Ik lees ‘t net in de krant, wat een idioterie zeg.
Eerst de rose buurt al weg, alle koffieshops rookvrij en nu dit idee weer…..
Ik weet zeker dat mijn BX uit 1989 schoner is als de gemiddelde auto in de PC hoofd. Belachelijk, bizar, andere woorden heb ik er niet voor.
Groeten, Erwin
Ride to live, live to ride
Michelidds schreef:
Desondanks blijf ik van mening dat het goed zou zijn als clubs en Fehac hierop actief worden. Want ooit zullen milieu- en energiebeperkingen onvermijdelijk zijn.
Laat ze dan eerst maar ‘s wat aan de echt grote vervuilers doen.
Een boeing 747 vervuild op één vlucht meer als alle “oude” citroëns in Nederland.
Ride to live, live to ride
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
En nu zouden volgens de laatste radio-berichten in 2009 dus alleen auto’s van tussen 1984 (> 25 jaar) en 1992 niet A’dam in mogen?
Hahahaha, het wordt steeds gekker. En dat schuift elk jaar een jaartje op ? Zo dat in 2010 de auto’s tussen 1985 en 1993 er niet in mogen ??
Dat zou mooi zijn, dan mag ik er met mijn XM van 1990 in 2017 weer wel in…...Kan niet wachten…..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nog even en men gaat type 1 BiXen gebruiken om latere modellen op te knappen omdat die wel welkom zijn in A’dam… Het is de wereld op zijn kop!
Ik denk trouwens niet dat het toelatingsbouwjaar gaat verschuiven. Nu heeft men als argument dat auto’s vanaf ‘92 een kat hebben hangen. Dat argument slaat als een tang op een varken zodra men dat jaartal zou gaan verschuiven.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Venom schreef:Michelidds schreef:
Desondanks blijf ik van mening dat het goed zou zijn als clubs en Fehac hierop actief worden. Want ooit zullen milieu- en energiebeperkingen onvermijdelijk zijn.
Laat ze dan eerst maar ‘s wat aan de echt grote vervuilers doen.
Een boeing 747 vervuild op één vlucht meer als alle “oude” citroëns in Nederland.
Is waar, maar geen reden om zelf niets te doen.
Want, als iedereen zo redeneert gebeurt er niets. Natuurlijk moet de vervuiling a.g.v. het vliegen ook aangepakt worden. En als dat echt gebeurt is de komende vliegtaks maar een peuleschil…
Het is altijd effectiever om de discussie goed te voeren, dan om je kop in het zand te steken en vervolgens voor het blok gezet te worden.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Ben ik met je eens hoor, gaat om ‘t idee
Ride to live, live to ride
discriminatie
Het hele verhaal kan nog wel eens moeilijk worden.
Buitenlanders worden namelijk niet gecontroleerd omdat dit onmogelijk is. En volgens de wethouder komen toeristen toch niet met de auto. Dat is dus een prachtvoorbeeld van discriminatie. een woord waar we in +31 toch al de bek vol hebben.
De oplossing ligt in het verzamelen van zoveel mogelijk slachtoffers, en een juridische procedure aanspannen tegen dit extreem linkse beleid.
De enige oplossing die mogelijk is in 020 is het uitschakelen van de OV-beinvloeding en een groene golf op alle doorgaande wegen maken. Dan kan ook het OV doorrijden. Dit in samenhang met een rijbewijs voor fietsers en een kentekenplaat ter grootte van een autokentekenplaat zou wonderen doen. Ook in 020 !
XM 2.1D ‘92 (exit bij 400.000 km)
Xantia 1.9 TD ‘93 (nu bij Hogervp in goede handen)
XM 2.1 TD aut ‘00 (om te zweven)
Vito 112 CDI "02 (als werkpaard)
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nu heeft men als argument dat auto’s vanaf ‘92 een kat hebben hangen. Dat argument slaat als een tang op een varken zodra men dat jaartal zou gaan verschuiven.
En auto’s van voor 1984 zijn zo schoon dan ? Het blijkt dat ze helemaal de weg kwijt zijn en de argumentatie zowieso als een tang op een varken slaat….
En het verschuivende jaartal was een grapje, maar ook daar zie ik ze wel toe in staat..
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Is waar, maar geen reden om zelf niets te doen.
Want, als iedereen zo redeneert gebeurt er niets.
Tuurlijk, en wie pakken we weer ? Jan met de Pet met zijn karretje die ofwel geen draagkracht heeft om iets nieuws te kopen of zich daar helemaal niet toe geroepen voelt omdat alles nog goed werkt, APK gekeurd is en hij tot nu geloofde in een vrij land te wonen…...
De patsers met hun Hummers en ander 1:3 zuipend, anderhalve parkeerplaats opeisend gespuis mogen lekker rond blijven rijden op de gracht…
toch grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt, maar niemand zit met het feit dat de lucht in veel grote steden behoorlijk vervuild is.
eerlijk gezegd kan ik er wel in komen dat ze ‘vieze’ auto’s gaan weren.
ambijajance schreef:
Tuurlijk, en wie pakken we weer ? Jan met de Pet met zijn karretje die ofwel geen draagkracht heeft om iets nieuws te kopen of zich daar helemaal niet toe geroepen voelt omdat alles nog goed werkt, APK gekeurd is en hij tot nu geloofde in een vrij land te wonen…...
De patsers met hun Hummers en ander 1:3 zuipend, anderhalve parkeerplaats opeisend gespuis mogen lekker rond blijven rijden op de gracht…
doe niet zo sneu man. ik heb zo’n vermoeden dat dit jouw standaard reactie is op willekeurig welk overheidsbeleid. “ze moeten altijd Jan met de Pet hebben . . . . . “
oh, en ik kom werkelijk nooit een Hummer tegen.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
een auto uit 93 kost net zo goed geen drol (nu nog )
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Nicci schreef:toch grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt, maar niemand zit met het feit dat de lucht in veel grote steden behoorlijk vervuild is.
eerlijk gezegd kan ik er wel in komen dat ze ‘vieze’ auto’s gaan weren.
Daar heb je een punt.
Daar erger ik me ook aan in deze discussie, de verkettering van links.
Alsof de auto het allerbelangrijkste issue is in deze wereld.
Voor mij in elk geval niet.
Ik vind de maatregel die ze willen invoeren wel discutabel. Ben het er ook niet mee eens. Ik zie meer in het idee om bijv. “vervuilende” auto’s meer te gaan belasten, mits de opbrengst weer in het mliieu gestoken gaat worden.
Ben een liberaal, en vind dat men zelf een keuze moet kunnen maken.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nicci schreef:toch grappig dat iedereen moord en brand schreeuwt, maar niemand zit met het feit dat de lucht in veel grote steden behoorlijk vervuild is.
eerlijk gezegd kan ik er wel in komen dat ze ‘vieze’ auto’s gaan weren.
De discussie gaat niet over het wel of niet nodig zijn van maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren. De discussie gaat over het feit dat deze maatregel niet effectief is en het criterium om een auto wel of niet geweerd moet worden willekeurig is gekozen. DAT is dus ook het probleem.
Groet,
L
met liberaal heeft dit weinig van doen. we vinden het allemaal heel logisch dat tijdens een APK onze remmen gecontroleerd worden, omdat je daarmee de veiligheid voor anderen verbeterd (en voor jezelf overigens ook). geen goede remmen en je komt de weg niet op.
waarom zou de overheid geen eisen mogen stellen aan het ‘vervuilende gehalte’ van een auto?
natuurlijk is de maatregel wel effectief. geen twijfel over.