4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

ZX Avoriaz was gejat!
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 14 februari 2008 01:06 AM
  [ # 46 ]

Hey Ruben en marion ! zwaar kloten man !! wij leven in ieder geval samen achter de comp Laughing  met jullie mee Wink

ennuh.. pb Wink

groetjes uit hoogeveen Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 14 februari 2008 01:44 AM
  [ # 47 ]

Als ik de onderste foto bekijkt is het subframe aardig ontwricht. Ik denk dat we deze jongen maar als sloop-auto gaan aanbieden. Het blokje snort nog als nieuw, de versnellingsbak schakelt ook nog als nieuw.
Marion heeft vandaag, compleet tot ieders verrassing, de “oude” Xantia 1.8 16 klepper gekocht van m’n vader. Die had hij twee dagen geleden ingeruild voor een C5 uit 2004! Ze moest een auto hebben, omdat ze daar zo afhankelijk van is door haar werk.
Heeft iemand interesse in een donor ZX Avoriaz?  Crying or Very sad
Hij zal morgen naar autobedrijf De Groot en Prins worden gesleept. Van het weekend zal ik de subwoofer plus kabels eruit halen. Een trieste klus, maar ja…als je gaat opknappen is het puur de emotionele waarde en dat is eigenlijk gekkenwerk.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 februari 2008 01:50 AM
  [ # 48 ]

Het subframe ontwricht? Ik zie alleen maar een kromme onderste radiateurbalk. Het subframe staat vlgs mij niet op een foto.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 februari 2008 01:53 AM
  [ # 49 ]

Ruben, het subframe is echt niet geraakt. Het subframe zit achter de motor en daar zijn de wieldraagarmen en de stabilisatorstang op gemonteerd.

Ik denk dat je het subframe verward met de voorbalk. Nu weet ik niet of die voorbalk en de bovenbalk aan de koets zijn gelast of gebout? Als het gelast is, wordt het wel lastig als je niet kan lassen of geen lasfaciliteiten hebt. Het grofste is nog een sleepkabel aan een boom op de plek waar de paal naar binnen is gekomen en gewoon net zo lang achteruit rijden tot ie weer “recht” staat.

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 14 februari 2008 01:58 AM
  [ # 50 ]

nee idd, ik zie niet direct structureel ‘de auto afschrijvende’ schade. Lijkt me inderdaard op de afdekplaat vd radiator en voorbumper met alles er omheen redelijk clean.

En ik denk: heel misschien en met mijn enigzins amateuristische mening: deze auto is te fixen!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten

Gepost: 14 februari 2008 01:58 AM
  [ # 51 ]
mpostma schreef:

Ruben, het subframe is echt niet geraakt. Het subframe zit achter de motor en daar zijn de wieldraagarmen en de stabilisatorstang op gemonteerd.

Ik denk dat je het subframe verward met de voorbalk. Nu weet ik niet of die voorbalk en de bovenbalk aan de koets zijn gelast of gebout? Als het gelast is, wordt het wel lastig als je niet kan lassen of geen lasfaciliteiten hebt. Het grofste is nog een sleepkabel aan een boom op de plek waar de paal naar binnen is gekomen en gewoon net zo lang achteruit rijden tot ie weer “recht” staat.

Je hebt gelijk, ik zie het nu! Dank je wel! Van het weekend eens kijken hoe die balk vast zit.
Ik heb geen idee meer wat te doen. Wat er sowieso gebeurd is dat er een schaderapport opgemaakt moet worden.
Dat alleen al om evt. de daders flink financieel uit te kleden. Maar ja…het wordt nu ook aardig lastig wat te doen he.
Voor ons is het nu eigenlijk financieel niet meer haalbaar om ‘m op te knappen. Ze heeft vandaag haar pinpas aardig vacuum getrokken, zeg maar.

See, buy, fly C5 V6

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 februari 2008 02:20 AM
  [ # 52 ]
xm_turbo schreef:

Voor ons is het nu eigenlijk financieel niet meer haalbaar om ‘m op te knappen. Ze heeft vandaag haar pinpas aardig vacuum getrokken, zeg maar.

Ik weet niet of Marion de Xantia nog weer verkoopbaar is? Ik meende een discussie te herinneren over benzinekosten etc… een Xantia is toch wel een stukje dorstiger.

Wat betreft die voorbalk en bovenbalk. Ik weet niet hoe dat precies vast zit bij de ZX. Bij de BX zit het gelast, bij de Xantia zit het voor zover ik weet gebout. Kortom: t kan vriezen en ‘t kan dooien. Als het met bouten vastzit, dan zou ik gewoon ff opzoek gaan naar een kist slooponderdelen. Er worden vaak zat ZX sloopmeetings gehouden op het forum en anders kom je volgens mij met een paar 100 eur al een heel eind. Zit je alleen waarschijnlijk wel met een anders gekleurde motorkap en bumper. Nja, dat kun je voor een paar 100 EUR ook nog wel laten spuiten.

Kunnen jullie daarna evt. de Xantia weer proberen te verkopen. Meja, dat is maar net hoe gehecht Marion aan de ZX is en/of hoe de Xantia bevalt.

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 14 februari 2008 02:27 AM
  [ # 53 ]

zou ik toch lekker de Xantia houden en afscheid nemen van de ZX, ongewilde upgrade misschien maar uiteindelijk toch een betere auto als je het mij vraagt Surprisedops:

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten

Gepost: 14 februari 2008 02:38 AM
  [ # 54 ]

We laten het maar even rusten…ze wordt er horredol van Wink
Ze heeft in ieder geval een auto.
Wat verbruik betreft gaan we het meemaken. De ZX was ook niet echt zunug. Maar goed, dat is nu even bijzaak, ze kan rijden.
Ergens wil ze graag de Xantia houden, ze is er nu al weg van. Maar ja, d’r ZX doet erg veel pijn vooral de manier waarop het gegaan is.
Wellicht is het idd met een paar honderd euro klaar…maar ja, waar halen we dat geld dus vandaan…we hebben het simpelweg even niet.
Morgen weer een dag, eerst deze nacht eens rusten Wink
Bedankt voor alle mooie reacties en medeleven! Echt geweldig!!!

See, buy, fly C5 V6

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 februari 2008 03:44 AM
  [ # 55 ]

Oja, zoek even de kentekenplaat erbij nu dat nog kan en voor zover hij nog niet terecht is; een gekreukelde plaat kun je omruilen voor een goede. Heb je tenminste niet onnodig zo’n stomme “1” (of erger) op je kenteken als de schade nog door iemand zou gaan worden hersteld.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 14 februari 2008 09:19 AM
  [ # 56 ]

En dat nieuwe kenteken en de platen moet je ook betalen!

Jos van der Voort

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 14 februari 2008 10:49 AM
  [ # 57 ]

Ja, het kost je dan 1x een plaat, in plaats van 2x een plaat + kentekenverversing. Jammer dat autobergers die dingen vaak laten liggen - je komt ze bij bosjes tegen op ongevalsgevoelige snelwegen. Maarja, je gaat je leven er ook niet aan wagen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 februari 2008 12:04 PM
  [ # 58 ]

@ruben: sja. ik kan het me ook wel voorstellen. Uiteindelijk is het natuurlijk Marion die erin moet rijden.

Die platen zijn idd wel een goede. Ook bij sloop of verkoop moet je ze erbij hebben zitten. Alleen bij slopen in eigen beheer (bij auto’s ouder dan 15 jaar mag dat) hoef je de oude platen niet in te leveren.

Man wat een gedoe zeg. Eerst je auto jatten en em dan ook nog kapot rijden en jullie draaien voor alle problemen op.

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 14 februari 2008 01:21 PM
  [ # 59 ]
Stesje schreef:

Ik ga zo naar de garage om te kijken of hij daar kan staan dan kan ik hem vandaag laten slepen. Misschien dat de kentekenplaat nog ergens in de auto ligt, want we zijn naar de plek geweest waar hij tegenaan geknald is en daar lag niks meer. Eromheen zijn verder geen bosjes.

Tja inderdaad….een stel @#*^%&  Twisted Evil  jatten mijn auto en IK draai voor alles op.

De Xantia rijdt erg lekker, maar zoals ik al eerder zei mis ik mijn ZXie heel erg. Ik had al moeite om mijn AX weg te doen omdat ik gekozen had voor een ZX. Uiteindelijk heel erg blij met de ZX en dan dit.

He ff hart onder de riem: ik moest ook noodgedwongen mijn 1.8i Aura afstaan omdat ik hem zelf tegen een boom aan heb gezet…. Maar op het moment dat er nog steeds chevrons zitten op de motorkap… zal de liefde vanzelf overgaan van auto op auto! Razz

Bij mij was het zelfs zo dat ik nog enkele afscheidsKMs heb gereden voordat ie wegging:wink:

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 februari 2008 01:24 PM
  [ # 60 ]
Stesje schreef:

De Xantia rijdt erg lekker, maar zoals ik al eerder zei mis ik mijn ZXie heel erg. Ik had al moeite om mijn AX weg te doen omdat ik gekozen had voor een ZX. Uiteindelijk heel erg blij met de ZX en dan dit.

Oooo, maar dan ga jij ook die Xantia missen!!!! Met andere woorden hou lekker die xant, rijd toch veeul fijner dan zo,n bejaarde troen, toch!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook