92 van de 282
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Gepost: 22 november 2012 04:31 PM
  [ # 1366 ]

Eehh, denken jullie niet dat zoiets hier in NL vooral heel veel irritatie zal opwekken in plaats van sympathie van de medeburgers en regering?
De opstijgende brandstofwalmen zullen vanaf Kralingen al te zien zijn! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2012 04:37 PM
  [ # 1367 ]

Kijk Leo, toen de Franse regering de pensioenleeftijd voor vrachtwagenchauffeurs wilde verhogen legden die gasten het hele land 2 weken plat. In het hoogseizoen. Dat vond iedereen écht niet om te lachen. Toch kregen ze hun zin….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 22 november 2012 05:03 PM
  [ # 1368 ]

Fehac wil me uit mijn dagelijkse Snoek helpen. Oei. Quootje uit de nieuwsbrief van zonet:

‘Daags voor de ALV heeft de Tweede Kamer twee moties aangenomen die de regering verzoeken de echte liefhebbers te ontzien. Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.

FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed.

FEHAC is samen met KNAC, BOVAG, ANWB, RAI en andere partijen in overleg om een goede maatregel op te stellen. Een maatregel, die de liefhebber ontziet, maar de dagelijkse rijder treft.’

Ik wil best betalen voor de kilometers die ik rij, maar wel blijven rijden. Overigens voel ik me wel liefhebber ondanks het feit dat er gewoon mee rondrijd (tussen het sleutelen, poetsen, lassen, reviseren door natuurlijk).

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 november 2012 05:21 PM
  [ # 1369 ]

Poll: wat voor voertuig neem je mee naar de GV:

a oude cx met duidelijke gebruikssporen
b oude MB 508 (blauw van kleur en van uitlaatwalm Wink
c een belastingvrije bx diesel

?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 22 november 2012 07:05 PM
  [ # 1370 ]
waterman schreef:

Kijk Leo, toen de Franse regering de pensioenleeftijd voor vrachtwagenchauffeurs wilde verhogen legden die gasten het hele land 2 weken plat. In het hoogseizoen. Dat vond iedereen écht niet om te lachen. Toch kregen ze hun zin….

Misschien zit ik ernaast, maar iets zegt me dat morrelen aan pensioenen effe wat gevoeliger ligt en zwaarder opweegt en dat het volk en de regering meer begrip kan opbrengen voor een actie daaromtrent dan dat mensen belastingvrij kunnen kachelen met een oude auto.  Wink

Daarbij zal het die truckers worst wezen wat mensen van ze vinden, maar ik zou het wél vervelend vinden als mijn branche en broodwinning (“autohandel”) in een nog slechter daglicht komt te staan dan ze nu toch al staat.

Ik denk gewoon dat we dat toch in ons achterhoofd moeten houden. Dus een heel weekend Den Haag volledig platleggen met benzinewalmende klassiekers (hoe mooi ook)... is dat het signaal dat we willen afgeven? Zouden we op die manier begrip en sympathie genereren?  Hmmmmmm…..  huh

Volgens mij is dat ook niet de opzet van GV, al zal het daar wel op uitlopen als er duizenden auto’s tegelijk die kant op komen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2012 07:09 PM
  [ # 1371 ]

Jij als geen ander moet je je realiseren dat als je niks doet, en niet laat zien hoeveel oldtimers er zijn die je nooit ziet, je binnenkort helemaal geen werk meer hebt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 22 november 2012 07:26 PM
  [ # 1372 ]

Wat zou jij een doeltreffende en sympathieke actie vinden Leo?

JW

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 november 2012 08:32 PM
  [ # 1373 ]
Robin Visser schreef:

Zoals beloofd, zou ik terugkomen op de uitkomst van de bijeenkomsten van Citroën Contact en de FEHAC. Bij deze.

Er is een hoop gezegd en niet alles is blijven hangen. De hoofdlijn van de eerste bijeenkomst is wat mij betreft dat de gezamenlijke Citroën clubs zich ervan bewust zijn een getalsfactor van belang te zijn en dat het best aansluiting wordt gezocht bij de actie van de FEHAC.

Uit de vergadering van de FEHAC kwam wat mij betreft naar voren dat de FEHAC een koers heeft gekozen en niet van zins is daarvan af te wijken naar aanleiding van suggesties vanuit de achterban. Er werd gisteren niets gedaan met door diverse clubs gegeven inbreng. Er zijn volgens de FEHAC verschillende mogelijkheden, 30/60-dagen kaart, verhoging leeftijd belastingvrij, camperregeling (1 kwartaal belastng betalen) en beëindigen import diesels. Deze worden meegenomen in de lobby. Mijn suggestie dat bevriezing op een jaartal aanwas op grote schaal zou voorkomen, wees voorzitter Pronk als optie af. Hij wil overigens vooral sympathieke actie en wat ik ervan begrijp op beperkte schaal.

Ten eerste sloeg je een enigszins brutale en onbeschofte toon aan, waaruit een zekere minachting voor de FEHAC klonk, terwijl deze club echt bergen lobbywerk verzet heeft en daarmee nu ook resultaat boekt. Op geen enkel vlak liet je ook maar enige waardering voor deze inspanningen blijken. Alleen maar negatief doen en naast mij zitten zuchten bij menig uitspraak die Bert Pronk deed. Met zulk gedrag gaan we de oorlog zeker niet winnen.

Ten tweede is het logisch dat de FEHAC niet aan bevriezing wil. Dat benadeelt namelijk de generaties na ons die klassiek willen rijden, terwijl die het toch al moeilijk zullen krijgen, aangezien de huidige generatie auto’s door de hobbyisten over dertig jaar niet meer zelf onderhouden kan worden en gezien de korte levenscycli van de modellen de onderdelenvoorziening dramatisch zal blijken. Alleen maar aan je eigen SM denken en de liefhebbers die na ons komen laten stikken. Tamelijk egoïstisch.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2012 08:38 PM
  [ # 1374 ]

Natuurlijk kunnen auto’s straks ook door hobbyisten onderhouden worden. Het wordt wel moeilijker maar daar ontstaat vanzelf ‘markt’. De lexia is nu toch ook beschikbaar voor de leek? De fehac is als altijd genuanceerd en heeft veel armen in gaten binnen de politiek. Niet de club om mee op de barricaden te gaan staan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2012 08:39 PM
  [ # 1375 ]

Toch is er iets erg storend aan de berichtgeving van de Fehac zelf. Op 30 oktober schreven ze:

FEHAC persbericht

Bunnik, 30 oktober 2012


Oldtimer eigenaren onnodig getroffen door regeerakkoord

In het Regeerakkoord 2012 wordt aangegeven dat de reeds lang door de FEHAC bevochten vrijstelling voor klassieke voertuigen vanaf 2014 komt te vervallen. Argument is dat dit vanuit milieuoverwegingen wordt gedaan.

Bijdrage van oldtimer aan vervuiling milieu te verwaarlozen

Het argument dat met het opheffen van de fiscale vrijstelling het milieu wordt gediend zal niet opgaan. Omdat de bijdrage van oldtimers aan vervuiling en CO2-emissies te verwaarlozen is. Van alle kilometers die personen- en bedrijfsauto’s in Nederland afleggen is hooguit een kwart procent afkomstig van oldtimers (in de zin van door liefhebbers gekoesterd erfgoed). Bovendien rijden deze voertuigen vrijwel niet in de stad of tijdens de spits.

Helaas zijn oldtimers, door onjuiste interpretatie van een door het Planbureau voor de Leefbaarheid uitgebracht rapport, recent in een kwaad daglicht komen te staan. Wetenschappelijk, onafhankelijk onderzoek dat de FEHAC eerder heeft laten verrichten, laat een heel ander beeld zien. Namelijk dat het gebruik van oldtimers zo gering is, dat het behalen van de doelstellingen op gebied van vermindering van uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide niet in gevaar komt door het sporadische gebruik van oldtimers.

om vervolgens vandaag het volgende te beweren, zonder enige nuance:

Het dagelijks gebruik van oldtimers moet ontmoedigd worden.

FEHAC stemt hier volledig mee in. Het dagelijks gebruik van oldtimers vormt een milieuprobleem en staat haaks op het behoud van het mobiel erfgoed.

Dus…hoe zit het nou dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2012 08:41 PM
  [ # 1376 ]

We moeten met z’n allen niet zo bang zijn en gewoon eens een ludieke en overweldigende actie op touw zetten.

Reken er goed op dat als de oldtimer markt instort ook blaadjes als techniek en klassiek inde kolk van de zinkende Titanic mee ten onder gaan….gevolgd door topgearNL, carros, enz..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2012 08:43 PM
  [ # 1377 ]
cxfanatic schreef:

aangezien de huidige generatie auto’s door de hobbyisten over dertig jaar niet meer zelf onderhouden kan worden en gezien de korte levenscycli van de modellen de onderdelenvoorziening dramatisch zal blijken..

Daar ben ik het niet mee eens Wink Ook moderne wagens kunnen, met een beetje goede wil en kennis, prima door ons zelf onderhouden worden. Dat de onderdelenvoorziening een probleem kan vormen zal de tijd leren, echter uit het verleden hebben we gezien dat er zelfs voor auto’s als de sm, waar in de periode 1975-1995 geen onderdeel normaal voor te koop was, oplossingen gevonden worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2012 08:50 PM
  [ # 1378 ]
GeraldDSuper schreef:

Ik wil best betalen voor de kilometers die ik rij, maar wel blijven rijden. Overigens voel ik me wel liefhebber ondanks het feit dat er gewoon mee rondrijd (tussen het sleutelen, poetsen, lassen, reviseren door natuurlijk).

+1

halelujah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 november 2012 09:33 PM
  [ # 1379 ]

Nu zijn na de banken, verzekeringen, politiek, Brussel (of was het nu Straatsburg ?), de binnenlandse politiek ook de Fehac aan het draaien. Liefs 180 graden en op korte termijn. Waarom was het toch weer dat mensen instanties (waaronder politiek) niet vertrouwen ?

Het komt er simpel op neer dat als de politiek geen goed voorstel presenteert vóór 1 maart volgend jaar, Den Haag een flinke vloot oldtimers kan verwachten op die datum.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 november 2012 10:12 PM
  [ # 1380 ]

Amen!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
92 van de 282
« Eerste  < Vorige 90 91 92 93 94 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook