Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat klopt. maar iedereen die iets doet steun ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:De initiatiefnemers zijn de mannen die ervoor hebben gezorgd dat het interessant bleef om een oldtimer zakelijk in te zetten. Da’s knap, maar juist de mogelijkheden om met relatief jonge auto’s met belastingvrijstelling veel kilometers te draaien zijn de aanleiding geweest om belastingvrijstelling voor ‘youngtimers’ eens tegen het licht te houden. Ik waardeer de inzet van de heren, maar ik teken niet.
Niet mee eens. Die mannen zijn opgekomen voor ondernemers die een 15 tot 25 jaar oud voertuig op de zaak hebben staan. De bijtellingsregels voor youngtimers gelden namelijk van 15 tot 25 jaar. Die auto’s zijn dus allemaal mrb plichtig! En juist dat is de groep waarvdie mannen veel voor hebben gedaan. Niet voor belastingvrije veelrijders. Mijn steun krijgen ze dus gelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe dan ook betalen zullen we. Ik vind het alleen niet te verkroppen dat onder het labeltje milieu regelingen bedacht worden die de schonere brandstoffen harder belasten.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ik denk dat je goed moet kijken wat voor initiatief je steunt.
Laten we eerlijk zijn deze problemen zijn ontstaan door de grote hoeveelheden ouwe benzen die geïmporteerd werden en waar dagelijks veel mee gereden werd.
Niks oldtimer liefhebbers, uitzonderingen daargelaten.
Een van die initiatiefnemers vergeet te melden dat hij naast hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer ook handelaar is in ouwe benzen. Belangenverstrengeling?????????????
Als we wat willen bereiken dan moeten we de motie van Bashir steunen, dat heeft volgens mij nog de meeste kans van slagen. Dus ministers mailen!
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Citrobenz schreef:
Als we wat willen bereiken dan moeten we de motie van Bashir steunen, dat heeft volgens mij nog de meeste kans van slagen. Dus ministers mailen!
Beetje achterhaald, lijkt me, na het nieuws van vorige week.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Er lopen nog 2 moties van hem.
LPG rijders gelijke rechten als benzine rijders en ook voor de diesel rijders.
Meer zal er niet in zitten denk ik.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Citrobenz schreef:
Een van die initiatiefnemers vergeet te melden dat hij naast hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer ook handelaar is in ouwe benzen. Belangenverstrengeling?????????????
Kijk eens op de site van Marco Hof. Dan zul je zien dat verreweg het allergrootste gedeelte van de auto’s die hij aanbiedt echte youngtimers zijn uit de jaren 90. Ik telde welgeteld drie auto’s van 25 jaar of ouder, een BMW 318i (benzine), een Mercedes W126, ook op benzine en één BMW 728i op gas, die dus wel de klos is. Ik vind je insinuatie van belangenverstrengeling daarom niet echt eerlijk. Marco Hof maakt op zijn site (ik ben nooit bij zijn bedrijf geweest) in ieder geval niet de indruk een handelaar in ouwe Benzen te zijn, maar heeft mijns inziens een heel andere doelgroep.
Ik ben eens bij Hofman in Leek gaan kijken voor een (echte) klassieker. Ik ben toen ook op zijn achterterrein geweest. Daar stonden echt honderden en honderden vieze Mercedessen, W201 en W123, een enkele vroege W124. Dat is een ander verhaal.
Nu:C4 coupé (2004)
Eerder: BX Chic (1991)
C5 berline phase deux (2005)
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Netjes hoor, een kort mailtje terug van Henk Krol. Verstuurd vanaf zijn iPad. Mijn mail is doorgestuurd naar de woordvoerder.
(Als ik nu maar niet gehacked ben)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik vind het een beetje jammer dat de ster-rijders nu zwart worden gemaakt. Dit is in mijn ogen niet nodig. We moeten niet vergeten dat het Eurlings was die de MRB omhoog heeft gegooid om de invoering van de kilometerheffing en verlaging van BPM te kunnen bekostigen (althans dat was de redenatie toen om grote protesten te voorkomen). De kilometerheffing is van de baan, Eurlings is vertrokken maar de hoge MRB bleef.
De vrijstelling voor oldtimers bleef ook en er kwamen meer populaire auto’s met oldtimer status die hier in dit land gretig aftrek vonden. Er is immers een immens financieel verschil ontstaan onder Eurlings tussen het normale MRB tarief en een volledige vrijstelling daarvan.
Nu is politiek vooruit kijken en daarom moeten we niet de ster-rijders zwart maken maar inzien dat de politiek gefaald heeft.
Op zich ben ik nu wel benieuwd hoe populair deze auto’s nog blijven als ‘hobby’ oldtimer
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het zijn waarschijnlijk gewoon hele goeie (relatief gezien) auto’s, net als bmw’s en audi’s uit die tijd.
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Sowieso zijn de auto’s uit die tijd kwalitatief vooruit gegaan, dat geldt niet alleen voor de Duitse merken. Vandaar dat er met veel meer auto’s uit de jaren 80 dagelijks mee gereden wordt, kijk naar mijn BX.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
TRSarno schreef:Kwam toevallig dit tegen toen ik iets zocht van de Elsevier.
Hoe je binnen 1 jaar als een blad kan draaien?
Alle info bij dhr weekers…....
Dat is mijn oude GSA LK-59-GV in Amsterdam, toch wel weer een leuke spot. Kende deze foto niet, weet wel dat ik hier een boete heb gekregen omdat ik na 20min zoeken naar een parkeerplek de auto uiteindelijk hier zette en oom agent vond dat ik op de stoep stond grrrrrrr.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
OK, terug aan de arbeid gelijk maar even een mail aan een stel tweede kamerleden geschreven, geinspireerd door het stuk van JWH.
Geachte heer, mevrouw,
Middels deze brief vraag ik uw aandacht voor het volgende:
Op 14 mei aanstaande zal de tweede kamer stemmen over de voorstellen van Staatssecretaris F. Weekers inzake de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (hierna te noemen MRB) voor oldtimers.
In de voorstellen van de Staatssecretaris wordt de leeftijd waarop een voertuig volledig vrijgesteld wordt van MRB naar 40 jaar verhoogd en komt er voor voertuigen uit de periode 1974 en 1987 een overgangsregeling in de vorm van een “kwarttarief MRB” waar men gebruik van kan maken mits genoemd voertuig in de maanden december, januari en februari buiten gebruik gesteld wordt.
De bovengenoemde overgangsregeling voor voertuigen tussen 26 en 40 jaar oud met een datum eerste toelating tussen 1974 en 1987 geldt echter alleen voor voertuigen die benzine als brandstof gebruiken. Voertuigen voorzien van een dieselmotor of LPG-installatie kunnen géén gebruik maken van genoemde overgangsregeling en dienen een volledig tarief MRB te betalen met ingang van 1 januari 2014.
Voor eigenaren van een oldtimer met een dieselmotor danwel lpg-installatie lijkt er als genoemde voorstellen door de kamer worden aangenomen een ongelijkheid te ontstaan die niet billijk is. Het zou goed zijn als een eventuele overgangsregeling ook voor diesel- en gas auto’s zou gelden als zij niet het gehele jaar rijden. Nu worden liefhebbers met deze auto’s onevenredig hard aangeslagen voor hun hobby. Wie op dit moment voor zijn diesel/lpg voertuig uit de periode 1974-1987 geen MRB betaalt, betaalt volgend jaar in één keer tussen de 1000 en 2000 euro aan MRB. Hiermee worden burgers onevenredig zwaar belast zonder ook maar enige periode van gewenning.
Graag geef ik u enkele argumenten die het verzoek eigenaren van dit soort voertuigen te ontzien door ook deze voertuigen tot de overgangsregeling toe te laten ondersteunen:
1) Het is niet zo dat oldtimers voorzien van een dieselmotor of lpg-installatie per definitie gebruikt worden om op dagelijkse basis veel kilometers mee te maken. Als voorbeeld geef ik u graag een oldtimer van Amerikaanse makelij: dit soort voertuigen heeft een dermate hoog brandstofverbruik dat dagelijks rijden zelfs op lpg tamelijk onbetaalbaar is.
2) Liefhebbers met klassieke diesel of lpg auto’s worden niet alleen geconfronteerd met een lastenverzwaring die buitenproportioneel is voor de enkele duizenden kilometers die zij per jaar rijden. Ook zal hun auto plotseling aanzienlijk minder waard zijn. Door het zwalkende beleid van de overheid lijden mensen dus aanzienlijke financiele schade.
3) In de overleggen voorafgaand aan het door de heer Weekers ingediende voorstel is aangevoerd dat eigenaren van deze auto’s reeds voordeel hebben van de gunstige accijns. Dit is echter maar ten dele het geval. Omdat de auto’s immers niet veel rijden weegt dit voordeel in het geheel niet op tegen de enorme stijging van de motorrijtuigenbelasting.
4) De huidige regeling is uit januari 2012, is dus nog maar een jaar oud en verkeert nog in een overgangsfase. 10 maanden na de invoering van de huidige regeling meldde het regeerakkoord reeds dat de regeling alweer zou worden afgeschaft. Op deze wijze is het erg lastig te anticiperen op maatregelen die de overheid neemt. Wat vandaag wordt ingevoerd, kan morgen anders zijn. Dit staat haaks op de moraal dat de overheid een betrouwbare partner moet zijn.
5) Het uitsluiten van hobby rijders met diesel of lpg wagens doet geen recht aan de doelstelling van de maatregel, namelijk het “oneigenlijk dagelijks gebruik” van oldtimers terugdringen. Immers, door aan de overgangsregeling de voorwaarde te verbinden dat voertuigen gedurende de maanden december, januari en februari buiten gebruik gesteld moeten worden is het per saldo in één keer onmogelijk geworden het voertuig gedurende het hele jaar dagelijks in te zetten.
6) Het uitsluiten van op lpg rijdende voertuigen zal er toe leiden dat eigenaren van dit soort voertuigen hun auto massaal zullen ontdoen van de LPG installatie. Zoals u weet is LPG een aanmerkelijk schonere brandstof dan benzine. Het verwijderen van de LPG installatie zal leiden tot meer vervuiling tijdens het rijden.
7) Het uitsluiten van op LPG rijdende voertuigen staat haaks op het beleid om LPG gebruik te stimuleren zoals bedoeld met de G3-regeling.
Tweede kamerlid dhr. Farshad Bashir heeft op 25 april twee moties ingediend rond dit onderwerp, te weten:
33 402, nr. 56 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die op LPG rijden;
33 402, nr. 57 -de motie–Bashir over een overgangsregeling voor bezitters van oldtimers die op diesel rijdenNet als kamerlid Bashir vind ik ook dat er voor eigenaren van een oldtimer jonger dan de genoemde 40 jaar met een dieselmotor of LPG-installatie een goede overgangsregeling moet komen. Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers, en zorgt er voor dat er geen ongelijkheid geschapen wordt door de overheid. Daarbij zal de gehele oldtimerbranche wel varen bij een goede, duidelijke, regeling en blijven de genoemde voertuigen hun waarde behouden. In het geval van op LPG rijdende voertuigen geldt daarnaast ook nog dat het milieu gebaat is bij het behoud van lpg als brandstof binnen de overgangsregeling.
Ik wil u dan ook dringend vragen rekening te houden met bovenstaande als u op 14 mei in de tweede kamer uw stem uitbrengt over de twee moties van de heer Bashir.
Hoogachtend
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Keurige brief wederom Waterman!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En mensen, kom op nou: schrijf schrijf schrijf!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste