105 van de 282
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »

MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 24 februari 2013 12:50 AM
  [ # 1561 ]

Ik ook.
Schrijfsels/oproepen gelardeerd met een overmaat aan uitroeptekens en “taalvauten” zullen het meer ontwikkelde deel der natie waarschijnlijk niet gauw op de been brengen…

Niks ten nadele van échte dyslectici, maar dergelijke teksten doen serieus afbreuk aan de mate waarin de doelgroep ze serieus neemt.

Profiel  

JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1929

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 24 februari 2013 05:02 PM
  [ # 1562 ]

Dat is me wel wat kort door de bocht.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het spoor (wat dit evenement betreft dan) wel even bijster ben.
Ik begrijp dat Good V zich zelf opgeheven heeft en Bad V een manifestatie organiseert.
Wat er op deze dag gaat gebeuren en wie er achter de organisatie zitten zie ik niet.
Dat laatste vind ik toch wel belangrijk.
Wel begrijp ik dat er op de Facebook pagina, die ik niet kan lezen, een flink potje is geruzied.

waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement.

Het is natuurlijk heel erg goed dat mensen zich inzetten om actie te voeren tegen de plannen rond de mrb.
Ik ben van nature al niet zo’n liefhebber van grote manifestaties, maar ik word inderdaad door de berichtgeving
nog niet gelijk heel erg enthousiast gemaakt.

JW

PS. Hoe staat het eigenlijk met de voorgenomen plannen?
Laatste wat ik hoorde is dat er onderzocht zou worden de niet-dagelijkse rijders te ontzien,
door een 60 dagen kaart, of leeftijdsgrens. Daarna werd het een tijd lang stil.

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5382

Gepost: 24 februari 2013 05:08 PM
  [ # 1563 ]

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar…
Van een vriend hoorde ik dat er tot 2014 het oude beleid wordt gevoerd, dwz het gefaseerd opvoeren van de leeftijdsgrens naar 30 jaar.
Dat kan kloppen, want er zijn al vroege ‘87ers die vrijstellng van mrb hebben gekregen…
Maar wat er na 2014 gebeurt is geloof ik nog niet helemaal bekend?

Profiel  

Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1061

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 februari 2013 01:35 PM
  [ # 1564 ]

Er is nog helemaal niets bekend van hoe het na 1 januari 2014 er uit gaat zien. Er word in de media een hoop gespeculeerd, maar meer dan dat is het niet.
Feit is gewoon dat Rutte met zijn makkers aangekondigd heeft dat per 1 januari 2014 het MRB voordeel voor oldtimers komt te vervallen.
Inmiddels hebben zij deze mededeling weer ingetrokken omdat er toch een hoop bezwaar tegen kwam.
Feit is dus nu. De MRB voor oldtimers gaat herzien worden.

Niet meer en niets minder. Dit kan dus nog van alles betekenen. Misschien veranderd er helemaal niets en misschien word de hele regeling toch nog helemaal afgeschaft. En verder is alles tussenin ook nog mogelijk.

Maar zeker is dat er tot 1 januari 2014 nog niets veranderd.

16 maart ben ik er zeker bij in Apeldoorn. Of de actie nu met hoofdletters uitroeptekens en taalfouten aangekondigd word vind ik totaal onbelangrijk.
Het gaat erom dat je je laat zien en laat zien dat je het er niet mee eens bent.
Helaas zal het niet zo groots worden als de eerdere aangekondigde actie Good Vibrations maar het zal zeker aardig bezocht worden. En voor diegene die twijfelen aan het woord   “Bad”, dit was alleen een zinspeling op de vorige “Good” actie.

Of het echt veel nut heeft weet ik niet, zeker omdat er nog niet eens een besluit ligt maar al is het op zijn minst maar een leuke dag met zo veel oldtimers bij elkaar en wat media aandacht voor onze doelgroep.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  

morpheus71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 05 maart 2013 12:58 AM
  [ # 1565 ]

Bad Vibration gaat niet door.

Hier het bericht van de organisatie.

Mensen,het volgende,na zoveel onderhandelingen zijn er zoveel eisen naar voren gekomen waar we simpelweg niet aan kunnen voldoen.
Er moet een meldpunt komen waar iedereen die wil komen zich aan moet melden.
Er moeten 24 verkeersregelaars ingezet worden a 24€ per uur,onmogenlijk voor ons.
We moeten als organisator borg staan voor evt schade,dit kan betekenen persoonlijke fallisement.
Verder moet er ebho aanwezig zijn en sanitaire voorzieningen,dit had wel gekund via connecties maar alles bij elkaar zijn wij tot de conclusie gekomen dat het gewoon onhaalbaar is,dank zij Nederland met zijn regeltjes.
Het wordt de burger zo onmogenlijk gemaakt te protesteren.
De gemeente is bang voor een 2e project x en eist dat we dit doen dus het is gewoon geen haalbare kaart voor ons en dus zijn we gedwongen dit af te blazen wat wij heeeeeeeeeel jammer vinden.

Facebook pagina:  http://www.facebook.com/groups/454788787925673/

Gr Morpheus

Profiel  

Gepost: 05 maart 2013 01:28 AM
  [ # 1566 ]
morpheus71 schreef:

het gewoon onhaalbaar is,dank zij Nederland met zijn regeltjes.

Sorry maar mag ik dat éven in perspectief zetten?
Want dat wat jij nu zegt, zeiden sommige mensen in Volendam ook, de voordat er een café uitfikte door brandbare kerstversiering en waarbij niemand vervolgens naar buiten kon omdat alle nooduitgangen volgestapeld lagen met kratten bier.

Dus natuurlijk moeten er dingen geregeld worden als je een dergelijke massale actie op touw wilt zetten!!  Men heeft geleerd van de geschiedenis!

Neemt niet weg dat ik het spijtig vind voor jullie dat je je punt nu niet op die manier kunt maken.
Geeft ook direct aan dat het niet zonder reden was dat Good Vibrations eerder al de handdoek in de ring moest gooien. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5487

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 maart 2013 11:03 AM
  [ # 1567 ]

Niet echt een goeie voorbeeld La leo….. Confused

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 maart 2013 11:20 AM
  [ # 1568 ]

Het voorbeeld maakt duidelijk waarom er regels nodig zijn: omdat we dat gezamenlijk hebben opgesteld.
Als er geen sanitaire voorzieningen zijn terijl er een massale opkomst is, wat dan? Als er niet voldoende verkeersregelaars zijn en er vinden ongelukken plaats?

etc, etc.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 05 maart 2013 12:01 PM
  [ # 1569 ]

Precies, dat is het punt!
Volendam is een uitgelezen voorbeeld van een situatie waarbij de regels niet nauw werden genomen omdat dat ‘lastig & irritant’ was en ‘de feestvreugde zou bederven’ etc.etc.
Maar waarom denk je dat die kroegbaas vervolgd werd Gert?

Ben ooit op een muziekfestival geweest waar 20 dixies en één toiletgroep van 50 toiletten geplaatst waren, op 30.000 mensen… 3 dagen lang! De organisatie had namelijk onbeperkt kaarten uitgegeven omdat dit niet aan regels gebonden was.

Ben een week ziek geweest daarna.

Maar terug naar het topic: zonder verkeersregelaars veroorzaak je met een dergelijk aantal auto’s een verkeerschaos of erger en dat kan sowieso nooit sympathie opwekken voor oldtimers.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

morpheus71
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 maart 2013 12:21 AM
  [ # 1570 ]

Good Vibrations gaat door

Bericht van Good Vibrations

Good Vibrations is ontstaan vanuit een eerdere poging te protesteren tegen de plannen van het kabinet om de vrijstelling van MRB af te schaffen voor oldtimers/klassiekers.
Voor deze demonstratie in de vorm van een rijdend protest kregen wij geen toestemming.
Op de Facebook pagina die we openden hadden we in 1 weekend meer dan 2000 aanmeldingen. Inmiddels zijn dat er 3100. Na de domper dat de protest rit niet door kon gaan op last van Politie Haaglanden en de Gemeente Den Haag wilde we aanvankelijk de pagina sluiten. Dit vonden veel mensen jammer omdat ze het toch leuk vonden om met elkaar in contact te blijven. Snel hierna ontstond het idee om een meeting te organiseren voor alle merken oldtimers/klassiekers.

Good Vibrations
19 mei
Maxis terrein Muiden
11.00 - 17.00 uur
gratis entree

Meeting voor alle merken oldtimers
(auto’s - motoren - vrachtwagens)

vanaf 29 maart is de site in de lucht
http://www.goodvibrations2013.nl

Gr Morpheus

http://www.oldtimerautosite.nl

Profiel  

Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 20 maart 2013 12:12 PM
  [ # 1571 ]

Prima locatie ook ! Ook zeker een aanrader die dag > http://www.blijburg.nl/

Goede burgers en een leuk strandje vlak om de hoek.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7316

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 maart 2013 06:57 PM
  [ # 1572 ]

Naar verwachting in april duidelijkheid….........

http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/03/26/oldtimer-regeling-in-april-duidelijkheid/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 611

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 april 2013 10:50 PM
  [ # 1574 ]

Wat is dit dan? Mag dat? Lijkt wel op de 15 km/u auto van vroeger: vw-busjes voor de bakker zonder rijbewijs waarbij de 3e en 4e versnelling was geblokkeerd. Ik hoop toch zeer dat dit geen trend wordt huh

Profiel  

morpheus71
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 april 2013 04:00 PM
  [ # 1575 ]

automobielmanagement.nl

Fehac: belastingvrijstelling diesels vanaf 35 jaar

De leeftijdsgrens voor belastingvrijstelling diesels kan omhoog naar 35 jaar en ouder. Dat heeft voorzitter Bert Pronk van de federatie van oldtimerclubs (Fehac) gezegd op BNR.

De Fehac doet daarmee opnieuw een concessie. Begin februari liet Pronk al weten dat de leeftijdsgrens van oldtimers wat hem betreft niet heilig is en gelijk naar dertig jaar kan. “En laten we nu serieus kijken naar de optie om diesels langer wegenbelasting te laten betalen. 35 jaar voor diesels, dat kan ik wel verdedigen”, zegt hij.
Al maanden onderhandelt de Fehac,samen met andere brancheorganisaties, over de plannen van staatssecretaris Weekers (Financiën). De bewindsman gaat de MRB-vrijstelling op oldtimers afschaffen, maar de Tweede Kamer heeft hem wel de opdracht gegeven om de hobbyist daarbij te ontzien.
Aanstaande woensdag zal weekers zijn plannen aan de betrokkenen partijen presenteren.

Gr Morpheus

http://www.oldtimerautosite.nl

Profiel  

105 van de 282
« Eerste  < Vorige 103 104 105 106 107 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook