Ik heb de laatste paar weken steeds meer last van beslagen ruiten. Vooral ‘s morgens, met het weer van vandaag niet ‘s middags.
Vanmorgen was het heel erg. Het was niet echt vochtig buiten, maar ik moest elke 5 minuten de voorruit schoonwrijven, ondanks ventilator standje 4 en lucht naar de voorruit. Dat werkt allemaal wel.
De auto zat van binnen volledig dicht. Ook de achterruitverwarming kon er niks mee doen.
Ben ik nu slachtoffer van de gevreesde kapotte kachelradiator? De voetenruimte is niet nat maar ik heb het idee dat er weinig koelwater in zit (niet goed kunnen zien voor het wegrijden en nu is de motor warm).
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je dat idee had, had je niet moeten gaan rijden! Je zult niet de eerste zijn die zijn koppakking er uit knalt door een lekke kachelradiator…
Kortom, checken die handel!
Mail even naar Gompy, die is de expert op het gebied van kachelradiatoren in een zx!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
zx, jij hebt toch wel dat kachelhuis eruit gehaald en schoongemaakt met een sopje????
Ik heb morgen vrij genomen en zal eens kijken hoe ver ik kom.
Bah. Heb ik allemaal helemaal geen zin in.
Wat gaat er eigenlijk kapot aan die radiator? Roest die door of zo?
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Jaja alles is er netjes uit gehaald en gedemonteerd, en alle pijpen een nachtje lekker in een sopje en ook de rest van de onderdelen dus mijn ZX ruikt dubro fris nu
Greetz ZX1.4
ZX 2.0 16V
Maarten Deen schreef:Ik heb morgen vrij genomen en zal eens kijken hoe ver ik kom.
Bah. Heb ik allemaal helemaal geen zin in.Wat gaat er eigenlijk kapot aan die radiator? Roest die door of zo?
volgens roest tie niet maar rot tie door… het resultaat is overigens hetzelfde…
Ik heb nog eens gecontroleerd. Koelvloeistof stond iets onder het minimum, moest ruim een liter bijvullen. Daarna er mee gereden en het begon fijn te beslaan van binnen. Ook een beetje vreemd luchtje.
Ik heb de auto deze week niet meer nodig en volgende week ga ik op wintersport (oorspronkelijk met mijn auto maar een van de maten heeft net een leaseauto gekregen) dus het is niet erg als ik er vandaag niet mee klaar kom.
Hoewel, nu ik zo de andere topics lees (vooral http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1460 ) denk ik dat ik het nu maar even laat.
Is er iemand die me misschien een handje wil helpen?
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
waar te hel licht helden ? ja ik ben lui
toch ff gekeken…
man das bij Venlo
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Maarten Deen schreef:Ik heb nog eens gecontroleerd. Koelvloeistof stond iets onder het minimum, moest ruim een liter bijvullen. Daarna er mee gereden en het begon fijn te beslaan van binnen. Ook een beetje vreemd luchtje.
Ik heb de auto deze week niet meer nodig en volgende week ga ik op wintersport (oorspronkelijk met mijn auto maar een van de maten heeft net een leaseauto gekregen) dus het is niet erg als ik er vandaag niet mee klaar kom.
Hoewel, nu ik zo de andere topics lees (vooral http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1460 ) denk ik dat ik het nu maar even laat.
Is er iemand die me misschien een handje wil helpen?
vreemd luchtje? beslagen ruiten met een waas die geen water is? Klinkt als een klassieke kachelradiateur hapering. Neem mijn advies ALSJEBLEIFT! Stop met rijden, en kijk het na. Bij mij resulteerde het in vervanging van de kopppakking en een reparatie van 500 eu door sohail. Dat is mijn ervaring
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Helemaal mee eens!
Jos van der Voort
Idd, klassiek verhaal kachelradiateur. Ben je mooi klaar mee met een zx, dash eruit… En let op dat je 2 radiatoren koopt òf met de defecte naar de onderdelenboer gaat òf 100% zeker weet welke je moet hebben…
en als je nog ff wacht, zorg er dan voor dat er niemand die je lief hebt op de passagiersstoel zit als je een scherpe boch naar links maakt. Die kan een hele flinke scheut vloeistof over zijn/haar voeten verwachten…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Heys, klote van je radiateur.
Iig even als tip, verbind de 2 slangen die door je shutbord heengaan ffn door zodat je radiateur niet meer is aangesloten, dan lekt het ook niet meer (en de kachel wordt koud) Zoals het er uit ziet ga ik 24 maart de kachelradiateur van een Xantia vervangen (Zelfde gezeik, dash mot eraf) dus als je zin heb kun je dan naar Roermond of Heythuysen komen (weet nog niet waar ik het ga doen) doen we die van jou tegelijkertijd!
Het is een pensklusje, maar wordt dan wel weer gezellig met meerdere lotgenoten
Verder heb je niet heel veel spannend gereedschap nodig, een basis schroevendraaierset en doppenset doet het trucje wel. Enige klote is dat je niet weet welke radiateur je hebt. Er zijn 2 soorten voor de ZX, dus ga dan ff naar de onderdelenboer, leg dat uit en vraag of je ze beide mee mag nemen, en degene die je niet nodig hebt terug mag brengen.
Verder een fijne skivakantie toegewenst natuurlijk!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
hele goede tip inderdaad dat doorlussen. Ondanks hoe het lijkt: hij blijft lekken zelfs zonder de verwarming aan te zetten (zoals eerder leerde ik dat op de harde manier ) Doorlussen gaat het best met een stuk slang op beide pluggen die je uit het schutbord trekt en dan 2 slangklemmen. Daarna gewoon vervangen.
Ik laat het volgende week onder garantie nog doen, die kreeg ik bij aanschaf.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Klopt dat ie blijft lekken zonder de verwarming aan te zetten: de verwarming wordt namelijk luchtzijdig geregeld en niet waterzijdig.