Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch vind ik niet dat de strijd gestaakt moet worden! Ik zal straks een mail aan Bashir van de SP sturen. Eigenlijk ook aan die meneer van de PVV. Misschien dat ik maar eens over mijn principe-drempel heen moet stappen.
Kijk, IK zal er niet heel veel last van hebben. De SM blijft “gratis” en de Audi vervang ik door een DS. Maar voor die gasten met een bv dikke Amerikaan of CX is dit echt een schijtoplossing. Dus: door vechten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Is het nu zo dat de auto bij een kwarttarief niet op de openbare weg mag in die drie maanden?
Ja, dat klopt. December, Januari en Februari.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sorry, ik bedoelde mag staan. Net zoals het nu is met een geschorste auto.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mee eens, ook ik zal die SP-er nog even mailen.
Een fraaie oplossing voor de diesel en LPG-rijders vind ik de volgende keuzemogelijkheid.
Of je gebruikt de auto (bijna) dagelijks als 1e auto en betaalt de volgende mep, of het is jouw hobby-auto en je ben beperkt in het gebruik (bijv. 60 dagen) en betaalt het kwarttarief.
Met het opleidingsniveau van dhr. Weekers, mr.drs. in dit geval, had ik verwacht dat hij ook zelf zo iets had kunnen bedenken.
Of ben ik zo slim?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Prima om door te vechten/mailen. Misschien idee om mee te nemen of te overwegen: Ook LPG- en dieselrijders opnemen in de overgangsregeling indien aangetoond kan worden dat er een oldtimerverzekering is afgesloten. Hierbij ben je beperkt in je kms.
De veelrijders die een gewone verzekering hebben afgesloten worden niet opgenomen.
Of is dit niet haalbaar? Natuurlijk gaan de veelrijders dan ook een klassiekerverz. afsluiten voor 5000 km per jaar, maar dan loop je zelf het risico bij aanrijding de maatschij niet uitbetaald.
Misschien het verz. bewijs mailen naar de rdw voor vrijstellingsaanvraag…
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Voor mij persoonlijk een mooie regeling, ik was al uitgegaan van de volle mep betalen voor mijn 1986er. Niet beperkt in het aantal rijdagen en in de winter staat ie toch binnen. Voor de dieselrijders wel een klote regeling helaas.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hier een link naar de officiele brief naar de kamer toe:
Als ik het zo bekijk, staat in de brief dat auto’s (voertuigen) van eerste toelating 1963 tot 1987 het recht hebben om in het kwarttarief te komen.. Het overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is).
Dus voor auto’s waaronder mijn V6 moeten wachten tot hun/haar 40ste zonder recht te hebben op een kwarttarief..
Tja, eigenlijk vindt ik dat bijzonder spijtig, Deze aantekening dat de toepassing van het kwarttarief alleen geld voor auto’s (lees voerrtuigen) tot 1987.. Ik vind dat ze daar geen onderscheid mogen maken 26 is 26jaar oud in mijn ogen, men wordt nu toch al finacieel aangepakt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1060
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Wat een gekloot.
Ik ga voor mijn diesel van 27 jaar oud dus vol de MRB in. Afgelopen jaar 900km mee gereden; dat is dus 1,5 euro per km.
Dat wordt dus voor velen illegaal rijden (lees: geschorst). Wat wil de regering nu eigenlijk bereiken?
Mijn alternatief is dat ik het ding op een duitse GmbH ga overschrijven en dan ga exporteren. Duits kenteken. Dus geen NL MRB. De BPM is toch al vervallen dus dan loop ik ook geen risico van een naheffing wegens NL gebruik.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
Aan de ene kant is en blijft de SM (1971) gewoon belastingvrij.
De 2cv blijft dat ook. De Break kan ik dan voor een kwarttarief blijven rijden en kost max EUR 120,-
Helaas kan ik dan 3 maanden niet rijden, maar gezien dat de maanden december, januari en februari betreft, kan ik daar wel mee leven.
Echter de dagelijkse CX op LPG uit 1980 is natuurlijk de klos.
Ik ben daar natuurlijk niet blij mee, maar ergens vind ik het wel terecht. Juist dat is de auto waar ik dagelijks gebruik van maak, en moet ik dus gewoon MRB daarvoor gaan betalen. het is dan aan mij of ik er wel of niet dagelijks mee wil gaan rijden.
Al met al dus weer een staaltje vernuftige wetgeving. Nou is wel de kanttekening dat ik geen diesel als hobbyauto heb, de liefhebbers van dieselyoungtimers (of die nu veel of weinig rijden) worden hard gepakt, want een diesel kun je niet ombouwen naar benzine. Wat bij LPG natuurlijk wel kan.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Tja… Erg zuur.
Heb twee BX Diesels staan, en daar zal er dan toch echt één van moeten vertrekken. De Type 1 rijdt in de winter sowieso niet (momenteel rijdt de dame überhaupt niet, maar dat terzijde), maar twee diesels in de wegenbelasting gaat hem echt niet worden. We hebben ook nog een Vitara staat uit 2006, en alles bij elkaar zou de wegenbelasting dan boven de 2100 euro per jaar uit gaan komen als ik even snel reken.
Geloof dat de type 1 nog geen 5.000 km heeft gereden sinds ik hem in 2011 uit Frankrijk gehaald heb, en de type 2 haalt ook de 15.000 per jaar niet. Dan kan ik beter de type 2 de deur uit doen en de Vitara wat meer kilometers laten maken. Die moet toch aanblijven, omdat de BX een beroerde combinatie vormt met een paardentrailer.
Lastig, lastig, lastig… Nu is het met een BX op diesel gelukkig nog redelijk te doen qua wegenbelasting, maar ik heb echt te doen met de eigenaren CX’en op diesel/LPG, “jonge” DS’en op LPG…
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
precies, je kan voor je LPG bak gaan uiterekenen of het zinvol is om terug te bouwen (moet je auto wel van het juiste bouwjaar zijn).
kennelijk zijn de onderhandelaars ervan overtuigd dat met een diesel per definitie veel kilometers gemaakt worden.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
rf schreef:.. Misschien idee om mee te nemen of te overwegen: Ook LPG- en dieselrijders opnemen in de overgangsregeling indien aangetoond kan worden dat er een oldtimerverzekering is afgesloten. ...
Of is dit niet haalbaar? ...
Niet haalbaar.
Voor jouw voorstel moet een héél groot blik ambtenaren worden opgengetrokken om te controleren wie een oldtimerverzekering heeft, wat onder een oldtimerverzekering moet worden begrepen, en moeten de betreffende polissen worden doorgespit om te kijken of er sprake is van een kilometer beperking…pff
En wat te denken van de oldtimerbezitters die er voor gekozen hebben om hun voiture te verzekeren bij een “gewone” verzekeringsmaatschappij?
In den Haag zijn ze allergisch voor regelingen die niet te handhaven zijn, en terecht.
Om dezelfde reden hebben een aantal politieke partijen zich ook al uitgesproken tegen een 30- of 60 dagenkaart.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
René Jongejan schreef:Met het opleidingsniveau van dhr. Weekers, mr.drs. in dit geval, had ik verwacht dat hij ook zelf zo iets had kunnen bedenken.
Of ben ik zo slim?
hij heeft een opdracht uit te voeren, als je vervolgens te maken krijgt met veel belangenverenigingen en een stuk of wat uitvoeringsvarianten…. ik geef het je te doen.
dan moet je knopen doorhakken.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Marten schreef:rf schreef:.. Misschien idee om mee te nemen of te overwegen: Ook LPG- en dieselrijders opnemen in de overgangsregeling indien aangetoond kan worden dat er een oldtimerverzekering is afgesloten. ...
Of is dit niet haalbaar? ...Niet haalbaar.
Voor jouw voorstel moet een héél groot blik ambtenaren worden opgengetrokken om te controleren wie een oldtimerverzekering heeft, wat onder een oldtimerverzekering moet worden begrepen, en moeten de betreffende polissen worden doorgespit om te kijken of er sprake is van een kilometer beperking…pff
En wat te denken van de oldtimerbezitters die er voor gekozen hebben om hun voiture te verzekeren bij een “gewone” verzekeringsmaatschappij?
In den Haag zijn ze allergisch voor regelingen die niet te handhaven zijn, en terecht.
Om dezelfde reden hebben een aantal politieke partijen zich ook al uitgesproken tegen een 30- of 60 dagenkaart.
kilometerbeprijzing.
maar daar wil het volk niet aan geloof ik.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:kilometerbeprijzing.
maar daar wil het volk niet aan geloof ik.
Het volk…
dat zijn wij.