Ja, en wat dan nog? Ik geef dan wel geld uit aan onderhoud, maar verder voldoe ik dus helemaal aan het beeld wat jij schetst: een knakenrijder… Tjonge jonge jonge…
Wie de schoen past trekke hem aan, nietwaar?
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik word kotsmisselijk van dat gewijs en gezeur over paupers, uitvreters, knakenrijders, misbruikers, belastingontduikers, enz enz enz. En weet je wat? Het zegt meer over jou dan over mij!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:
Maar ik zal blijven knokken tegen afschaffing in wat voor vorm dan ook. En ook al kan ik hier niet de steun vinden die ik gehoopt had, weet ik zeker dat er velen met mij blijven knokken en zich nog lang niet gewonnen geven zoals de meeste hier al wel doen.
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
+ nog 1.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
zandvoorta schreef:En de administratieve kosten voor zo’n 60 dagen kaart regeling? 150 miljoen? Gewoon houden zoals het is. Verhoudingsgewijs is het maar een klein gedeelte die een oldtimer dagelijks gebruiken. Laat ze toch, betalen wel extra belasting in de vorm van een hoger verbruik.
Is je wel eens opgevallen hoeveel ANPR camera’s er langs opritten van snelwegen en provinciale wegen hangen ?
Het is waarschijnlijk mede ingezet om leaserijders met kilometeradministratie te pakken als blijkt dat hiermee gefraudeerd werd. Nederland is inmiddels vol bezaaid met die dure camera’s en de bijtellingsvrije regeling is inmiddels afgeschaft omdat de controle te duur werd. (dubbel kassa voor de staat, minder administratieve rompslomp en iedereen betaalt het volle bijtellingstarief).
Als de handhaving hiervan inderdaad te duur is, heeft die 60-dagen kaart denk ik ook weinig kans.
Om het te omzeilen hoef je slechts 1 goede en een stel sloop oldtimers te hebben van hetzelfde type. Als je 60 dagen op zijn schroef je gewoon het kenteken van een van je slopers over op je goede oldtimer. Je moet alleen wel over die slopers (die misschien in onderdelen liggen) wel verzekering betalen. Je loopt uiteraard tegen de lamp als bij een verkeerscontrole of ongeval de papieren met chassis-nummers vergeleken worden.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
MWH.C schreef:...Ik ben student en zonder de mrb-vrijstelling had ik waarschijnlijk nog helemaal geen auto gehad. Ik ben dus net zo goed een ‘misbruiker’ van het systeem, waarom niet….
Al ben ik eigenlijk van mening dat als je studeert je eigenlijk nog niet de luxe van een auto zou moeten kunnen permitteren, aan de andere kant staan en ook heel wat bezuinigingen op OV studenten vervoer op stapel waardoor dit misschien wel eens een economischer optie gaat worden voor studenten-vervoer.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@Wolfman: Deze maatregel raakt heel veel mensen op dit forum, emotie in de discussie kun je niet voorkomen. Je laatste reactie vind ik een heel evenwichtig en duidelijk verhaal waar je het eigenlijk niet mee oneens kunt zijn. Het veranderen van de wetgeving terwijl vele mensen uitgaande van die wetgeving hebben gehandeld is een slechte stap van de overheid, helemaal mee eens. Eigenlijk is dat het nog het meest kwalijke, dat de bestaande (en meestal gewoon goed bedoelende) gevallen vanuit het niets worden getroffen.
Ik begrijp je volkomen, ik hoop enorm dat de huidige regelgeving blijft zoals deze is, maar ik zie het nog steeds somber in…
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Natuurlijk. Maar als we nu al zwaar gaan toegeven verliezen we het pleit sowieso
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarom is het erg belangrijk dat we niet na 14 dagen strijd al akkoord gaan met een achterlijke 60 dagen kaart maar gewoon blijven vechten voor het behoud van de bestaande regeling, al dan niet met bv een toeslag voor diesel en/of lpg rijders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik word kotsmisselijk van dat gewijs en gezeur over paupers, uitvreters, knakenrijders, misbruikers, belastingontduikers, enz enz enz. En weet je wat? Het zegt meer over jou dan over mij!
Kut voor je, maar je kunt niet verwachten dat iedereen het maar met je eens is. Overigens ben ik benieuwd waar je mij de woorden paupers, uitvreters, misbruikers en belastingontduikers hebt zien gebruiken.
Ik kan ze namelijk nergens terugvinden
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
bartjes schreef:MWH.C schreef:...Ik ben student en zonder de mrb-vrijstelling had ik waarschijnlijk nog helemaal geen auto gehad. Ik ben dus net zo goed een ‘misbruiker’ van het systeem, waarom niet….
Al ben ik eigenlijk van mening dat als je studeert je eigenlijk nog niet de luxe van een auto zou moeten kunnen permitteren, aan de andere kant staan en ook heel wat bezuinigingen op OV studenten vervoer op stapel waardoor dit misschien wel eens een economischer optie gaat worden voor studenten-vervoer.
Ach ja, het is mijn leven en mijn geld. De studiefinanciering dat ik krijg gaat direct door naar de kamerhuur, de rest van mijn levensonderhoud en studiekosten leen ik bij. Niet maximaal, genoeg om die zaken te betalen. Dat moet ik later dus gewoon terugbetalen. Daarnaast heb ik een bijbaan om de financiële vrijheid te hebben om leuke dingen te doen. Daar valt ook mijn auto onder. Voor de aanschaf heb ik gespaard, vaste kosten zijn nihil, onderhoud en reparaties zijn met hulp van mijn vader goedkoop. Voor elke rit weeg ik de kosten af tegen het plezier dat ik ervan heb. Naar mijn ouders ga ik gewoon met de trein. Meer dan 3000 km zal ik niet gereden hebben. Dan is het te doen.
Ik antwoord weer veel te snel… Dit is natuurlijk helemaal niet waarover dit topic hoort te gaan, we laten het hierbij.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Penny Lane schreef:Natuurlijk. Maar als we nu al zwaar gaan toegeven verliezen we het pleit sowieso
Derk
Daar heb je volkomen gelijk in. Zal ik vanaf nu iets positiever zijn? Kom maar op met die acties, ik doe mee! (als ik er met de trein kan komen dan, de BX komt de stal niet meer uit )
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Apprentice schreef:ik overigens benieuwd waar je mij de woorden paupers, uitvreters, misbruikers en belastingontduikers hebt zien gebruiken. Ik kan ze namelijk nergens terugvinden
Nergens in mijn post heb ik gezegd dat JIJ al die woorden gebruikt hebt Maar als je nou even de tijd neemt en het topic nog even goed doorleest zal je zien dat de mensen die een oud barrel als dagelijkse auto gebruiken hier, in dit topic, op dit forum, niet alleen voor knakenrijder maar ook voor uitvreter, pauper, belastingontwijker, belastingontduiker, misbruiker, rotte appels en weet ik veel wat voor lelijks worden versleten. O ja, er zijn zelfs hele bevolkingsgroepen bijgesleept. Om misselijk van te worden.
Je kunt het behoorlijk oneens met mij en andere gebruikers zijn, da’s prima. Maar de termen die hier door sommigen gebruikt zijn getuigen van weinig respect.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hoe het ook zij… De komende tijd hier een daar actievoeren kan geen kwaad. En laten we daarbij dan gewoon het behouden van de huidige regeling als gezamenlijk doel hebben, die is voor iederéén immers het beste.
Als we nu al onderling gaan twisten over de eventuele alternatieven dan hebben we bij voorbaat verloren. De alternatieven zijn op dit moment helemaal nog niet relevant en zeker niet in ons gezamenlijke voordeel.
De énigen die baat hebben bij de onenigheden die hier beginnen te onstaan zijn precies degenen die de regeling willen veranderen. Het zou me daarom niks verbazen als er regie achter zit. Laten we hier niet in die geniepige fuik zwemmen!
Eén voor allen, allen voor één!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
En dat is nu precies wat ik hier de hele tijd al probeer duidelijk te maken.
Er is nog niets veranderd maar sommigen vinden dat we de strijd al verloren hebben voordat we deze aangaan.
We moeten met zijn allen op de bres om de huidige regeling in stand te houden.
Mocht nu veel later blijken, na alles geprobeerd te hebben, dat het toch niet gaat lukken dan kunnen we altijd nog kijken wat er dan nog uit kunnen slepen. Maar niet al opgeven voordat je eraan begonnen bent.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”