Dit staat er nu op tweedekamer.nl: de moties van Bashir zijn aangehouden, die van Van Vliet is verworpen:
Stemmingen 16. Stemmingen over: moties ingediend bij het VAO Belastingplicht
overheidsbedrijven; Fiscale moties en toezeggingen
33 402, nr. 56 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers
die op LPG rijden
AANG
33 402, nr. 57 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die
op diesel rijden
AANG
33 402, nr. 58 -de motie–Van Vliet over de fiscale leeftijd van voertuigen V
Ben benieuwd wat Weekers hiermee gaat doen als die van Bashir worden aangenomen. Hij moet zijn miljoenen binnenhalen. Als hij diesels en LPG van minder dan 40 jaar ook in een overgangsregeling moet opnemen, kan dit best wel eens betekenen dat die 40 jaar weer ter discussie komt. Hij moet immers de miljoenen bij onze doelgroep halen.
Onzekerheid is dus weer even helemaal terug.
Wanneer is de stemming? Dat kan ik niet vinden, eerste vergaderdag is pas weer 14 mei
De moties van Bashir zijn AANGehouden
Als ze Aangenomen zouden zijn zou er een A achter moeten staan
http://www.tweedekamer.nl/images/25-04-2013_tcm118-233024.pdf
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ah, dat is goed nieuws. Goed gedaan van Bashir.
Hobby diesel- en LPG rijders meenemen in de overgangsregeling doet meer recht aan de doelstelling van de voorgetelde
maatregelen. Voor mij althans is dit een positieve ontwikkeling. Ik zou zelf zou met de overgangsregeling kunnen leven.
De kosten vallen dan relatief mee, en mijn auto staat van Oktober t/m Maart toch in haar winterslaap.
Even afwachten dan maar.
JW
JWH schreef:Ah, dat is goed nieuws. Goed gedaan van Bashir.
Hobby diesel- en LPG rijders meenemen in de overgangsregeling doet meer recht aan de doelstelling van de voorgetelde
maatregelen. ......
De kosten vallen dan relatief mee, en mijn auto staat van Oktober t/m Maart toch in haar winterslaap.
Even afwachten dan maar.JW
ja, maar hij wilde en moest ook iets doen aan die recente importdiesels…..dat wilde de Tweede Kamer ook en hij moet de centen binnenhalen
Het aanhouden van de motie’s door de SP zou zelfs wel kunnen zijn OMDAT Weekers in zwaar weer zit en men eerst het vervolgdebat over de Bulgaarse fraude wil afwachten.
Dat debat is op 14 mei.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Betekend wel dat er wat meer tijd is, en de moties niet in een haastige stemronde
op de avond voor het mei reces wordt meegenomen. Gunstig lijkt me.
JW
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nelis Infra schreef:Freek1971 schreef:Ik lees veel op dit forum maar post weinig. In dit geval toch even zin om mijn twee centjes neer te leggen.
1. Dat we hier kunnen en mogen discussiëren over het het regeringsbeleid over niks meer dan onze hobby, zelfs publieke figuren mogen uitmaken voor rotte vis, met een drankje naast ons, maakt zonder meer dat we tot de 10% meest gelukkige en welvarende wereldburgers behoren. Beter dan dit krijg je het niet zomaar.
2. Gelukkig is de totale afbraak van de thuiszorg ten goede gekeerd. 60% van het budget blijft in stand i.p.v. 25%. Nog krap, maar het geeft lucht aan mensen die wel grotere problemen hebben dan hun LPG-installatie. Als je ‘ons’ probleem afzet tegen die materie (en da’s iets te gemakkelijk natuurlijk) vind ik dat hier de prioriteiten goed zijn gesteld.
Marten schreef:Freek, je hebt volkomen gelijk.
Relativering is op zijn plaats.Ja maar ho ‘es even, dit gaat de verkeerde kant op. Relativering is een groot goed, en het kenmerkt een ontwikkelde maatschappij, maar relativering heeft alleen zin binnen een kader van overwegingen. Want lukraak ‘relativeren’ slaat als een schildpad op een skateboard. Zo kun je álles dood-relativeren. Prachtige stellingen, absoluut, en het getuigt van betrokkenheid van jullie kant, maar het is totaal irrelevant in deze discussie. Je zit hier nota bene op het citroën-forum.nl, en als er één groep recht van spreken / discussiëren heeft in deze kwestie, dan zijn wij het wel. Dus, in mijn optiek, niet met deze argumentatie komen, want het heeft geen enkele grond.
EDIT: Bovenstaande komt misschien wat bot over, maar hold your horses, het is goed en niet onaardig bedoeld
Amen on that!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:http://petities.nl/petitie/overgangsregeling-oldtimer-regeling-2014
Prima!
Heb getekend.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Done!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Pfff die petitie heeft wel een heel hoog “effe vlug”-gehalte zeg… Beetje kort door de bocht argumentatie ook. Verder vraag ik me af of het zin heeft om een petitie aan te bieden aan het kabinet i.p.v. de Tweede Kamer. En verwachte datum van indiening is 25 juli. Dat lijkt mij wat aan de late kant. En middenin het zomerreces bovendien… Kortom, best sympathiek maar niet doordacht.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Er was 2 weken terug toch te lezen dat als er voor 1 mei geen alternatief plan definitief was aangenomen het oorspronkelijke plan (vanaf 1 januari 2014 vervalt gewoonweg de hele vrijstellings regel en iedereen kan betalen) gewoon door zou gaan?
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, het ziet er naar uit dat we gewoon moeten gaan dokken als we op diesel of lpg rijden.
In de eerste instantie zou ik dan een andere bak regelen, één die wel 40 jaar oud is en op LPG loopt. Gewoon omdat ik de staat die MRB niet gun. Heeft geen enkele basis, is slechts een emotionele keuze.
Maar als we de emotie opzij zetten en de ratio laten kiezen kom ik op de volgende berekening:
Een DS rijdt 1 op 8 op lpg als je mazzel hebt. Gas kost rond de 70 cent.
35000/8*0.70 = 3062.50 euro brandstof.
Mijn nu nog belastingvrije diesel loopt als ik een slechte week heb 1 op 18. Diesel kost nu 1,34 gemiddeld:
35000/18*1.34 = 2605 aan diesel plus 12*90 MRB is totaal 3685 euro.
Maarrrrr…. met 35.000 km per jaar ben je bij die DS zeker 1200 aan onderhoud kwijt, als je alles zelf doet dus… 2 banden, de goede, kosten je al 500 euro. En die gaan misschien 40k mee. Dan nog de tijd die je kwijt bent met het gebeun om dat ding rijdend te houden en de ergernissen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
idd Waterman, iedereen raad ik aan niet te snel te beslissen “dat de LPG er dan maar uit moet”. Maak een rekensom en bepaal ook wat je over hebt om te blijven rijden in de klassieker/youngtimer die men heeft.
Een andere auto kopen kost ook geld.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!