16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 16 TRS; APK!
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2008 10:22 PM
  [ # 226 ]
Visa Ventje schreef:

Ik had toch verteld dat ik nu ook van mijn geknak/gebonk af was?

Mazzelaar Laughing  Maar bij jou was er een duidelijk aanwijsbaar probleem Wink

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 25 juni 2008 10:26 PM
  [ # 227 ]

Ik stel voor dat je een paar beste boxen in de auto gooit en als je de auto opend de muziek zo rond de 70-80 decibel wordt afgespeeld. Puur om al die knakjes, knarsjes en bonkjes niet te horen.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2008 10:28 PM
  [ # 228 ]

Grappig dat je dat zegt; gisteren kwam ik uit Emmen, en heb ik een cd heerlijk hard aangezet. En dan rijdt het eigelijk best wel heel lekker Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 25 juni 2008 10:33 PM
  [ # 229 ]

Precies, doe ik ook vaak, of de raam open dan hoor ik alleen geruis. Ik meende gesis te horen bij het uitlaatspruitstuk, ik dacht ‘nee toch niet daar!!’ maar ik zag nix terwijl ik een vinger half verbrandde.

Het blijven merkwaardige dingen die bx type 1tjes..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 juni 2008 01:22 AM
  [ # 230 ]

Heb je eigenlijk de scharnierpunten van de hoogteregelaarstangetjes al eens geolied?

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 juni 2008 01:29 AM
  [ # 231 ]

Jup, de stangetjes zijn schoon, en voldoende met teflon gesmeerd.

Toen ik net thuis kwam veerde de auto zoals het hoorde. Is er nog hoop dat ze uit zichzelf goed gaat veren?  Rolling Eyes  Laughing
En na die rit geloof ik toch dat het geklapper toch wel 50% minder geworden is…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 26 juni 2008 01:57 AM
  [ # 232 ]

Ja, misschien moet je de auto een beetje ‘opvoeden’ of voorlezen uit een leuk boekje.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 juli 2008 07:05 PM
  [ # 233 ]

Update!

Maandag gaat ze naar de dealer om de hoogte regeling af te stellen.
Ik heb vandaag ook een nieuwe aandrijfas links geregeld, die krijg ik morgen. Ook ga ik dan de bakolie vervangen door een andere soort om te kijken of het geruis uit de bak dan weg is. (het geluid blijkt toch niet het druklager te zijn)
Ze rijdt steeds lekkerder! Traag als… nouja vul maar in, maar toch wel lekker.

Oja, als de vering opnieuw is afgesteld laat ik haar ook gelijk even uitlijnen, hebben we dat maar weer gehad.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 juli 2008 03:25 PM
  [ # 234 ]

dance dance

Ik kom net bij de dealer vandaan, alwaar ze de BX een aantal centimeters lager gezet hebben. (de monteur moest nogal lachen omdat de BX wel erg hoog stond)

De nieuwe rijervaring in een woord: Wauw.
Hij veert weer super, maakt veel minder lawaai, stuurt lichter, trekt niet meer naar links, kortom ik ben erg blij Cool

Vandaag of morgen moet ik alleen nog even kijken naar de motorophaning, want in de 4e of 5e versnelling is mijn pook nogal onrustig.
Die nieuwe aandrijfas die ik nou heb liggen is eigelijk ook niet meer nodig, ik hoor de aandrijfas niet meer nou de vering weer normaal staat…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2008 01:36 AM
  [ # 235 ]

Ik heb daarstraks even de bakolie vervangen door eentje die echt bij deze bak hoort, eens kijken of er wat minder geluid uit kan komen Laughing
Ik meende wat metalic deeltjes in de oude olie te zien, dus heb ik de olieplug vervangen door eentje met een magneet, dat leek me geen slecht idee.

Rijd ik net weg, hoor ik weer klikerdeklikerdeklik, oftewel, de nieuwe aandrijfas mag er alsnog in. En ja, dan mag de bakolie er ook weer uit Laughing

Nouja. Morgen eerst maar eens een rit naar Meppel, eens kijken hoe de dame zich op de snelweg gedraagt. Als dat allemaal meevalt ga ik morgenmiddag beginnen met kleppen stellen. (eerst maar eens lezen/kijken hoe dat zit qua distributieriem enzo, en waar je de vulplaatjes kan krijgen)

ps. Na 1800km nog altijd geen druppel olie of kvs verbruikt Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 juli 2008 01:40 AM
  [ # 236 ]

Emiel kwam met het truukje om de d-riem aan alle kanten vast te tie-wrappen toen ik de nokkenaskeerring ging vervangen. Dat kun je bij het kleppenstellen ook doen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 08 juli 2008 01:44 AM
  [ # 237 ]

Gwoon je driem aan je nokkenas tiewrappen en zorgen dat je driem niet kan verspringen met tandjes enz.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2008 01:51 AM
  [ # 238 ]

Oh das inderdaad een hele simpele oplossing Laughing
Ik neem aan dat ik wel eerst de riem moet ontspannen?
En hoe weet ik zeker dat de riem goed rond de krukas blijft zitten?


Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 juli 2008 02:07 AM
  [ # 239 ]
GoofBlikscha schreef:

Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto Cool

Pardon? Confused Je hebt toch stuurbekrachtiging op je TRS, of niet? Iig heb ik met m’n 16 RS zonder sb op 165-bandjes en in de bixnix van m’n vriendin echt geen spierballen nodig bij parkeren Cool

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2008 02:12 AM
  [ # 240 ]
beerpeet schreef:
GoofBlikscha schreef:

Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto Cool

Pardon? Confused Je hebt toch stuurbekrachtiging op je TRS, of niet? Iig heb ik met m’n 16 RS zonder sb op 165-bandjes en in de bixnix van m’n vriendin echt geen spierballen nodig bij parkeren Cool

Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet Sad
En hij stuurt inderdaad nog een beetje zwaar. Maar dat deed mijn laatste BX TGI break ook, dus ik kijk er niet vreemd van op. (oja, en er zitten nou Wanli’s onder, ik denk dat je met Michelins een nog veel beter resultaat krijgt..)

En voordat er iemand begint te steigeren, de Wanli’s gaan er volgende week onderuit voor een ‘merk’ band. Wanli is echt de meest dramatische band ooit, Laughing  maar ik heb ze er even onder om te kijken of het wat verschil maakt qua sturen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
16 van de 27
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook