162 van de 282
« Eerste  < Vorige 160 161 162 163 164 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2013 06:36 PM
  [ # 2416 ]
Han S schreef:

Autogas is een schonere brandstof dan benzine of diesel, het verbrandt gelijkmatiger in de motor. Dit leidt tot schonere uitlaatgassen dan bijvoorbeeld van benzine- of dieselmotoren. Lpg stoot wel meer NOx uit dan benzinemotoren, maar minder dan diesels.[1][2] Lpg stoot per energie-eenheid minder CO2 uit dan diesel of benzine. Daarnaast heeft lpg een klopvastheid van 108-110, veel hoger dan superbenzine. De hoge kosten voor de inbouw van een lpg-tank, de hogere motorrijtuigenbelasting voor auto’s die geen G3-installatie hebben en het iets hogere brandstofverbruik (10 tot 20%) worden vaak genoemd als nadelen. Lpg is een zeer goedkope brandstof. Doordat Europa en de Nederlandse regering gebruik van schonere brandstoffen willen stimuleren, wordt er een lagere accijns geheven over lpg (9% tegen 50% op benzine)[3].

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lpg_(brandstof)

Tja lekkere stimulatie…. Ja de brandstof is goedkoper maar daar houd het ook echt mee op.

Als je een nieuwe installatie in laat bouwen dan mag je daar gewoon het volle BTW tarief over betalen, laat staan enige vorm van subsidie.

Vervolgens heb je de kans dat de auto in een hogere gewichtklasse valt, doordat de instalaltie de auto zwaarder maakt (oké dat kunnen we allemaal nog begrijpen).
Maar daarboven op mag je ook nog eens een stuk meer MRB betalen dan voor een benzine auto. Als je in een oudere auto geen G3 goedkeuring krijgt betaal je zelfs meer dan voor een diesel.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 juni 2013 07:20 PM
  [ # 2417 ]

Het ging om de aanname dat LPG niet schoner zou zijn dan benzine.

Zie post 2411 en verder.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2013 07:31 PM
  [ # 2418 ]

Dat neemt mijn punt op het dik gedrukte stukje nog niet weg Wink
Daar blijf ik bij, gewoon een vreemde zaak.

Als de MRB voor LPG altijd al lager had geweest dan benzine had nu zo’n beetje elke nieuw verkochte auto standaard voorzien geweest van een LPG installatie. De ontwikkeling van de installaties had nog sneller gegaan en ook goed voor het milieu.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 11 juni 2013 09:33 PM
  [ # 2419 ]

Nee joh, het is zoals met de meeste leuke regelingen in dit land, afgeschaft wegens groot succes. Het is onderdeel van het nivelleringsprincipe, niemand mag meer profiteren als de rest van de bevolking (dat gunnen we ze toch niet ?). Vervolgens moet er nog even een reden verzonnen worden, deze wereldkundig gemaakt worden en dan zo snel mogelijk de kop in het zand gestoken worden zodat we alle kritiek niet meer horen.
De kunst is natuurlijk om in tussentijds de kop kortstondig weer uit dat rivierzand te halen om nog iets goeds te doen (op ander vlak) zodat je nog stemmen / zieltjes kan winnen voor de volgende verkiezingen. Deze zouden namelijk wel eens dichter bij kunnen zijn als de gehele politiek op dit moment vermoedt.
Het valt me namelijk op dat de lijm die dit kabinet bij elkaar houdt sterker is / lijkt dan ik voor mogelijk had gehouden.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 juni 2013 10:30 PM
  [ # 2420 ]
Evan schreef:

Dat lijkt me een kromme aanname en daar lijkt het ook helemaal niet om te gaan. Er wordt eerst een maatregel bedacht en daarna het verhaaltje eromheen verzonnen Smile

dat is niet waar, er is op Internet een TNO rapport te vinden waarin uitgebreid de uitstoot van diverse brandstoffen is onderzocht, dat rapport is van paar jaar geleden. G3 installaties doen het wel goed tov benzine en diesel, maar in die ouwe meuk zit geen technisch hoogstandje wat LPG installatie betreft. Dat scoort echt niet zoveel beter dan menigeen denkt.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 juni 2013 10:44 PM
  [ # 2421 ]

Bartjes, dat is gewoon normaal beleid. Een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel is altijd van tijdelijke aard. Tegenwoordig wordt dat ook gewoon aangegeven: er is een subsidiepot van x-miljoen tbv de aanschaf van zonnepanelen. Op is op. Gelukkig maar, want anders schiet je ongecontroleerde gaten in je begroting. Ik ben blij dat er nog iemand op het geld past.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 11 juni 2013 10:57 PM
  [ # 2422 ]

Klopt, maar dan moet je geen onwaarheden opperren als je de reden van afschaffen en vervolgens niet meer luisteren naar kritiek in de zin: hou op met zeuren, we hebben inmiddels weer iets anders te doen zoals bespioneren met de Amerikanen om uit te vinden waar die Bulgaren ons geld hebben geparkeerd omdat wij oldtimerrijders dit gat in de begroting anders moeten dichten…

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juni 2013 11:00 PM
  [ # 2423 ]
hogervp schreef:
Evan schreef:

Dat lijkt me een kromme aanname en daar lijkt het ook helemaal niet om te gaan. Er wordt eerst een maatregel bedacht en daarna het verhaaltje eromheen verzonnen Smile

dat is niet waar, er is op Internet een TNO rapport te vinden waarin uitgebreid de uitstoot van diverse brandstoffen is onderzocht, dat rapport is van paar jaar geleden. G3 installaties doen het wel goed tov benzine en diesel, maar in die ouwe meuk zit geen technisch hoogstandje wat LPG installatie betreft. Dat scoort echt niet zoveel beter dan menigeen denkt.

Precies! Ik heb dat rapport al eerder aangehaald maar wat ik vertelde werd weggehoond….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 11 juni 2013 11:31 PM
  [ # 2424 ]
hogervp schreef:

Bartjes, dat is gewoon normaal beleid. Een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel is altijd van tijdelijke aard.


De vrijstelling voor oldtimers is nooit een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel geweest.

Wel is dat met de huidige zogenaamde kleine auto’s zoals een C1 en de hybride’s, ja dat is duidelijk gecommuniceerd.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 juni 2013 12:18 AM
  [ # 2425 ]
waterman schreef:
hogervp schreef:
Evan schreef:

Dat lijkt me een kromme aanname en daar lijkt het ook helemaal niet om te gaan. Er wordt eerst een maatregel bedacht en daarna het verhaaltje eromheen verzonnen Smile

dat is niet waar, er is op Internet een TNO rapport te vinden waarin uitgebreid de uitstoot van diverse brandstoffen is onderzocht, dat rapport is van paar jaar geleden. G3 installaties doen het wel goed tov benzine en diesel, maar in die ouwe meuk zit geen technisch hoogstandje wat LPG installatie betreft. Dat scoort echt niet zoveel beter dan menigeen denkt.

Precies! Ik heb dat rapport al eerder aangehaald maar wat ik vertelde werd weggehoond….

Kijk, daar hebben we wat. En nu nog dat rapport zien te vinden en laten zien. De algemene indruk is dat LPG de schoonste brandstof is en dat verhaal horen we al jaren. Het geeft meer NOx dan benzine, maar minder dan diesel zegt men. Maar ik wil dan wel eens weten hoe het echt zit en dan graag betrouwbare bronnen want wat de politiek en aanverwanten beweren hebben we geen flikker aan.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 12 juni 2013 10:19 AM
  [ # 2426 ]
RonK. schreef:
hogervp schreef:

Bartjes, dat is gewoon normaal beleid. Een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel is altijd van tijdelijke aard.


De vrijstelling voor oldtimers is nooit een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel geweest.

Wel is dat met de huidige zogenaamde kleine auto’s zoals een C1 en de hybride’s, ja dat is duidelijk gecommuniceerd.

Eens. Waar het mij omging is de algemene redenatie van Bartjes tav (fiscale)voordelen. Ik wilde daar een nuance in aanbrengen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 juni 2013 10:52 AM
  [ # 2427 ]
hogervp schreef:
RonK. schreef:

De vrijstelling voor oldtimers is nooit een stimuleringsmaatregel of subsidiemaatregel geweest.

Eens.

Oneens. De vrijstelling is een fiscale subsidie met als doel het behoud van het cultureel erfgoed.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 12 juni 2013 10:58 AM
  [ # 2428 ]

Nu wellicht, maar voorheen? Geen idee.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 juni 2013 11:02 AM
  [ # 2429 ]

Bij de oldtimerregeling is nooit sprake geweest van een tijdelijke maatregel zoals bij de lage uitstoot-autootjes, volgens mij is dat wat Ron bedoelt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juni 2013 11:45 AM
  [ # 2430 ]
Han S schreef:
waterman schreef:
hogervp schreef:
Evan schreef:

Dat lijkt me een kromme aanname en daar lijkt het ook helemaal niet om te gaan. Er wordt eerst een maatregel bedacht en daarna het verhaaltje eromheen verzonnen Smile

dat is niet waar, er is op Internet een TNO rapport te vinden waarin uitgebreid de uitstoot van diverse brandstoffen is onderzocht, dat rapport is van paar jaar geleden. G3 installaties doen het wel goed tov benzine en diesel, maar in die ouwe meuk zit geen technisch hoogstandje wat LPG installatie betreft. Dat scoort echt niet zoveel beter dan menigeen denkt.

Precies! Ik heb dat rapport al eerder aangehaald maar wat ik vertelde werd weggehoond….

Kijk, daar hebben we wat. En nu nog dat rapport zien te vinden en laten zien. De algemene indruk is dat LPG de schoonste brandstof is en dat verhaal horen we al jaren. Het geeft meer NOx dan benzine, maar minder dan diesel zegt men. Maar ik wil dan wel eens weten hoe het echt zit en dan graag betrouwbare bronnen want wat de politiek en aanverwanten beweren hebben we geen flikker aan.

LPG opstoken in een auto, of affakkelen…..
Lpg die anders afgefakkeld wordt in een auto gebruiken en niet op benzine rijden
Benzine die geproduceerd word om te gebruiken in auto’s….

Dan is het gebruik van LPG in een auto wel degelijk beter voor het milieu dan benzine Smile

of wacht, die LPG wordt meestal afgefakkeld op plaats van olie winning, dus daar hebben we hij helemaal geen last van toch, weg probleem. Nee LPG is veeeel vervuilender Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
162 van de 282
« Eerste  < Vorige 160 161 162 163 164 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook