godzijdank) op het moment niet nodig. Gewoon op de plank leggen, wat in het vet zit verroest niet. Ofzo.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
ZO!
Met dat tzi interieur ziet het er echt stukken beter uit!!
Ik blijf opletten hoor… Als je ‘m nog een keer kwijt moet en ik wil op lpg rijden..
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
GoofBlikscha schreef:Ik zag net op h-base dat de aandrijfas van een TZD 1cm korter is… Klopt dat? Dat zou heel jammer zijn, want dan wordt morgen een duur dagje. (lees: dan moet ik wel erg vaak om geld smeken bij mijn ouders
1 cm dikker misschien. Langer kan ik me niet voorstellen. Volgens mij zijn alle BE3 aandrijfassen voor de BIX van dezelfde lengte.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
En toen realiseerde ik me dat de TRS een BE1 bak heeft. Maar dan nog…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dat maakt in principe niet uit (BE3 of BE1).
Ich bin ein Breaker
PrutsyLJ schreef:GoofBlikscha schreef:Ik zag net op h-base dat de aandrijfas van een TZD 1cm korter is… Klopt dat? Dat zou heel jammer zijn, want dan wordt morgen een duur dagje. (lees: dan moet ik wel erg vaak om geld smeken bij mijn ouders
1 cm dikker misschien. Langer kan ik me niet voorstellen. Volgens mij zijn alle BE3 aandrijfassen voor de BIX van dezelfde lengte.
Of van een automaat?
Ich bin ein Breaker
Nouja, dan trek ik hem morgen wel onder de TZD vandaan, en dan ga ik eens meten.. Ik kan me niet voorstellen dat er zo’n klein verschil in die assen zou zitten… Dat zou dan voor citroën ook niet handig geweest zijn?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vanmorgen stond ik al vroeg bij de dealer voor de deur, die zullen wel vreemd gekeken hebben. Nooit verkopen ze die lagers, en nou ineens 4 in een maand
Ik heb ze er meteen even in gezet, ik ga er nog handig in worden ops:
Nou eens op aandrijfas strooptocht, en kijken of ik vandaag de boel weer dicht kan krijgen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oja, over de aandrijfassen;
Ik heb een TZD Turbo he? Want op h-base zijn de assen van een gewone tzd inderdaad gelijk aan die van de trs, maar die van een TZDT zijn echt korter.. (volgens h-base, ik weet niet hoe betrouwbaar dat is)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
En inderdaad, de as van een tzdturbo is korter. Jammer, dan gaat er nou een as onder met een versleten homokineet, ik kan het me even niet veroorloven om nou een andere as te kopen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
De aandrijfas die ik in gedachten had bleek voor een 1.4 te zijn, die is 3mm te kort En ik had nog een slechte 1600 as liggen, maar daar ligt de homokineet ook van los.
Dus heb ik toch maar wat sloperijen langsgebeld, maar niemand heeft een liggen. Maar laat nou de laatste (en verschrikkelijk, echt heel erg dure) sloop nog een chic hebben staan… Ik moet ze zo weerbellen om te kijken of daar nog een in zit.
Dure dag dit
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
nasty…
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Nou de as uit de chic gaat voorlopig niet door. Maar om wel weer te kunnen rijden heb ik toch nog een as kunnen vinden, waarvan de speling op de homokineet meevalt. Ik heb even nieuw vet gehaald, en de boel keurig ingevet.
Tijdes montage van de ashoes bleek daar trouwens een scheurtje in te zitten, die heb ik maar even dichtgelijmd (de enige nieuwe ashoezen die ik heb liggen zijn van GKN, en die krijgt onze ashoezenspreider niet groot genoeg om over de homokineet heen te passen )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Kun je die assenhoesspreider (nooit van gehoord) ook meenemen naar de sluetelmeeting van mijn GT?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:Kun je die assenhoesspreider (nooit van gehoord) ook meenemen naar de sluetelmeeting van mijn GT?
Heb je perslucht daar?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993