Afgelopen week bij dealer geweest voor o.a. tankklepje. Dealer vertelde verder dat ie 2 liter koelvloeistof had bijgevuld (km stand 21.863) en dat dat ligt aan problemen met koppakking. Hij had het ook over een terugroepactie hiervoor. Ik kon hiervoor na m’n wintersportvakantie een afspraak maken. Volgens hem niet heel erg veel haast dus… Ik las eerder op dit forum over zulke problemen (dec 07), maar daar lees ik nu geen actuele berichten meer over. Ik vind het zeer vreemd dat ik nu toevallig bij de dealer was en dat het daardoor ontdekt werd. Heb ik een terugroepactie gemist? En heeft iemand ervaring met de reparatie?

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Twee liter vind ik best wel ernstig. Hoeveel kilometer heeft de motor daarover gedaan?

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik neem aan dat het nog geen officiële terugroepactie is. Anders had je wel een brief gekregen met het verzoek een afspraak te maken.
Wellicht komt die brief er wel aan en was jij hem niet voor.
Deel van de terugroepacties wordt ook stilzwijgend uitgevoerd tijdens de onderhoudsbeurten.

- C5 X Shine Hybrid 225
Maar dat zijn meestal de echt kleine veranderingen, software-updates, etc.
Zoiets als iets met de koppakking lijkt me niet heel klein in deze….

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ligt aan de ernst van de terugroepactie.
Een software updat ivm het roetfilter werd bij mij tijdens de beurt gedaan. Een lekkende aandrijfaskering daar lieten ze me tussendoor toch ff voor langskomen.
Nadeel zijn de langere intervallen. Met 60DKM met jaar is een interval van 30DKM heerlijk, maar voor de gemiddelde burger die 20K per jaar rijdt is het wat anders… Je moet dan gewoon 1x per jaar, al gebeurd dat vaak niet.
Domme vragen bestaan niet.
Zie mijn mail van 17-12, daarin gaf ik al aan dat er een probleem was met de koppakking.
Het is wel degelijk een terugroepactie, koppakking is inmiddels vervangen en niets meer aan het handje, gelukkig !
Vandaag bij de dealer langs geweest. Mijn C4 Picasso (19 500km) heeft sinds vorige week last van een lichte olielekkage. Volgens de dealer zit het lek ter hoogte van de distributieriem en is daarom moeilijk bereikbaar. Mijn auto ben ik volgende week 2 dagen kwijt voor de reparatie. Eerste dag lek vrijmaken en eventueel onderdelen bestellen, tweede dag reparatie. Misschien betreft dit ook een defecte koppakking.
Kan meteen gekeken worden naar het vastzittend zonnescherm in de achterklep.
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
harryhonda7 schreef:Zie mijn mail van 17-12, daarin gaf ik al aan dat er een probleem was met de koppakking.
Het is wel degelijk een terugroepactie, koppakking is inmiddels vervangen en niets meer aan het handje, gelukkig !
Hoelang duurde de reparatie?
mbolte schreef:harryhonda7 schreef:Zie mijn mail van 17-12, daarin gaf ik al aan dat er een probleem was met de koppakking.
Het is wel degelijk een terugroepactie, koppakking is inmiddels vervangen en niets meer aan het handje, gelukkig !Hoelang duurde de reparatie?
2 dagen, stond volgens de monteur vanuit Citroën Nederland 14 uur voor
Je haalt me de woorden uit mijn mond
Citroen Grand Picasso 1.6 HDi EB6V Ligne Business sinds 1 maart 2008
XsaraVTS schreef:de olie lekage komt van de electroklep van de hydrolische nokkenas verstelling boven op cilinderkop aan distributie zijde
Dus toch….......
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
XsaraVTS schreef:De lekke kopakking is GEEN terug roepactie,
de olie lekage komt van de electroklep van de hydrolische nokkenas verstelling boven op cilinderkop aan distributie zijde
Het was geen OLIE lekkage, hij lekte KOELVLOEISTOF.Druk werd op een ander punt zo hoog dat de koelvloeistof er langs de slangklem van de bovenste kachelpijp zo uitliep. Dealer meldde dat het wel degelijk een teruproepaktie betrof, mijn chassisnummer viel binnen de range, ik was hem echter al voor want had het de week ervoor geconstateerd, koelvloeistof lag op de oprit en ik kan zeggen dat het niet lekker smaakt

- C5 X Shine Hybrid 225
Wat voor een motor heb je, BBosch?

- C5 X Shine Hybrid 225
Zelfde motor als HarryHonda7 dus…..