Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Waarom zet je niet gewoon de goede homokineet op de juiste as? De buitenste homokineet kan er gewoon af. Of maak ik nou ergens een denkfout?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Waarom zet je niet gewoon de goede homokineet op de juiste as? De buitenste homokineet kan er gewoon af. Of maak ik nou ergens een denkfout?
Ik heb dus geen as meer liggen met een goede homokineet…
De enige die nog goed is, is die van de TZDT, maar die ziet er anders uit dan die van een 1600…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik bedoel: neem de goede as (van de 1600), ruk daar de homokineet af en neem de goede homokineet (van de TZD turbo) en druk die op de as. Volgens mij zijn die homokineten gelijk.
Ik heb in ieder geval wel eens een homokineet van een as die te dun was om door het differentieel aangedreven te kunnen worden, overgezet op de as die uit de auto kwam.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik bedoel: neem de goede as (van de 1600), ruk daar de homokineet af en neem de goede homokineet (van de TZD turbo) en druk die op de as. Volgens mij zijn die homokineten gelijk.
Ik heb in ieder geval wel eens een homokineet van een as die te dun was om door het differentieel aangedreven te kunnen worden, overgezet op de as die uit de auto kwam.
Dat snap ik, maar; de enige goede homokineet die ik nog heb is van de TZDT, en die is anders (is een cm korter, ik heb even gekeken, en dat verschil zit in de homokineet zelf) dus dat heeft weinig nut, om die dan op de 1600 as te zetten, want dan trek ik de as net iets te ver uit de vernsnellingsbak, en dat lekt zo…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Oh, op die manier ops: Duidelijk.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nieuwe lagers :
En na een dikke 2 uur klussen:
Meer foto’s heb ik niet ops:
Ze veert nou weer zonder bijgeluiden! (nouja, het rechter pokkepokstangetje pokt nog een beetje) Veel heb ik er nog niet mee gereden, want mijn lijmactie op de ashoes was nog niet 100% uitgehard.
Gaan we door naar het volgende probleem
Als ik de auto van laag naar rijstand, of van hoog naar rijstand doe, en ik test de vering van de auto door op de bumpers te drukken, dan veert ze super. Als ik dan enkele meters gereden heb, gaat de voorkant een soort van ‘op slot’, de vering wordt dan erg hard, net alsof er teveel druk op staat.
(Nou kan dat niet, want dan zou ze omhoog gaan lijkt me, maar het gaat om het gevoel.)
De voorveerbollen zijn nieuw, en de veerpoten zijn niet stroef. Waar moet ik dan naar kijken? zou de hoogteregelaar niet helemaal fris meer zijn?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Is goed mogelijk. Ik had het ook met die 14re. Opnieuw afgesteld en het euvel was verholpen. Bxje scheen te laag te staan.
Ik heb van te voren ook alles daar gereinigd, wat n rotplek!. Zo te lezen kan het ook nog het automatisch aanpassen van de rijhoogte zijn. Je gaat er in zitten en rijd weg, klik op slot. Een mechanisch probleem vermoed ik. Bekijk de gehele stangen stelsel maar eens. Volgens mij is die ook wel gemakkelijk er tussen weg te pakken! Weet jij hoe je de hoogte afsteld?
Visa Ventje schreef:Is goed mogelijk. Ik had het ook met die 14re. Opnieuw afgesteld en het euvel was verholpen. Bxje scheen te laag te staan.
Heb je dat zelf afgesteld? het enige aan een BX waar ik niet aan ga zitten is namelijk de hoogteregeling. Daar kan ik toch niet veel aan doen, voornamelijk omdat we geen brug hebben….
Als je het laat afstellen, heeft er iemand een idee wat dat gaat kosten?
Ik heb trouwens net een rondje 2e Valthermond gerden Geen dreunen meer in de voortrein, geen harde klikken meer, en een bijna goed verende auto
Toen ik thuiskwam kon ik de eerste lhm lekkage alweeroplossen, een lekslang van de rechter voorveerpoot was afgescheurd even een stukje slang er tussen en klaar.
Eindelijk groen licht voor de meeting in Sellingen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als er een beetje leuke, deskundige garage bij je in de buurt zit, doen ze dat ff tussendoor voor niks. Iig mag ‘t niet heel veel kosten, is min of meer een kwestie van boutje los, stellen op goeie hoogte, boutje vast.
Overigens is op een van je laatste foto’s duidelijk te zien dat ‘ie te hoog staat, en dan gaat ‘ie in inderdaad ook op slot (en wordt ‘ie erg zijwindgevoelig).
Wat je wel zelf kunt doen als je niet met de hoogte kunt prutsen is de verschillende scharnierpunten van de hoogteregeling olieën. Helpt vaak ook al.
Jep zo simpel is dat. Ze kunnen hoogstens wat geld voor de tijd rekenen.
Jammer dat je niet een 4 kolommer hebt staan. Met afstellen moet je ook wat geluk hebben dat het systeem goed reageert. Olieen helpt ook.
Kun je de auto niet ergens op rijden (baby-brug). Krik er onder op veilige afstand, maar dat ie ook niet hindert bij het afstellen?
Even een snelle update;
Na 450km nog altijd geen problemen
De hoogteregeling moet ik nog steeds doen ops: maar hij rijdt nou in elk geval, dat is al heel wat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Als ik zaterdag kom, kunnen we dr is na kijken jah!
800km verder:
Af en toe ‘valt’ de vering op de juiste plaats, en dan rijdt de auto heerlijk! Ik ga eens even rondbellen of hier ergens een garage is die voor weinig de vering af wil stellen.
Omdat ik wat financiele meevallers gehad heb ga ik nog doen aan deze auto:
- 2 voorbanden van de juiste maat zoeken (er zit nou 185/75 oid onder, iig veel te groot)
- Druklager bestellen (al was het alleen al voor mijn gemoedsrust)
- Andere bak olie proberen (hij maakt nogal wat lawaai met de huidige olie)
- Kleppen stellen (maar daar heb ik nog even geen zin in )
Vandaag toch maar eens verder gezocht naar het geklapper rechtsvoor; dat was niet het reactiestangetje, en niet de veerpoot, maar er zat weer speling op de nieuwe draagarmlagers Ik had een vulring van .8mm gebruikt, terwijl er nu een speling van 1.1mm is. En dan kan de boel klapperen Maar even achter een andere vulring aan.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Verdarrie Lars! Weer het spul los! Die lagers ook altijd!
Ik had toch verteld dat ik nu ook van mijn geknak/gebonk af was?
Mja… De auto heeft gewonnen. Ik heb alles 3x uit elkaar gehad, en een aantal keren met de stelringetjes gespeeld. Geen verschil, hij blijft lawaai maken. Ik heb wel het idee dat het minder geworden is, maar stil is hij nog niet. (ik geloof toch dat het in de veerpoot zit..)
Nog een probleempje: de uitlaatveren (die achterop het spruitstuk zitten) kraken als je gas geeft, of gas loslaat.
Achja.. Zo blijf je bezig. Alleen ben ik er zo onderhand wel klaar mee
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993