traction7c schreef:Fijn dat jij als mercedeseigenaar dit durft te erkennen. Ik ken diverse kleine garages die niets anders doen dan dat soort Benzen importeren die soms minder kosten dan één jaar wegenbelasting.
Tik voor de grap maar eens in op marktplaats ´mercedes belastingvrij´, dan kan iedereen checken of dat gat in de markt bestaat….
Uiteraard doet het merk er niet toe, maar een dagelijkse belastingvrije auto kan gewoonweg niet. En dat dat rechtgetrokken wordt, vind ik in deze tijden waarin menigeen zijn baan verliest, alleen maar eerlijk. En de regering moet dan wel heel snel vallen, want Weekers wil het voor 1 mei geregeld hebben…...
Daar vraag er vraag naar is (was), zal de handel er uiteraard op in spelen. Geldt natuurlijk ook voor de 2CV’s, DS-en en CX-en die massaal uit o.a. Frankrijk zijn gesleept.
Citroënloos
XMine schreef:....Geldt natuurlijk ook voor de 2CV’s, DS-en en CX-en die massaal uit o.a. Frankrijk zijn gesleept.
Met name in de tijd dat er nog volledige MRB voor moest worden betaald.
traction7c schreef:En trouwens, bij die blauwe kentekenplaten zit er toch al een soort scheidingslijn. De D serie, en de Y serie en de A serie.
Misschien dat ze daar nog iet mee gaan doen: D was tot 1974.
Dat zijn toch ‘import’-series? Waar moet ik anders de 60-JK-35 van mijn ouders onder scharen?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hebben jullie allemaal al wat van je laten horen? Hoe meer mooie verhalen hoe beter. Ter inspiratie, dit is mijn verhaal aan meneer Weekers:
“Hartekreet van een vrouw in een rode overall”
Geachte heer Weekers,
Ik ben een vrouw van 37 en al voordat ik mijn rijbewijs haalde op mijn 19e, was ik gefascineerd door (klassieke) auto’s. Mijn eerste auto was een Cadillac Eldorado van -toen- 14 jaar oud waar van alles mis mee was, maar toen ik ‘m zag was ik meteen verliefd, zoals dat gaat bij meisjes van 19. Ik keerde mijn spaarpot om een telde braaf ƒ 4950,- neer. Het kostte me in de jaren daarna al mijn spaarcenten om het ding überhaupt op de weg te houden, maar als ik er dan mee reed, voelde ik zo’n trots en vreugde van binnen, dat het alle offers en ontberingen prompt deed vervagen. Ik sloot mij aan bij de Cadillac Club en maakte daar vrienden voor het leven.
Vele jaren later verkocht ik de auto met pijn in het hart aan een vriend van mij, die hem samen met zijn zoon helemaal wilde gaan restaureren, iets waar ik nooit de kennis, tijd of middelen voor had. Maar het was goed zo, want een vader en zijn zoon herstelden samen mijn dierbare Eldorado weer in haar oude glorie. En zo hoort het.
Nu is het 2013 en run ik al ruim 4 jaar met mijn maatje Sjors een kleine garage voor klassieke hydraulische Citroëns. Sjors heeft mij alles geleerd over techniek en over het autovak en dagelijks leer ik nog nieuwe dingen. De ganse dag loop ik rond in een rode overall met gelakte nagels en het maakt me blij vanbinnen. Zelfstandig zijn en een eigen garage runnen is voor mij namelijk een droom die uitkwam. Wij doen dit dan ook samen op onze eigen, unieke wijze. Onze garage is een bedrijf volgens de oude stempel: klein, ongedwongen, gastvrij en persoonlijk - dat is waar wij voor staan. Hier ontmoeten wij dagelijks de trotse eigenaren van hun geliefde voitures. Stuk voor stuk mensen met een liefhebbershart. Mensen die vertrouwen in ons hebben dat wij als specialisten hun auto veilig en betrouwbaar op de weg houden. Mensen die weten dat zo’n bezit een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. De verantwoordelijkheid om er goed voor te zorgen en er niet op te bezuinigen. Want bezuinigen op een oude auto betekent vroeg of laat de aftakeling en het verval en daarmee het rijplezier.
Naast ons werk in de garage zijn we actief lid van de Citroën CX Club en zetten wij regelmatig onze garagedeur open om autoclubs te ontvangen. Gewoon omdat we dat belangrijk en gezellig vinden. En telkens zien wij weer dat mensen elkaar ontmoeten om zo hun enthousiasme voor hun hobby te delen. Om elkaar te helpen, om kennis en ervaringen uit te wisselen en vrienden te ontmoeten. Auto’s, door weldenkende boekhouders reeds als “afgeschreven” gebrandmerkt, houden wij op deze wijze in stand. Over duurzaamheid gesproken!
Geachte heer Weekers, ik leef niet alleen ván klassieke auto’s, ik leef er ook vóór. Ik leef voor en door de mensen die bij deze auto’s horen. En ik zie dat andere liefhebbers dit ook zo ervaren.
U denkt nu wellicht dat deze mensen uw schatkist zullen gaan (aan)vullen maar ik zeg u dat dit een grote misrekening is. Want mensen zijn emotiedieren en angst is een slechte raadgever. Nu al merken en vernemen wij (ook van collega’s) dat de eigenaren onderhoud beginnen uit te stellen, dat ze de voorgenomen anti-roestbehandeling annuleren en dat ze nog maar even wachten met het inbouwen van de LPG-installatie. Hun kostbare bezit is immers straks niets meer waard omdat klassiekers, als uw plannen doorgaan, massaal gedumpt zullen worden, net zoals het ging met de busjes en bestelwagens toen de grijskentekenregeling voor particulieren werd afgeschaft.
De Citroën CX Club signaleert nu al een daling in het ledental en ik vermoed dat dit bij alle clubs het geval is. Uw plannen luiden het begin in van een afkalving van een jarenlang opgebouwde cultuur en het zou mijn hart breken als dit allemaal verloren gaat. En dat kost meer dan u nu denkt dat het zal “opbrengen”.
Dat mensen een klassieke auto rijden omdat het ‘goedkoop’ zou zijn, is de allergrootste misvatting. Het is namelijk onze passie en het geld dat we ‘uitsparen’ aan belasting moet worden geïnvesteerd in het op de weg houden van dit rijdend erfgoed. Ik hoef u dat niet uit te leggen, want u heeft naar verluid zelf een klassieke auto met een woeste leeuw op de grille.
Maar ik zal vechten als een leeuw voor onze garage, waar heel mijn ziel en zaligheid inzit. En niet te vergeten: elke cent die ik verdiende. Mensen als wij werken zich uit de naad en zetten zich maximaal in om het goede te behouden en om mensen hierbij te ondersteunen en ik laat ons dat niet zomaar afnemen door uw ampele poging om de begroting kloppend te krijgen.
Welnu, om deze brief niet op een al te bittere toon te eindigen, wil ik u dit nog zeggen: van harte bent u uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen in onze garage of kom eens naar een treffen van onze club of naar de grote CitroMobile beurs waar alle liefhebbers u zullen tonen waar het wérkelijk om draait. Neem dan vooral uw voiture mee en laat die leeuw niet in zijn hempie staan!
Ik reken op uw nieuw hervonden wijsheid.
Met vriendelijke groet,
Leontien van Brummelen
Garage Hydraulique, Raamsdonksveer
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
JW
La Léo schreef:“Hartekreet van een vrouw in een rode overall”
....
Leontien van Brummelen
Garage Hydraulique, Raamsdonksveer
Leontien, complimenten voor je uitstekende brief! Geschreven vanuit het hart, gericht op het hart van de geadresseerde.
+294 x
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
La Léo schreef:Hebben jullie allemaal al wat van je laten horen? Hoe meer mooie verhalen hoe beter. Ter inspiratie, dit is mijn verhaal aan meneer Weekers:
“Hartekreet van een vrouw in een rode overall”
Mooi stuk!
Goh ,
Na varhalen van de mensen de hoge inkomens…...... toch ook maar een reactie gaan schrijven over “de kleine man, met een smalle beurs” maar met een passie voor de citroen.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ik heb het volgende maar geplaatst:
Ik ben nu 32 en vanaf mijn 18 heb ik altijd bewust in klassieke auto’s gereden. Tijdens mijn studie heb ik veel bijbaantjes gehad om deze auto’s op de weg te houden, er zijn maanden geweest dat ik mijn laatste centen in deze auto stopte! Ja ik gebruik(te) deze klassieke auto’s Volvo 122s, Citroen DS 23 Pallas, GSA 1300, CX 2400 break S1, CX 2500D S1, dagelijks en nee dat was niet omdat het zo goedkoop rijden is omdat ze belastingvrij zijn. Ik ben zo vaak voor gek verklaard dat ik weer bakken met geld in deze auto’s heb gestoken, waaronder compleet opnieuw laten spuiten.
Ik woon nu in Amsterdam en moet een keuze maken wat voor auto ik voor de deur heb staan, in mijn geval kan ik dus maximaal voor 1 auto een parkeervergunning verkrijgen dat is dus mijn hobby/dagelijkse auto. Ik kies er voor om mijn klassieke auto voor woon werk verkeer in te zetten 365 dagen per jaar, ik rij gemiddeld 20 000 km per jaar met deze auto’s. Uit die optiek ben ik dus het type die misbruik maakt van het belasting voordeel. Toch zie ik dat heel anders, ja ik betaal inderdaad geen wegenbelasting maar budgetteer en spendeer wel €200 per maand aan onderhoud bij vak garages om mijn auto veilig te houden. Ik ga naar beurzen en doe mee aan toeritten en ben vaak bij klassieker evenementen te vinden heb daar inmiddels een goede vrienden groep opgebouwd en is een belangrijk deel van mijn leven.
Als de houderschapsbelasting weer voor mijn CX 2500d wordt ingevoerd moet ik deze helaas verkopen. Niet alleen vanwege de belasting maar ook omdat de vakgarage straks zijn deuren sluit en ik dan niet meer terecht kan voor goed onderhoud.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ook maar een mail eraan gewaagd…..
Geachte Heer Weekers,
Middels deze mail wil ik uw aandacht vragen voor het volgende.
Ik ben een hoger opgeleide kiezer die in het bezit is van 4 oldtimers. Naast deze oldtimers zijn er binnen het gezin 2 auto’s waarvoor gewoon MRB betaald wordt. Voor mij zijn deze oldtimers modellen die voor mij de moeite waard zijn te koesteren en te bewaren voor het nageslacht. Het restauratiewerk evenals het onderhouden van de techniek, waar ik veel affiniteit mee heb doe ik grotendeels zelf. Tevens is het rijden met oldtimers een sociaal gebeuren. Op beurzen en evenementen ontmoet men gelijkgestemden die dezelfde hobby en passie delen. Zaken die veel plezier in het leven geven.
Van die 4 oldtimers zijn er op dit moment 2 geschorst omdat die nog niet rijdend zijn. Op het moment dat deze auto’s klaar zijn zullen die hooguit een paar duizend kilometer per jaar gaan rijden. Een van deze auto’s is bijvoorbeeld een 2cv uit 1962, u kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat een dergelijke auto zich niet leent voor dagelijks gebruik. De andere auto, een origineel Nederlandse Citroën SM heeft de afgelopen 42 jaar in totaal 75.000 kilometer gereden. Een gemiddelde van nog geen 2000 kilometers per jaar. Ik verwacht trouwens ook niet dat dit gemiddelde de komende tijd veel hoger zal worden. Dit is geen auto die je dagelijks wil inzetten voor woon- werkverkeer.
Daarnaast ben ik ook in het bezit van een klassieke Citroen CX, een die uitgerust is met een LPG installatie. Ik zal er geen doekjes om winden dat ik die auto ook voor dagelijkse ritten inzet. Niet omdat het “goedkoop” autorijden is, maar omdat ik me graag in een dergelijke auto verplaats. LPG is minder schadelijk voor het milieu en qua kosten toch een stuk prettiger. Ik bezuinig zeker niet op onderhoud om de auto bedrijfszeker te houden. Juist omdat er voor deze auto geen MRB betaald hoeft te worden is het voor mij nog enigszins economisch verantwoord ermee te blijven rijden. Dit wil echter niet zeggen dat ik koste was koste met deze auto zal bijven rijden.Ik durf daarom te stellen dat de door u beoogde 156 miljoen euro geen haalbare kaart is. Ik zal u proberen uit te leggen waarom.
Op het moment dat ik voor de nu reeds geschorste auto’s MRB moet gaan betalen zal ik die voorlopig geschorst laten en hooguit 1 tot 3 maanden per jaar in bedrijf stellen. De dagelijkse CX op LPG is te duur op het moment dat er “gewoon” MRB voor betaald moet worden en zal dan ook geschorst of verkocht worden om plaats te maken voor een modern belastingvrij expemplaar voor woon-werkverkeer. Per saldo levert het de schatkist dus weinig tot geen extra inkomsten op.
Wat het wel tot effect zal hebben, is het feit dat ik wellicht een bedrag ergens tussen de EUR 2000, - en EUR 3000,- minder uit zal geven aan onderdelen. Dit bij de oldtimer branche die nu al enorme klappen krijgt terwijl uw plannen nog niet eens definitief zijn. Ik vraag me af of die economische schade opweegt tegen de weinige extra inkomsten die u van mij zult ontvangen. Verlies van werkgelegenheid en minder inkomsten uit brandstofaccijns omdat ik tenslotte een zuiniger voertuig zal gaan rijden.
Ergens begrijp ik ook uw zorg, ook ik zie een enorme import van vervuilende auto’s uit het buitenland veelal niet in het bezit van liefhebbers maar van burgers die hopen goedkoop te rijden. Ik ben het met u eens dat het wenselijk is dit soort oneigenlijk gebruik aan te pakken. Wellicht zou een bijvoorbeeld een importheffing of een belasting die lijkt op de ” slurptax” veel effectiever zijn dan de nu voorgestelde maatregelen.
Ook begrijp ik dat er bezuinigd moet worden in deze tijd. Maar als ik zoals ik nu becijferd heb is een belastingverhoging van zo’n €1900-2400 op jaarbasis wel bijzonder veel. Temeer omdat ik in al die voertuigen dan ook vrijwel geen kilometers maak. Schorsing voor het grootste gedeelte van het jaar ligt dan ook voor de hand. En zoals ik al eerder betoogd heb verwacht ik dat u dan de gestelde € 156 miljoen extra inkomsten niet gaat halen.
Daarnaast wil ik u wijzen op het grote aantal Hybride en Elektrische voertuigen zoal de Toyota Prius en Opel Ampera. Deze voertuigen genieten ook een belastingvrijstelling en lage bijtelling. Dit terwijl het merendeel van deze voertuigen nimmer puur elektrisch rijdt (want de actieradius is gewoonweg niet toereikend) Hiervoor dient de brandstofmotor, waardoor er met deze auto’s gewoon getankt wordt. Daarbij komt dat de werkelijke verbruikscijfers niet in buurt komen van de fabriekscijfers. Deze voertuigen maken veelal wel zo’n 30.000 kilometers op jaarbasis. Dit zou toch te denken moeten geven.
Ik hoop dat u na het lezen van mijn betoog nog eens uw voorgenomen besluit wilt heroverwegen. Een passende regeling die recht doet aan de echte liefhebber, zoals u en ik. Een goede regeling voor de liefhebber, die in mijn ogen nu onnodig hard getroffen wordt, zou samen met de alliantie toch gemaakt moeten kunnen worden?
In afwachting van uw reactie verblijf ik,
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 43307
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook weer een goede, inhoudelijke, mail. Kom op mensen, MEER van dit soort berichten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik wil er een kleine kanttekening bij plaatsen. ‘Ultrazuinige’/schone auto’s zijn vanaf 1 januari 2014 NIET MEER vrijgesteld van MRB, behalve de categorie die minder dan 50 gr/km CO2-uitstoot realiseert (die moeten vanaf 2016 weer gaan meebetalen). Dus je kan op je vingers na gaan tellen hoe Weekers dat argument onderuit gaat snijden.
Ik verwacht overigens zelf vandaag of morgen ook een briefje de deur uit te doen, dus het gaat me er zeker niet om dat ik het initiatief niet steun, maar het gaat me erom dat je je qua argumentatie moet verplaatsen in zo’n Weekers. Dan kun je ‘m misschien ergens nog een stap voor zijn…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn deel, vanochtend gericht aan Weekers:
Geachte heer Weekers,
Als tiener stond ik op de stoep naar de Citroën CX van onze buurman te kijken. Een model met de beroemde hydropneumatische vering. Auto’s die je tegenwoordig nog af en toe ziet en door liefhebbers op de been worden gehouden. Refererend uit een tijd toen deze auto’s zich als bijzonderheden door het straatbeeld voortbewogen.
Ooit, nam ik mij voor, rijd ik ook in zo’n dergelijke bijzondere voiture.
Ruim 3 jaar geleden hakte ik de knoop door: Ik ga op zoek naar een CX.
Daarvoor wendde ik mij tot een gespecialiseerde garage waar een aantal van deze type Citroëns te koop stonden. De te koop staande auto bleek helaas toch niet aan mijn wensen te voldoen. Echter, de garagist had meerdere exemplaren en zodoende viel mijn keus op een ander exemplaar. Volledig nagezien en in blinkende staat. Ook voorzien van een LPG-installatie.
Trots als een pauw reed ik haar naar huis en vervolgens is zij vertroeteld tot op de dag van vandaag.
Met deze Citroën CX rijd ik ca. 6000-7000 km. per jaar. Hier is de verzekering ook op afgestemd, meer rijden kan en wil ik ook niet, daar hebben wij een kleine zuinige hedendaagse auto voor. Sterker nog: De verwachting is dat ik dit jaar niet boven de 5000 km uitkom. De aanwezigheid van LPG in de auto is feitelijk een kwestie van: Hij zat er al in toen ik ‘m kocht. Een benzine-versie was ook prima geweest.
Hoe gebruik ik deze auto?
Wel, ik ga ermee naar oldtimer-bijeenkomsten, rijd er af en toe een rit mee en verder regelmatig poetsen. En soms daarna gewoon met een kopje koffie en stoeltje ernaast gaan zitten en kijken. Hoe mooi ze is.
Door de voorgenomen wijziging van de motorrijtuigenbelasting ga ik van 0 naar 133 euro per maand als tarief. Voor mij een niet op te brengen situatie.
Als de wijziging zoals in het regeeraccoord staat, wordt overgenomen, zal ik genoodzaakt zijn mijn mooie oude auto te moeten verkopen. En wel via een buitenlandse internetsite, omdat vermoedelijk de auto in één klap in waarde gekelderd zal zijn.
De algehele verwachting is dat vele oldtimer-liefhebbers dat zullen doen.
Het zal alleen maar verliezers opleveren:
1: De regering: De beoogde opbrengsten nav de wijziging MRB zal niet gehaald worden
2: Vele gespecialiseerde garages zullen klappen krijgen
3: Het culturele erfgoed zal geminimaliseerd worden of bijna verdwijnen.
Er moet toch in goed overleg met de branche een voor alle partijen leefbaar alternatief gesmeed kunnen worden?
Ik verzoek u met klem om met het bovenstaande rekening te houden in een eventueel vervolg-overleg.
Met vriendelijke oldtimergroeten,
Dhr. Kreil,
Zoetermeer.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
waterman schreef:Ook weer een goede, inhoudelijke, mail. Kom op mensen, MEER van dit soort berichten!
Goed, ik ook maar effe gedaan ondanks ik bang ben voor een EWbank-effect (ik heb de text nagelopen en verbeterd)..
Geachte heer Weekers,
U zult denken nog z’n mailtje van een oldtimer liefhebber. Ja, dat klopt dat ben ik ook met de andere die voor mij zijn gegaan. Met een mail naar u toe te sturen.
Zo hier mijn relaas over de oldtimerliefde!
Als kleine jochie van pak en beet 8jaar had ik al in de gaten dat z’n Ds. in de volksmond “de snoek” genoemd bijzonder apart was dan de hedendaagse auto’s. En dan spreken we over de jaren 80.
In de jaren erna ging ik steeds meer informatie opzoeken over de Ds. en voilà een Citrogek (beter bekend in de volksmond “Citrofiel”) is geboren!
Na mijn 24ste kwam eindelijk mijn eerste Citroën een Xsara coupé die ik nog steeds heb. Aan de ene kant eindelijk een Citroën maar aan de andere kant miste ik iets wat moeilijk uit te leggen valt. Een soort van ouwe sfeertje, ouwe karaktereigenschappen. Dit miste ik vreselijk hiervoor had ik immers 6jaar lang in een ouwe Golfje II gereden uit 1986. Zo doende ging ik op zoek naar een Citroën uit de jaren 80.
En daar was ze dan na 10jaar opgeslagen in een loods kocht ik in 2010 een BX DIGIT uit 1986. Iets anders dan een CX of DS die je nog steeds (gelukkig) ziet rijden. Met de BX bouwde ik een kenniskreng op, over de BX en over Citroën in het algemeen.
Wat is nou leuk aan een oldtimer? Hoewel sommige denken dat je lekker goedkoop rijdt met z’n auto, is dat in mijn ogen echt niet. De BX is pure rijplezier in de zomer maanden maar er zit in 3jaar tijd ook héél wat geld in! De wagen is technisch helemaal aangepakt en overgespoten. Maar ik heb het ervoor over, dit is een exemplaar die je maar weinig ziet op de Nederlandse wegen (8 volgens de RDW), een Nederlandse rijdende cultuurerfgoed zeg maar… En tijdens het rijden zit je met een ware glimlach achter het stuur en je krijgt veel bekijks op de snelweg (mensen die naar je kijken als ze jou inhalen) of op straat…
Zoals ik aangaf heb ik een kenniskring opgebouwd in de Citroënwereld, en dat is voor sommige oldtimersliefhebbers goud waard! Zo ook voor mij, niks is leukers om te praten over je passie en tips te geven over sleutelen en voor onderdelen. En natuurlijk meetings te bezoeken met je oldtimer of mee doen met een toertocht.
Maar wat ik de laatste tijd hoor, is dat dit allemaal minder gaat worden het sleutelen aan de oldtimers of het delen van je passie als de regering besluit om de wet te wijzigen voor de oldtimers. Velen zullen genoodzaakt zijn om hun passie op te geven, en dan te zwijgen over de autobranche die zich bezig houdt met oldtimers. Daar zullen ook mensen op straat komen te staan.
Het zou zonde zijn als binnen nu en 2jaar bijna geen meetings meer zijn voor oldtimer en de Nederlandse wegen in de zomer of het hele jaar door geen oldtimer te bekennen valt. En alleen maar moderne meuk ziet rijden… Een nachtmerrie voor de liefhebber van ouwe meuk (oldtimer) zeg ik maar.
Voor de duidelijkheid de BX komt alleen buiten in de zomermaanden samen mat haar jongere zuster een Citroën XM V6, uit 1992. De Citroën Xsara is de winterauto en ja de reserve auto als ik weer lig te sleutelen aan de ouwe dames….
Vriendelijke groet,
Gertjan Hendriks.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?