Dit had ik inderdaad ook al gelezen. Schokkend gewoon

Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
Interessant verhaal. Kan iemand daar stukken van tonen? Ik wil wel weten hoe de Bovag dat beredeneerd heeft.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar wat zal er gebeuren als de (iets gelukkiger) bezitter van een benzine klassieker deze auto gedurende een periode van 3 maand niet op de openbare weg mag hebben? Ik acht het waarschijnlijk dat deze voor die periode van drie maanden een oude barrel zal aanschaffen van 15 jaar of ouder (ivm het lagere schorsingstarief).Nog meer vervuilende auto’s op de weg dus.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
rf schreef:Eigenlijk enig idee wat een garage (uurloon 55 euro) zou rekenen voor LPG-uitbouwen?
Ik bouw het uit voor 200. Ben geen garage maar heel moeilijk is het niet namelijk.
Wellicht een leuke actie namens het forum (en forums van andere merken) om aan het eind van het oldtimerseizoen ergens centraal in het land een sleutel-middag te organiseren om de LPG installatie massaal uit te bouwen. Nodig dan ook de pers, politiek en RDW uit (om het meteen te keuren). Dit lijkt me een mooi statement richting de politiek om ze weer met hopelijk minimaal 1 been terug aan de grond te krijgen en zo ze de consequenties van hun acties te laten ervaren.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Is het nu definitief of is er nog ergens een beetje hoop…?
Kabinet moet effe vallen….
Maar of we dáár blij van worden… Weer naar de stemhokjes….
maar goed ontopic,,,,,,,,
Ik denk dat het niet meer iets aan te doen is.. Ik ben benieuwd naar de gevolgen.. Bijv: veel oldtimers op marktplaats? Bedrijven met uitverkoop ectr?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
@Bartjes,
Ik weet niet of je daar gelukkig van wordt als iedereen zomaar gas gaat uitbouwen.
En deze mensen ook nog bij elkaar zet.
Vergeet niet dat het gas is, dus erg gevaarlijk.
Ik heb vroeger een CX zien ontploffen door een foutje van zo’n gasman. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken. Helemaal niet als je allemaal van die gasbakken bij elkaar hebt staan
Groeten van Henk uit Steenwijk.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Oeps, even niet bij stil gestaan, het idee was op zich goed(als statement).
Wellicht dat er een veilige optie te verzinnen is door iedereen van te voren hun tank leeg te laten rijden en drukloos te maken. Afwijking van die voorwaarden betekent uitsluiting van de sleutelmiddag ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Een gastank krijg je nooit leeg, wel drukloos misschien maar er blijft altijd gas in zitten.
Zo ook in de andere componenten, dus goed uitkijken voor brandgevaar.
Groeten van Henk uit Steenwijk.

Totaal aantal Berichten: 10404
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zit toch een kraan op die tank?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
bartjes schreef:rf schreef:Eigenlijk enig idee wat een garage (uurloon 55 euro) zou rekenen voor LPG-uitbouwen?
Ik bouw het uit voor 200. Ben geen garage maar heel moeilijk is het niet namelijk.Wellicht een leuke actie namens het forum (en forums van andere merken) om aan het eind van het oldtimerseizoen ergens centraal in het land een sleutel-middag te organiseren om de LPG installatie massaal uit te bouwen. Nodig dan ook de pers, politiek en RDW uit (om het meteen te keuren). Dit lijkt me een mooi statement richting de politiek om ze weer met hopelijk minimaal 1 been terug aan de grond te krijgen en zo ze de consequenties van hun acties te laten ervaren.
het aandeel LPG is echt niet zo heel groot als je het hele wagenpark bekijkt, ik vraag me af hoeveel indruk dit dan gaat maken.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Tsja hogervp, geldt datzelfde niet voor de hele regeling?
“Het aandeel klassiekers is echt niet zo heel groot als je het hele wagenpark bekijkt, ik vraag me af hoeveel centjes dit dan gaat opleveren.”
Mijn mijn idee is het aandeel LPG-auto’s tussen de klassiekers nog best behoorlijk trouwens.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
dat zeker, want daarmee pak je echt winst in de huidige regeling.
CEE-IKS schreef:Ik vraag me af of er in Europees verband niets mogelijk is.
Volgens mij geldt vrijwel overal een termijn van 25 jaar.
Iemand met een juridische achtergrond die er wat meer erover kan vertellen?
Nu neemt Nederland wel een bijzondere uitzonderingspositie in.
Het staat alle lidstaten vrij dit onderwerp naar eigen inzicht te regelen. Er is geen Europese regelgeving over. Niet in elke lidstaat geldt dat auto’s na 25 jaar belastingvrij worden.
Citrobenz schreef:Dan kunnen de mensen bepalen of ze nog wel lid willen zijn van een KNAC of Fehack.
De KNAC biedt een pechservice die wat uitgebreider is dan die van de ANWB en als ik me niet vergis ook wordt uitgevoerd door de ANWB. Alleen daarom overweeg ik lid te worden en de ANWB op te zeggen. Met de wijze van belangenbehartiging slaat de KNAC volgens mij de plank mis. Datzelfde geldt voor de FEHAC.
Bij ons in de club is het lidmaatschap van de FEHAC nu onderwerp van gesprek. We voelen de toegevoegde waarde van de FEHAC niet zo. En dan is elke euro zonde geld. Daarnaast vind ik persoonlijk (geen clubstandpunt) dat de gekozen insteek bij de MRB-discussie en de gekozen opstelling niet in lijn was met het belang van de Citroën SM-rijders, daarbij overigens niet zeggend dat ik enkel naar dat belang kijk. Ik persoonlijk kan me vinden in de einduitkomst. Als die overigens zou zijn geweest, dat ook auto’s van 40 jaar en ouder een kwarttarief hadden moeten betalen, dan was dat wat mij betreft ook okay geweest. Ik denk namelijk dat als je gebruik maakt van de weg, dat je daarvoor moet betalen. Rij je weinig, dan betaal je weinig. Dat is er nu uitgekomen. Er zijn wel onvolkomenheden.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
hoe makkelijk of moeilijk is het om een auto uit te voeren en op buitenlandse kenteken platen te zetten en vervolgens in NL mee te rijden?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Mag niet helaas, dat rijden met buitenlands kenteken…