88 van de 282
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 11 november 2012 08:10 PM
  [ # 1306 ]

Ierland: 30 jaar, ‘oldtimer MRB’ van rond de 50 euro, onbeperkt gebruik en geen apk plicht. Lidmaatschap van oldtimer club essentieel voor klassieker verzekering.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 12 november 2012 12:03 AM
  [ # 1307 ]
Arjan Verkade schreef:

Maar in de brandstof gooien zeker niet.
Lees even de laatste pagina’s terug, genoeg argumenten om dit niet te doen.

Ha ik heb al genoeg te lezen. Misschien iets te snel op ingesprongen, maar ik doelde dan ook op wat Thierry ook opmerkte:

Thierry schreef:

In Frankrijk bijvoorbeeld betaal je geen houderschapsbelasting (zit in de brandstofprijs, die lager is dan bij ons).

Ik snap dat we in Nederland geen tolwegen gaan beginnen, maar ergens zou het er wel van moeten kunnen.

bartjes schreef:

Ik licht m’n stelling even toe:
Als je studeert moet je tegenwoordig ook werken of zeer rijke ouders hebben om de studie-periode door te komen. Als je dan ook nog een auto moet bekostigen, dan moet je meer werken of meer lenen. Dit eerste gaat dan weer ten koste van de tijd die je kan studeren. Gevolg: lagere cijfers of een langere studie-duur. Beide zijn niet wenselijk. Het tweede is oneigenlijk gebruik van de lening.

Zoals gezegd, als student dreigt dit wel de goedkoopste vervoersoptie te worden, mits het MRB-vrij blijft.

Ik begrijp je stelling maar in voorgaande berichten probeer ik duidelijk te maken dat het niet zo zwart-wit is. Over het algemeen irriteer ik me dan ook aan de discussies hoe een student zou moeten studeren. Maar dat doet er hier verder niet toe.


Offtopic:
Kort gezegd vindt ik het vervelend dat deze discussies altijd de schuld bij de student neerlegt. Als student ervaar ik persoonlijk ontzettend veel onmacht en problemen met de vele regeltjes. Mijn studieprestatie ondervindt geen negatieve gevolgen door het bezit van een auto. Mijn studieprestatie ondervindt negatieve gevolgen door de bestuurlijke rotzooi van het onderwijssysteem. Die problemen met InHolland zijn heus niet zomaar uit de lucht komen vallen…

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 november 2012 03:34 AM
  [ # 1308 ]

Naar mijn mening moeten ze het gewoon koppelen aan het verplicht stellen van een oldtimerverzekering, die hebben namelijk ook een gelimiteerde km. Dan kan je de wagen ook onbeperkt gebruiken. Ga je er over heen dan ben je gewoon niet verzekerd en val je zo door de mand…... De meeste komen niet eens aan de gelimiteerde afstand.

Rij je meer, moet je een normale verzekering nemen en MRB betalen, simpel toch?

Is maar een idee hoor Wink

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 12 november 2012 08:49 AM
  [ # 1309 ]

Ik las net een erg interessante opmerking van een poster op autoweek, ik ben benieuwd of hier wat inzit.

Hij stelt dat hij een brief heeft gekregen van de belasting op het moment dat zijn oldtimer 25 jaar werd:

“Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig 25 jaar of ouder is.
Dit betekend dat u voor dat voertuig geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen.
Met ingang van 28 jan. 2006 verleen ik u daarom vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting.”

Geen einddatum, indien of mits aanwezig of iets anders.
Lijkt mijn inziens toch lastig als de Belastingdienst hier op terug wil komen op de eerdere schriftelijke toezegging die al jaren goed werkt voor beiden partijen (de belastingdienst heeft geen omkijken naar mij en ik ben geen wanbetaler.)

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe wij er juridisch voor staan met dit feit.
Ik zal voorlopig dit topic in de gaten houden mocht er een jurist tussen zitten die wat meer duidelijkheid kan geven.”

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 12 november 2012 10:05 AM
  [ # 1310 ]

Dat is vrij eenvoudig. Overheidsdiensten zijn er om wetten uit te voeren, de regering is er om wetten te maken en te veranderen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 november 2012 11:37 AM
  [ # 1311 ]
Apprentice schreef:

Duitsland:minimumleeftijd voertuig 30 jaar. Moderne dagelijkse auto verplicht voor het afsluiten van een oldtimerverzekering. De klassieker moet verder technisch en optisch in uitstekende originele staat verkeren. Gemoderniseerde of anderszins aangepaste voertuigen wordt het H-kenteken geweigerd. 

Overigens kan in het geval van GB de minimumleeftijd van 40 jaar als een beperking gezien worden, omdat dit het inzetten van klassieke wagens voor dagelijks gebruik niet bepaald zal aanmoedigen…

Blijkbaar wordt er niet zo heel erg gehandhaafd ten aanzien van de originaliteit in Duitsland. Ik kan zo een hele zwik Duitse SM’s opnoemen die niet geheel origineel zijn.

Om tegemoet te komen aan het in de politiek heersende beeld ten aanzien van oude auto’s, de oude diesels in het bijzonder, zou de Engelse oplossing ook hier een oplossing zijn, zij het wellicht met een ander jaartal. Naar mijn mening zou het bevriezen van het aantal klassiekers voorkomen dat het arsenaal klassiekers steeds wordt uitgebreid en het steeds aantrekkelijker wordt in auto’s van 25 jaar en ouder te rijden. Door het verloop van jaren komen er namelijk steeds geschiktere auto’s voor dagelijks gebruik in aanmerking.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 12 november 2012 11:58 AM
  [ # 1312 ]

Blijkbaar wordt er niet zo heel erg gehandhaafd ten aanzien van de originaliteit in Duitsland. Ik kan zo een hele zwik Duitse SM’s opnoemen die niet geheel origineel zijn.

Dat is goed mogelijk. Om voor een H-kenteken in aanmerking te komen zijn de eisen echter vorig jaar flink aangescherpt, van Note 3 naar Note 2. Note 2 houdt in dat een voertuig:

- geen technische gebreken heeft
- slechts lichte gebruikssporen vertoont
- compleet is
- geen zichtbare of slecht gerepareerde schade(s) heeft
- in originele staat verkeert (eventuele toevoegingen/accessoires moeten kloppen met het bouwjaar)

Verder moet het om een “seltenes Fahrzeug” gaan. Het is dus niet waarschijnlijk dat aan een 81’er Kadett of Golf een H-kenteken wordt toegekend…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11784
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2012 12:11 PM
  [ # 1313 ]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het hele verhaal niet kan worden omgekeerd en dat je met je klassieker een verplicht minimun aantal oldtimerevenementen moet bezoeken? Dat zit de dagelijkse rijders wel in de weg en dan heeft het rijdend erfgoed meer betekenis dan wanneer het in garages staat te verstoffen Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2012 12:53 PM
  [ # 1314 ]
Apprentice schreef:

Blijkbaar wordt er niet zo heel erg gehandhaafd ten aanzien van de originaliteit in Duitsland. Ik kan zo een hele zwik Duitse SM’s opnoemen die niet geheel origineel zijn.

Dat is goed mogelijk. Om voor een H-kenteken in aanmerking te komen zijn de eisen echter vorig jaar flink aangescherpt, van Note 3 naar Note 2. Note 2 houdt in dat een voertuig:

- geen technische gebreken heeft
- slechts lichte gebruikssporen vertoont
- compleet is
- geen zichtbare of slecht gerepareerde schade(s) heeft
- in originele staat verkeert (eventuele toevoegingen/accessoires moeten kloppen met het bouwjaar)

Verder moet het om een “seltenes Fahrzeug” gaan. Het is dus niet waarschijnlijk dat aan een 81’er Kadett of Golf een H-kenteken wordt toegekend…

Hierover is echter een zeer levendige discussie gaande, te meer de wet niet precies aangeeft wat een zeldzaam voertuig is. Kortom, ook daar een boel gezeur. Komt er nog bij dat originaliteit een zeeeer rekbaar begrip schijnt te zijn, Robin haalde dat al even aan, en zie daar: processen en gelazer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 12 november 2012 01:02 PM
  [ # 1315 ]

geen objectieve regelgeving idd. Is een 86-er cx een ‘seltenes Fahrzeug’?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2012 02:13 PM
  [ # 1316 ]

Een in originele staat verkerende oldrimer mag je dus strikt genomen ook niet voorzien van een katalysator? Beetje krom lijkt me.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 12 november 2012 11:14 PM
  [ # 1317 ]

Net op Nieuwsuur:

Parijs wil maatregelen treffen voor een beter milieu.
Oa. lagere maximum snelheid op de Boulevard Périphérique en . . . .
het weren van auto’s van 17 jaar en ouder in de stad.
Ben benieuwd of hier nog een regeling voor oldtimers komt.
Regelingen moeten sept 2014 in gaan.

JW

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 november 2012 01:11 AM
  [ # 1318 ]

Daar gaat het forum evenement om met CX’n of anders naar Parijs af te reizen…....... cry

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 november 2012 10:43 PM
  [ # 1319 ]

Goed nieuws!  ballon


http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21069232/__Antieke_auto_s_toch_gespaard__.html

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Gepost: 13 november 2012 10:49 PM
  [ # 1320 ]

Zo, dat heeft lang geduurd voor dat tot hier doordrong. Iedereen aan het feesten geslagen?

Profiel  
 
 
88 van de 282
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook