Visa Ventje schreef:
Ik had toch verteld dat ik nu ook van mijn geknak/gebonk af was?
Mazzelaar Maar bij jou was er een duidelijk aanwijsbaar probleem
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik stel voor dat je een paar beste boxen in de auto gooit en als je de auto opend de muziek zo rond de 70-80 decibel wordt afgespeeld. Puur om al die knakjes, knarsjes en bonkjes niet te horen.
Grappig dat je dat zegt; gisteren kwam ik uit Emmen, en heb ik een cd heerlijk hard aangezet. En dan rijdt het eigelijk best wel heel lekker
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Precies, doe ik ook vaak, of de raam open dan hoor ik alleen geruis. Ik meende gesis te horen bij het uitlaatspruitstuk, ik dacht ‘nee toch niet daar!!’ maar ik zag nix terwijl ik een vinger half verbrandde.
Het blijven merkwaardige dingen die bx type 1tjes..
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Heb je eigenlijk de scharnierpunten van de hoogteregelaarstangetjes al eens geolied?
Jup, de stangetjes zijn schoon, en voldoende met teflon gesmeerd.
Toen ik net thuis kwam veerde de auto zoals het hoorde. Is er nog hoop dat ze uit zichzelf goed gaat veren?
En na die rit geloof ik toch dat het geklapper toch wel 50% minder geworden is…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ja, misschien moet je de auto een beetje ‘opvoeden’ of voorlezen uit een leuk boekje.
Update!
Maandag gaat ze naar de dealer om de hoogte regeling af te stellen.
Ik heb vandaag ook een nieuwe aandrijfas links geregeld, die krijg ik morgen. Ook ga ik dan de bakolie vervangen door een andere soort om te kijken of het geruis uit de bak dan weg is. (het geluid blijkt toch niet het druklager te zijn)
Ze rijdt steeds lekkerder! Traag als… nouja vul maar in, maar toch wel lekker.
Oja, als de vering opnieuw is afgesteld laat ik haar ook gelijk even uitlijnen, hebben we dat maar weer gehad.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik kom net bij de dealer vandaan, alwaar ze de BX een aantal centimeters lager gezet hebben. (de monteur moest nogal lachen omdat de BX wel erg hoog stond)
De nieuwe rijervaring in een woord: Wauw.
Hij veert weer super, maakt veel minder lawaai, stuurt lichter, trekt niet meer naar links, kortom ik ben erg blij
Vandaag of morgen moet ik alleen nog even kijken naar de motorophaning, want in de 4e of 5e versnelling is mijn pook nogal onrustig.
Die nieuwe aandrijfas die ik nou heb liggen is eigelijk ook niet meer nodig, ik hoor de aandrijfas niet meer nou de vering weer normaal staat…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb daarstraks even de bakolie vervangen door eentje die echt bij deze bak hoort, eens kijken of er wat minder geluid uit kan komen
Ik meende wat metalic deeltjes in de oude olie te zien, dus heb ik de olieplug vervangen door eentje met een magneet, dat leek me geen slecht idee.
Rijd ik net weg, hoor ik weer klikerdeklikerdeklik, oftewel, de nieuwe aandrijfas mag er alsnog in. En ja, dan mag de bakolie er ook weer uit
Nouja. Morgen eerst maar eens een rit naar Meppel, eens kijken hoe de dame zich op de snelweg gedraagt. Als dat allemaal meevalt ga ik morgenmiddag beginnen met kleppen stellen. (eerst maar eens lezen/kijken hoe dat zit qua distributieriem enzo, en waar je de vulplaatjes kan krijgen)
ps. Na 1800km nog altijd geen druppel olie of kvs verbruikt
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Emiel kwam met het truukje om de d-riem aan alle kanten vast te tie-wrappen toen ik de nokkenaskeerring ging vervangen. Dat kun je bij het kleppenstellen ook doen.
Gwoon je driem aan je nokkenas tiewrappen en zorgen dat je driem niet kan verspringen met tandjes enz.
Oh das inderdaad een hele simpele oplossing
Ik neem aan dat ik wel eerst de riem moet ontspannen?
En hoe weet ik zeker dat de riem goed rond de krukas blijft zitten?
Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoofBlikscha schreef:Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto
Pardon? Je hebt toch stuurbekrachtiging op je TRS, of niet? Iig heb ik met m’n 16 RS zonder sb op 165-bandjes en in de bixnix van m’n vriendin echt geen spierballen nodig bij parkeren
beerpeet schreef:GoofBlikscha schreef:Edit: Had ik al gezegd dat er nou 165-70 banden onder zitten? dat scheelt toch wel een hoop hoor, alleen is inparkeren nog altijd spierballenwerk. Macho Auto
Pardon? Je hebt toch stuurbekrachtiging op je TRS, of niet? Iig heb ik met m’n 16 RS zonder sb op 165-bandjes en in de bixnix van m’n vriendin echt geen spierballen nodig bij parkeren
Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet
En hij stuurt inderdaad nog een beetje zwaar. Maar dat deed mijn laatste BX TGI break ook, dus ik kijk er niet vreemd van op. (oja, en er zitten nou Wanli’s onder, ik denk dat je met Michelins een nog veel beter resultaat krijgt..)
En voordat er iemand begint te steigeren, de Wanli’s gaan er volgende week onderuit voor een ‘merk’ band. Wanli is echt de meest dramatische band ooit, maar ik heb ze er even onder om te kijken of het wat verschil maakt qua sturen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993