Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
beerpeet schreef:Schande
Ware liefhebbers halen hun brandstofslurpende klassieker alleen op zondag (of zaterdag in bepaalde kringen) uit de garage om ‘m te poetsen, dan nog even in een tuinstoeltje ernaast te zitten met een bak koffie, om ‘m vervolgens snel weer terug te zetten met een doek eroverheen :p
Dat doe ik ook hoor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
toniclight schreef:De nieuwe gevallen betalen hun hobby zelf maar. De overheid is er niet voor om liefhebberijen te gaan ondersteunen vind ik. Even kort door de bocht..
Haha, dit is het belachelijkste standpunt wat ik ooit gelezen heb!
Dit is meer: Even burnen door in de bocht
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hahahha, zo schokkend is mijn standpunt toch ook weer niet?
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
beerpeet schreef:Schande
Ware liefhebbers halen hun brandstofslurpende klassieker alleen op zondag (of zaterdag in bepaalde kringen) uit de garage om ‘m te poetsen, dan nog even in een tuinstoeltje ernaast te zitten met een bak koffie, om ‘m vervolgens snel weer terug te zetten met een doek eroverheen :p
CHECK ...............
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
toniclight schreef:Hahahha, zo schokkend is mijn standpunt toch ook weer niet?
Ach ja, ik probeer me voor te stellen dat mn zoon over 25 jaar net zo dol is op een C5, als dat zn vader dol is op zijn Bx.
Als ik nu al voor mezelf kijk dat het zo goed als onmogelijk is om deze hobby te hebben, zal dat in de komende 25 jaar niet veel beter worden.
Ik voel zelf hoe pijn het doet als ze weg zou moeten, en stel me voor dat mn zoon dat ook krijgt .
Hopelijk heeft mn dochter die ziekte niet
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
toniclight schreef:Hahahha, zo schokkend is mijn standpunt toch ook weer niet?
Nee, maar wel behoorlijk kort door de bocht en bot, je kunt het je veroorloven, je wordt “niet geraakt” dus je vind het verder wel best zo…... de ander moet maar zien en betalen als het aan jou ligt, dat steekt me toch .
Het blijft een feit dat de oldtimer hobby wel omzeep wordt geholpen door een ordinaire leugen om geld binnen te schrapen door onze regering.
Er zijn zoveel voordelen en subsidies te halen voor sport, cultuur, muziek, erfgoed van gebouwen, schepen, oude industrie, ambachten enz. enz. noem ze allemaal maar eens op.
Het zou prima zijn dat LPG en diesels onder dezelfde regeling zou vallen en deze regeling ook voor de toekomst van kracht blijft, dit om de youngtimers uit te laten groeien tot echte oldtimers.
Als daarbij je auto een aantal maanden gestald moet staan vind ik opzich wel fair, zo kan je wel het koren en het kaf redelijkerwijs scheiden [ met het risico dat ik hier weer commentaar op krijg ]
Dat als je geen wegenbelasting wil of kan betalen je dan per direct weggezet wordt [op diverse media ] je geen liefhebber bent of het eigenlijk niet waard bent dat je een oldtimer hebt als hobby is regelrecht van een grote onbeschoftheid.
Er zijn zat mensen die van deze hobby genieten met minimale middelen en daarbij tot de prachtigste resultaten komen.
Als je ziet hoeveel de laatste jaren het leven duurder is geworden op alle vlakken dan kan de wegenbelasting van je oldtimer mogelijk wel net iets teveel van het goede worden en dan is het wrang dat door zulke stupide gedachte van onze regering je hobby moet opgeven.
Het door jou aangehaalde sponseren van een hobby door de regering is een vreemde gedachten, de regering sponsort niets, ze hebben toen een voordeeltje gegeven aan de “hobbymatige weinigrijder” en eigenlijk is dat tegenwoordig zeer normaal. Alles moet tegenwoordig per minuut, per tik of per eenheid geregistreert en of betaald worden dus waarom nu een volledige wegenbelasting.
JA REGERING VAN JULLIE MOGEN DE INTERNET EN TELEFOONPROVIDERS, DE PARKEERGARAGES, DE GEZONDSHEIDSZORG EN NOEM MAAR OP NIETS MEER AFRONDEN NAAR BOVEN OF VOLLE TIJDSBLOKKEN HANTEREN !!!!!!! waarom wel volledige wegenbelasting dan ???
Dus voor nu en in de toekomst een faire regeling a.u.b.
Voor het erfgoed in stand te houden
Voor de hobbyist die er zijn ziel en zaligheid in kan leggen
Voor de handelaren
Voor de garage’s
Voor de toeleveranciers
Voor de fun en pret die je kunt ervaren
Maar ook omdat het ZEKER niet redelijk is om een [ hobbymatige ] auto volledig te belasten die maar een paar duizend kilometer en vaak nog minder gebruik maakt van de openbareweg ..... of je het wel of niet kan betalen doet daar helemaal niets aan af.
Dat is wat ik ervan vind Jeroen
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
toniclight schreef:De nieuwe gevallen betalen hun hobby zelf maar. De overheid is er niet voor om liefhebberijen te gaan ondersteunen vind ik. Even kort door de bocht..
Je kan ook redeneren dat de “oude” hobbyisten genoeg steun van de staat genoten hebben en dat nu de nieuwe lichting liefhebbers maar eens subsdidie mag krijgen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kijk, dat zijn woorden, Ron!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Natuurlijk heeft Ron een punt dat het volledig betalen van MRB voor een auto die weinig rijdt niet “eerlijk” is. Maar dat geldt ook voor een nieuwe auto die grotendeels stilstaat in de garage.
Mijn punt is dat het niet zo kan zijn dat je afhankelijk bent van een overheidsmaatregel om een hobby wel of niet te kunnen behouden/beginnen.
En wat het behouden van het zgn. erfgoed betreft. Dit is nog nooit echt omschreven voor auto’s in Nederland. Voor de andere voorbeelden die je aanhaalt veelal wel.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
RonK. schreef:toniclight schreef:Hahahha, zo schokkend is mijn standpunt toch ook weer niet?
Tsjakaaaaaa!!!!!!!!!!!
Ronnie ik ben sprakeloos, wat een goed stuk, zo raak geschreven! Mag je rechtstreeks naar Weekers en de rest van de Regering sturen wat mij betreft!
Lekker makkelijk inderdaad om maar te stellen dat “de regering onze hobby sponsort”. Alsof er niet genoeg terug vloeit in de staatskas aan BTW op onderdelen, brandstof, assurantiebelasting, poetsmiddelen etc. etc.
Maar ach, misschien is de meneer die dat schreef wel ambtenaar. Drie keer raden wie hém dan ‘sponsort’.
Pfff…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Helemaal mee eens. Goed stuk. Right from the Heart
JW
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
toniclight schreef:Mijn punt is dat het niet zo kan zijn dat je afhankelijk bent van een overheidsmaatregel om een hobby wel of niet te kunnen behouden/beginnen.
En toch kan dat zo zijn!
Vraag maar aan de leden van bijvoorbeeld de Land Rover Club, of ga eens vragen bij de Cruise Brothers in Den Haag (USA cars)?
Lekker dan, als je zo’n zwaar ding op diesel of LPG hebt, juist helemaal gerestaureerd of pas gespoten of bekleed. Of er vorig jaar juist voor € 2000 een installatie in hebt laten zetten.
En je auto is nu ineens niets meer waard op ‘de markt’.
Ik zag al ‘aanbiedingen’ op MP: 2 halen 1 betalen. Men is echt de wanhoop nabij in sommige kringen kan ik melden.
Zelfs mijn klanten beginnen hun wagens al op te ruimen merk ik….. maar toch zat ik vandaag weer volhardend uren op de grond in een plas LHM, pas gedemonteerde remklauwen te sorteren voor als iemand ze ooit nodig mocht hebben wegens vastzittende zuigers/APK afkeur.
Als er mond en klauwzeer, hoefrot of varkenspest uitbreekt, krijgen de boeren een vergoeding voor elk kadaver (en maar klagen, maar dit mag ik niet hardop zeggen natuurlijk).
Maar hoeveel ‘subsidie’ denk je dat ik krijg van de regering als er straks niemand meer om mijn onderdeeltjes komt????
En hoeveel ‘subsidie’ krijgt bijvoorbeeld André Neet, GM-specialist te Zevenhuizen?
Nouja, dan is er gelukkig nog sponsoring in de vorm van het UWV.
..................
Oh wacht even.. daar hebben wij ondernemers natuurlijk geen recht meer op, da’s waar ook!!
Het is te erg voor woorden als je je eventjes verdiept in waar het geld met sloten tegelijk heen vloeit en wie alles loopt op te maken en te frauderen over de ruggen van goedwillende burgers en waar men het terug denkt te halen….??
Maar als iemand oppert “zullen we het Koningshuis eens belasting laten betalen en zullen we weer instellen dat ze het onderhoud van al hun paleizen en landgoederen weer gewoon uit eigen privévermogen gaan betalen?” dan wordt je aangekeken alsof je landverraad pleegt.
Om van de JSF maar te zwijgen, of de nieuwe huisstijl van twee publieke omroepen die zo nodig moeten gaan fuseren, of bankiersbonussen, ooit met een sisser vrijgekocht met belastinggeld door Rode Wouter op zijn zeepkist, nu vrolijk weer aan de slag bij Shell of weet ik waar (goh Shell…. wie had daar ook alweer aandelen??).
Oh man, ik wordt steeds kwader merk ik. Ik ga dus nu maar eens rustig voor de buis zitten, een wijvenfilm kijken en uitrusten van een week werken aan/tussen/voor die voorlopig nog belastingvrije oldtimers.
Sorry voor het ongemak, ik bemoei me omwille van mijn eigen hart zo min mogelijk met dit draadje, maar dit moest er even uit.
Ik dank u.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Amen
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
+ nog 1
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”