82 van de 282
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 november 2012 12:45 AM
  [ # 1216 ]

@ Arjan: ik denk dat je met de hele reut bij elkaar opgeteld, dus brandstof, MRB en de belasting die je betaalt bij aanschaf van een auto, nergens per km zo duur uit bent als hier.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 10 november 2012 01:21 AM
  [ # 1217 ]
puffel schreef:

Een oplossing voor het probleem moet te vinden zijn.
Wolfman is op het goede spoor denk ik.

Oplossing?
Ik hoor uit die hoek tot nu toe nog niets anders als “de bestaande regeling is prima en moet zo blijven” en “Maak de benzine maar € 3,00 per liter!” Laughing

Overigens is het ook niet waar dat niet veel van de liefhebbers aangesloten zijn bij een van de belangenverenigingen, want via de autoclub waarvan je lid bent, hoor je automatisch (althans je club dan) bij de FEHAC.
Van de KNAC ben ik persoonlijk zelf ook lid en ik denk dat de meesten van jullie ook lid zijn van de ANWB, hoewel ik betwijfel of die organisatie er zich in dit geval mee wil bemoeien.


@Han: maakt het qua kosten uit hoeveel liter er in je tank past?
Tip: tank gewoon telkens voor een geeltje, ben je altijd lekker goedkoop uit! Wink


*cabaret mensen, lighten up please!*

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 november 2012 01:24 AM
  [ # 1218 ]

Leontien, als je 50 km van de grens woont loont het wel want met een 60 liter tank moet je dan twee keer rijden. Maar dat wist je wel. Ik wil een keer bij je langs komen, mag dat?

Profiel  
 
Gepost: 10 november 2012 01:27 AM
  [ # 1219 ]

Sorry Han, dat van die grens had ik overheen gelezen. Ik tank overigens zelf altijd in eigen land. Ik heb namelijk geen zin en geen tijd om telkens 40 km over de grens te sturen om een paar euro uit te sparen op naft. Wink


En tuurlijk ben je van harte welkom!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 november 2012 01:28 AM
  [ # 1220 ]

Als ik hier tank, zie ik telkens dat mijn voorganger voor 20,hooguit 30 euro heeft getankt. Mensen hebben gewoon niet meer cash. En al helemaal geen 114 euro bijvoorbeeld. Zo tankte ik laatste 120 euro en er werd echt wel gelijk opgemerkt wat een enorm bedrag, grote tank etc. etc. en ik kom daar al jaren bij dat pompstation.
En daarom denk ik dat gerichte actie soms wel gevoerd moet worden. Gebleken is dat het wel kan werken, vandaag in Nederland.
Helaas woon ik nu in een land dat door de troika wordt geregeerd en geloof me, dat is echt nog wel wat erger dan in NL…helaas….Sad

Profiel  
 
Gepost: 10 november 2012 01:30 AM
  [ # 1221 ]

Een troika?
Da’s toch een Russische arrenslee?  huh

Wel goedkoop in de belasting!! Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 10 november 2012 01:46 AM
  [ # 1222 ]

Een trojka is een drietal, in dit geval van de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en het Internationale Monetaire Fonds. Dit drietal heeft Ierland, Griekenland en Portugal overeind gehouden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 november 2012 01:59 AM
  [ # 1223 ]
La Léo schreef:

Oplossing?
Ik hoor uit die hoek tot nu toe nog niets anders als “de bestaande regeling is prima en moet zo blijven” en “Maak de benzine maar € 3,00 per liter!” Laughing

Overigens is het ook niet waar dat niet veel van de liefhebbers aangesloten zijn bij een van de belangenverenigingen, want via de autoclub waarvan je lid bent, hoor je automatisch (althans je club dan) bij de FEHAC.
Van de KNAC ben ik persoonlijk zelf ook lid en ik denk dat de meesten van jullie ook lid zijn van de ANWB, hoewel ik betwijfel of die organisatie er zich in dit geval mee wil bemoeien.


@Han: maakt het qua kosten uit hoeveel liter er in je tank past?
Tip: tank gewoon telkens voor een geeltje, ben je altijd lekker goedkoop uit! Wink


*cabaret mensen, lighten up please!*

Waar heb jij mij zien typen dat ik vind dat de benzine naar 3 euro moet? Dat maken anderen ervan.
Het enige dat ik zeg is dat het een eerlijker oplossing zou zijn. Rij je veel dan betaal je veel. Rij je niet dan betaal je ook niet.

Maar verder blijf ik erbij dat wij vooral niet zelf moeten gaan roepen dat er een “probleem” is.
Dus gewoon laten zoals het sinds kort is.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 november 2012 01:59 AM
  [ # 1224 ]

yeah.

In Ierland, dankzij de Ierse centrale bank die totaal faalde.

Dus gaan hier volgende maand de CO2-uitstoot= gunstige auto’s die goedkoop waren in de MRB, nu ook de volle hap betalen.  De oldtimers heb ik nog niets over gehoord gelukkig, maar de rest gaat natuurlijk ook, net als alle andere belastingen, omhoog.

De auto handel is ook ongeveer bijna omzeep. Beter zou natuurlijk zijn een belasting verlaging zodat mensen juist nu een nieuwe auto zouden kunnen gaan kopen maar nee, kortzichtigheid troef, net zoals in Nederland.

Alleen kunnen mensen het niet meer betalen, huizenprijzen zijn al met 50 a 60 procent omlaag.

Milieu redenen, zoals al eerder aangegeven, is een farce en staat echt nu niet hoog op de agenda. Sterker nog, eigenlijk gewoon helemaal niet meer. Dat is wel anders geweest maar dat is men nu in eens ‘vergeten’.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 november 2012 08:36 AM
  [ # 1225 ]
puffel schreef:

Als ik hier tank, zie ik telkens dat mijn voorganger voor 20,hooguit 30 euro heeft getankt. Mensen hebben gewoon niet meer cash. En al helemaal geen 114 euro bijvoorbeeld. Zo tankte ik laatste 120 euro en er werd echt wel gelijk opgemerkt wat een enorm bedrag, grote tank etc. etc. en ik kom daar al jaren bij dat pompstation.
En daarom denk ik dat gerichte actie soms wel gevoerd moet worden. Gebleken is dat het wel kan werken, vandaag in Nederland.
Helaas woon ik nu in een land dat door de troika wordt geregeerd en geloof me, dat is echt nog wel wat erger dan in NL…helaas….Sad

120 euro… Hahahaha! De sm voljanken kost 180 euro!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 10 november 2012 08:39 AM
  [ # 1226 ]

Er wordt toch aan een oplossing gewerkt, door een staatssecretaris met een peug 504 als hobby…

http://www.autoweek.nl/autonieuws/21229/financien-wil-oldtimers-toch-ontzien-met-mrb

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 november 2012 11:27 AM
  [ # 1227 ]

Hoe werd het ook weer gezegd? ‘Na het zuur komt het zoet’? Het is zoutzuur geworden. De rijkste Nederlanders hebben gezamelijk 148 miljard, de Griekse reders hebben gezamelijk 400 miljard op een niet Griekse bank gestald en wij moeten ze helpen met financiele steun.

Het kwartje van Kok zal nooit meer worden teruggegeven en de graai uit de pensioensfondsen in de jaren 90 kunnen we ook maar beter achter ons laten. De autohandel ligt compleet op zijn reet en de toekomst daarvan is somber.

De vermeende 150 miljoen inkomsten uit de MRB voor klassiekers is uiteraard een handje pinda’s vergeleken met al die miljarden en zoals al een keer of wat gezegd hier gaan ze die 150 miljoen bij lange na niet halen omdat het overgrote deel hun klassieker schorst, uitvoert naar het buitenland en de 400 bedrijven welke van klassiekers bestaan voor het grootste deel zullen verdwijnen. Dat gaat de staatskas zonder bodem een enorm bedrag aan BTW schelen en er zullen mensen in een uitkering komen.

Je mag de politiek van de afgelopen jaren, na Pim Fortuyn zeg maar, gerust beschuldigen van een totaal gebrek aan visie en daadkracht en daarvan is ongeveer iedereen nu de dupe. Niet bedoeld als politieke discussie hoor, maar ik zie het niet beter worden en voor ons liefhebbers van de mijlpalen uit de autohistorie wordt het zeuren.

Ik heb gisteren mijn DS verkocht, met pijn in het hart heb ik haar voor de laatste keer zien wegrijden met een ander baasje achter het stuur en ik zit nu in een soort rouwproces. 1500 uur heb ik aan haar gewerkt met veel motivatie en inzet en van het wrak dat zij was heb ik een fiere en glanzende dame gemaakt. Maar ik zie het lijk al drijven en ook de Jaguar die ik al meer dan 36 jaar heb vertroeteld en nog helemaal gaaf, ongerestaureerd en rijdend als een nieuwe, heb ik te koop gezet nu het nog wat zal opbrengen.

Als die straks de hoek omrijdt zal ik menig traan laten en in een stil hoekje helemaal alleen en verdrietig een periode afsluiten waar ik met plezier aan terug denk, behalve de laatste fase waarin een van de belangrijke genoegens van het leven mij werd ontnomen door politieke onbenullen die geen flauw idee hebben wat een echte autoliefhebber drijft. De visie die zij ontberen heb ik dan gelukkig weer wel, vandaar deze stappen.

Wat ik dan ga doen? Of ik koop een gruwelijk snelle motorfiets op mijn 70e, of een heel licht supersnel sportwagentje met een softtop.

Profiel  
 
Gepost: 10 november 2012 11:47 AM
  [ # 1228 ]

Zo heb ik een aantal jaren geleden ook hele volksstammen hun grijs kenteken busje zien verkopen omdat ze er meer mrb voor moesten gaan betalen. Voor een schijtprijsje natuurlijk, want de prijzen waren in een klap gehalveerd. Ik ben toen lekker door blijven rijden en heb er nog een ton bij gezet voor ik het ding vier jaar later verkocht voor een prijs hoger dan de inruilwaarde destijds. Ik geef toen, ik heb er lang mee moeten leuren, maar uiteindelijk kostte dezelfde ruimte als personenwagen me vele malen meer in mrb. Om maar aan te geven dat ik het verhaal hierboven nogal overtrokken vind. Los van het feit dat die DS natuurlijk al veel langer te koop stond dan deze regeringsplannen bekend waren. Nog een leuk voorbeeld over hoeveel cijfers waard zijn in het politieke spel:

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 november 2012 11:48 AM
  [ # 1229 ]

Ik denk dat die zestig dagenkaart een groot deel van het probleem oplost. Enige probleem wat ik echt zie is of zo’n auto dan op een niet rijden dag wel op de openbare weg mag staan. Anders is het hebben van klassiekers nog steeds beperkt tot mensen met eigen terrein of garages. Daar zit wel een lastig deel van de controleerbaarheid.

Wat betreft MRB in brandstof, wat natuurlijk inderdaad de eerlijke oplossing is heeft Nederland voor zichzelf de situatie gecreerd waar ze al zoveel opbrengst uit het wagenpark haalt, dat het niet meer mogelijk is om de MRB over te hevelen naar de brandstofprijs, omdat die dan zo hoog wordt dat het rendabel wordt om vanuit Utrecht naar Duitsland te rijden om te tanken. Helaas doet die situatie niets dagen bij de beleidsmakers, maar in praktische zin is het in Nederland daardoor onmogelijk om de MRB naar de brandstofaccijns te verplaatsen. Naar de BPM kan het ook niet, want dat heeft ook geen enkel ander land. De reeds enorme wagenparkopbrengst betekent dat er weinig laveerruimte over is voor de beleidsmakers.

Voor wat betreft het kwartje van kok, die hebben we allemaal al lang terug. De overheid heeft dit op een bijzonder domme manier gecommuniceerd (namelijk niet), maar als je de accijnswijzigingen bekijkt sinds invoer van het kwartje van kok zie je dat er in de tussentijd ook verlagingen zijn geweest voor een bedrag van meer dan een kwartje. Ook verhogingen, natuurlijk, maar die zijn dan weer nooit bestempeld als een kwartje van kok. Maar als de vraag of er sinds de invoering van het kwartje van kok accijnsverlagingen op de brandstof zijn geweest totaal ter hoogte van 25 guldencent wordt gesteld, dan is het antwoord “ja”.

Maar goed, in ieder geval heeft iemand in den haag op de achterkant van z’n bierviltje die verwachte opbrengst eens wat nader becijferd en is tot de conclusie gekomen dat een dag verkeersinfarct omdat 100,000 klassiekers alle kruispunten blokkeren duurder is dan de 15 miljoen die de regeling echt per jaar gaat opbrengen, dus dat de klassiekers toch op een of de andere manier ontzien moeten worden. Ik blijf benieuwd.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 november 2012 11:53 AM
  [ # 1230 ]

Zij stond idd al een tijdje te koop Marc, maar wel voor 14.500 euro en ik ben wel in en stroomversnelling gekomen door dit geleuter en heb haar voor veel minder verkocht.

Profiel  
 
 
82 van de 282
« Eerste  < Vorige 80 81 82 83 84 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook