Midfriesland schreef:
Kortom: ze willen gewoon belasting heffen op álles. Het spreekwoordelijke onderste uit de kan. De bomvolle kan die ernaast staat zien ze helaas niet omdat ze hun hoofd te diep in de lege hebben gestoken. Nu het deksel er nog even op en dan is de crisis weer geheel volgens eeuwenoude traditiegetrouw afgelopen. Wij, eenvoudige burgers, mogen dan weer een paar jaar van tafel likken wat er aan overvloed is verspild.
Mag ik je aanraden je eens te verdiepen in hoe dingen gaan in een land waar men nauwelijks belasting heft?
Zolang je je nog een auto kunt veroorloven heb je in Nederland niets te klagen.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
+1
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nou ja, als het fiscale stelsel en de voorstellen van de NL regering zo geweldig goed voor ons zijn, wat zitten we hier dan te zeuren met z’n allen? Gewoon zo rap mogelijk die belasting op oldtimers invoeren. En laat ze dan meteen ook nog maar even een extra toeslag vanwege de hogere milieubelasting én een 60 dagenkaart eroverheen invoeren… Taxes rule! We zijn hier klaar mensen. Slotje!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
ach ja daar is ie weer, de aloude dooddoener dat we in NL niets te klagen hebben
CX GTi Turbo 2 - All Black
Als wij mee doen aan die GV actie, of welke andere grote actie danook, kan er dan niet eerst op een andere plek buiten Den Haag worden afgesproken? Bv een grote parking, zodat we met alle Citroens in Den Haag arriveren. Zou wel een mooi beeld zijn. Of is dit idee al voorbij gekomen?
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja is. GV wil per merk een verzamelplaats aangeven!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Het gaat niet om het geld, niet om het milieu maar alleen om afgunst. “Waarom hoeft de buurman geen wb te betalen voor z’n oude bak die dagelijks rijdt en ik betaal me blauw”. Helaas is de politiek daar blijkbaar gevoelig voor
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb het al eens eerder in dit topic opgeschreven:
Het mooie is dat in Nederland belastingontwijking als nationale sport gezien wordt. Ik weet zeker dat ook die meneer die mij voor alles wat lelijk en vies uitmaakte van de week (ja vanwege die audi dus..) zo min mogelijk belasting betaalt, zo slim mogelijk de jaarlijkse aangifte doet of laat doen en zo veel mogel…ijk toeslagen probeert binnen te halen. En waarom ook niet? Het kan en het mag, want daar zijn de regelingen toch voor, niet dan? Opa’s en oma’s tot “gastouder” maken om nog een toeslagje te cashen, een boodschap voor de ouderen als “mantelzorg” bestempelen, enz enz. Maar wee o wee als er iemand met plezier in een oud konijnenhok rijdt… ja, maar DAT kan niet de bedoeling zijn want o wee hij zal toch niet ergens een voordeeltje uithalen… Aan AL die mensen die een grote dikke vinger richting ons, oud lijk-rijders, bewegen: kijken jullie eens HEEL goed in de spiegel en stel je zelf de vraag wanneer JIJ voor het laatst gebruik hebt gemaakt van een volstrekt LEGALE mogelijkheid om ergens een voordeeltje van te hebben…..
Het heeft dus zeker met afgunst, gunnen en misgunnen te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Als bij het ministerie van Financiën doordringt dat er van een bepaalde regeling teveel “misbruik” gaat plaatsvinden dan weet je dat de regeling zal worden aangepast. Dat is destijds ook gebeurd met de grijskentekenregeling, waarbij bijvoorbeeld kleine 3deurs coupé‘s en dergelijke op bestelwagenkenteken zijn gezet. Nu zag je de importen van “vuile” diesels fors toenemen. Na de versobering van de vrijstellingsregeling liepen die importen alweer helemaal terug, maar te laat. Het kwaad was al geschied. Ongetwijfeld zal misgunning ook een rol spelen, maar daar houden beleidsmakers zich niet mee bezig.
Ik ben erg benieuwd hoe de regeling definitief gaat uitpakken. Ik ben best bereid om de LPGopslag te betalen, tenslotte maak ik ook veel gebruik van ons wegennet. Het volle pond betalen zou botte pech zijn, dan had ik waarschijnlijk niet geïnvesteerd in een LPG installatie.
Overigens heb ik bewust voor een oude auto gekozen, geeft mij veel meer rijplezier dan een nieuwe. Ik stop ook veel geld in het onderhoud bijvoorbeeld. (jah Waterman, die koppeling gaat begin volgend jaar gedaan worden )
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
EW schreef:...
Mag ik je aanraden je eens te verdiepen in hoe dingen gaan in een land waar men nauwelijks belasting heft?...
Over welk land heb je het nu (Waar moet ik dan heen verhuizen) ?
Feit is dat als je een leuke auto wilt, je óf stinkend rijk moet zijn óf ergens anders moet wonen als in Nederland.
Als de invoering van wegenbelasting betekent dat iedereen slechts een paar honderd euro op jaarbasis extra gaat betalen hoor je niemand klagen, dit is echter niet het geval en daarom begrijp ik niet waarom het Nibud / CPB dit niet heeft doorgerekend, men wil het in de politiek gewoon niet zien.
Uiteraard ben je in een land als Congo slechter af (je hebt daar meer aan een Kalasnikov als aan een auto) maar dat ontneemt ons hier niet het recht om te mogen klagen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bartjes schreef:
Als de invoering van wegenbelasting betekent dat iedereen slechts een paar honderd euro op jaarbasis extra gaat betalen hoor je niemand klagen,
Daar zal het ook op neerkomen.
Een benzine-klassieker zal niet veel meer kosten dan een moderne benzine-auto die niet MRB-vrij is.
Een diesel-klassieker zal niet veel meer kosten dan een moderne diesel die niet MRB-vrij is.
Een LPG-klassieker zal niet veel meer gaan kosten dan een moderne LPG-auto met ongeregelde LPG-installatie.
Maar je zou je voor de aardigheid eens in het walhalla voor benzine-stokers kunnen verdiepen: De US of A.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
bartjes schreef:Feit is dat als je een leuke auto wilt, je óf stinkend rijk moet zijn óf ergens anders moet wonen als in Nederland.
wat is dit voor onzin? als je persé een auto wilt hebben dan kan je altijd nog een keuze maken, je hoeft er niet veel voor te betalen als het moet. bovendien is het bepaald geen primaire levensbehoefte.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
In veel fora komt er over dit onderwerp vaak een hoop boosheid naar boven.
Ik probeer daar niet aan mee te doen, maar de laatste post van EW wekt wel de nodige irritatie op.
Jouw vergelijking met moderne auto’s snap ik niet. In de voorpret naar de verkiezingen wordt tot
vervelens toe gedebateerd over elke procent lasten verzwaring of -verlichting.
En nu een bepaalde groep er mogelijk straf op achter uit gaat is dit opeens een luxe probleem?
Opmerkelijk dat veel mensen opeens weten aan te wijzen wat luxe is en wat niet.
Zolang wij niet met z’n allen aan de bedelstaf zijn geraakt is natuurlijk alles een luxe probleem.
Neemt niet weg dat het over flinke bedragen gaat. Dit gaat dus mogelijk niet over een paar honderd euro maar
over (ik noem maar een een bedrag) zo’n eur 1256,- per jaar per auto.
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat jaloezie de drijfveer van je opmerking is,
of heb ik dat mis?
JW
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
beste JW, er zijn hele volksstammen die geraakt worden door bijvoorbeeld de versobering van de PGB.
Een auto is een luxe goed maar dat zijn we kennelijk massaal vergeten toen de tweede en derde auto werden aangeschaft en we naast de zomervakantie ook de wintersport zijn gaan vieren. Als je net aan een auto kan betalen en je struikelt nu over de MRBvrijstelling van klassiekers dan is er iets mis met het uitgavepatroon.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed. We gaan het hier vanaf nu weer over de MRB-vrijstelling hebben want anders wordt het alsnog een politiek topic en dat moeten we niet hebben.
Svp dames en heren: ON-Topic weer!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste