163 van de 282
« Eerste  < Vorige 161 162 163 164 165 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 juni 2013 12:02 PM
  [ # 2431 ]

LPG is afvalproduct van raffinage, en duur in opslag en transport.

Met de prijs aan de pomp/hoogte mrb wordt zodanig gemanipuleerd dat er nog wat centjes overblijven.
Alternatief is affakkelen, is milieutechnisch dezelfde rotzooi.

knuffel

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juni 2013 12:30 PM
  [ # 2432 ]

lpg affakkelen en op benzine rijden = 2 keer vervuiling.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 12 juni 2013 01:26 PM
  [ # 2433 ]

Dan heb ik toch weer iets geleerd. Heb dus altijd gedacht dat een oldtimer op lpg minder vervuilend was dan op benzine.
Dan staat het in het stuk tekst op de site van de Rijksoverheid dus toch correct.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 juni 2013 06:18 PM
  [ # 2434 ]

Als LPG bestaat uit C3H8 en C5H10 en geen andere zooi, dan geeft de verbinding met zuurstof CO2 plus H2O en een hele berg energie. Benzine is C8H18 en zou in principe ook alleen CO2 plus water moeten geven, maar ik denk dat er in benzine veel meer toevoegingen zitten dan in LPG. Ik zal het eens aan Jaap vragen want die is scheikundige. (Andere Jaap)

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 12 juni 2013 09:06 PM
  [ # 2435 ]

Ik zou graag eens een test zien tussen een oude en nieuwe diesel, en de vervuiling hiervan.

Net als een test met diverse afgetrapte benzine voertuigen tegen een onderhouden klassieker op lpg…

KLinkt een betje doelloos misschien, maar dat is wel de realiteit.
De moderne lease auto van de baas trapt men in het dagelijks verkeer op zijn kloten terwijl dat oude brikje thuis vaak met handschoentjes aan bestuurd word… als je dan al een stukje realiteit wilt meten , zou men zich daar eens mee bezig moeten houden.
Oh en de autoproducent verantwoordelijk houden voor de opgegeven uitstoot van zijn produckt…. Het bijmengen van verse lucht na de verbrandingskamer bij moderne auto’s, is geen schonere verbranding, Maar extra luchtvervuiling die nog gesubsidieerd word ook….

met deze gedachte geloof ik dus dat er eerst een maatregel is. En later de smoes eromheen.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 12 juni 2013 10:11 PM
  [ # 2436 ]

Volgens mij is de Fehac zo’n soort vergelijking aan het maken, want ik kreeg
een tijdje geleden deze mailing:

Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987. Deze moeten motorisch goed onderhouden en recent goed afgesteld zijn. De brandstof mag benzine, diesel of LPG zijn. Hoge voertuigen, zoals bussen, passen niet op de rollenbank. De voertuigen worden op een rollenbank bij verschillende snelheden getest op verschillende emissiestoffen waaronder CO, HC, NOx, PM10 etc. We willen het verschil meten met moderne personenauto’s. Meldt u aan zodat we uit de aanmeldingen een selectie kunnen maken van representatieve voertuigen.
De meting duurt maximaal 1 uur en we spreken met u een tijd af waarop u met het voertuig op bedrijfstemperatuur in Geldermalsen moet zijn.

JW

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 12 juni 2013 11:05 PM
  [ # 2437 ]

In de berekeningen van het MilieuPlanbureau (RIVM) worden ook de transport- en opslagrisico’s van LPG meegenomen, naast de emissies uit de uitlaat. Die risico’s (aanlanding per boot, vervoer per tankauto, speciale opslag) wegen stevig mee in de totale milieubelasting.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 juni 2013 12:09 AM
  [ # 2438 ]
JWH schreef:

Volgens mij is de Fehac zo’n soort vergelijking aan het maken, want ik kreeg
een tijdje geleden deze mailing:

Emissiemetingen
Op zaterdag 8 juni gaat FEHAC in Geldermalsen emissiemetingen verrichten aan oldtimers. Hiervoor zoeken we 10 personenauto’s van bouwjaar 1970-1987.

Gemist….... Ze ‘87 ging ook pas de 10e voor de APK

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 17 juni 2013 04:04 PM
  [ # 2439 ]

Eindelijk, het is zover, onze eerste nieuwsbrief is een feit. We hebben de afgelopen weken zeker niet stilgezeten, want er moest veel en ingewikkeld werk gedaan worden. In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?

Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.

Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?

Uit de officiële cijfers die wij hebben verzameld, blijkt dat de wet goed werkt. De overheid heeft deze gegevens niet eens afgewacht toen men al in oktober 2012 liet weten dat de vrijstelling voor àlle oldtimers zou worden afgeschaft. Dat is nu het “40 jaar compromis” geworden, de 3e ingrijpende wijziging in korte tijd. Want het begon allemaal met de wetswijziging waarmee de oldtimer vrijstelling zou worden “bevroren” per 01.01.2012: alleen auto’s van 1986 of eerder bleven vrijgesteld. Volgt u het nog?

Gelukkig zijn er in ons land (en in Europa!) regels waaraan de overheid zich dient te houden en die het parlement (met name de Eerste Kamer) controleert. Wij zullen daar gebruik van maken omdat zowel de procedure, als het gebrekkige of ontbrekende cijfermateriaal niet kloppen. Bovendien zijn de gevolgen voor de betrokkenen onvoldoende nagegaan en is het oncontroleerbaar hoe men tot de begrote belastingopbrengst komt.

Op onze website Vrijstelling Oldtimer zullen wij meer informatie gaan plaatsen. De hele site wordt bijgewerkt, ook als het gaat om nieuws in de media of uw reacties. Op de site treft u dan ook een 3 tal filmpjes aan waarin Wouter van Embden kort uitlegt waar het ons om gaat. Wij danken Auto Week en in het bijzonder Michiel Willebrands voor hun bijdrage hieraan! De links naar de filmpjes:

Over de actie: http://www.youtube.com/watch?v=r9MiKTi1u-s
Wat gaan wij doen: http://www.youtube.com/watch?v=wNd7vRn7I-U
Over de kansen: http://www.youtube.com/watch?v=jq48DX2ZwnI

Ons team is inmiddels uitgebreid met Maria Pels en Arjan Lenoir. Zij hebben zich bij ons team aangesloten om onze slagkracht te vergroten. Mede dankzij hen, maar ook Maarten Wilbers van Auto Motor Klassiek en Marco Hof (zie zijn interview met dhr Staal van de KNAC in AMK) hebben wij nu bijna 20.000 aanmeldingen binnen via de website. Hartelijk dank voor jullie hulp!

Uiteraard ook veel dank aan alle donateurs. Om daadkrachtig te werk te kunnen gaan, zijn donaties van essentieel belang. De aankoop van gegevens en de adviezen van externe specialisten zijn niet gratis en het opbouwen van degelijke dossiers en de lobby in Den Haag kost veel tijd en dus ook geld. Daarom in deze nieuwsbrief een vriendelijk doch dringend verzoek: Doe alstublieft allemaal mee! Dit initiatief is volledig afhankelijk van donaties en die zijn hard nodig om de actie succesvol voort te kunnen zetten. U kunt uw donatie heel gemakkelijk via de website overmaken met IDEAL, een éénmalige machtiging of een overschrijving. De link naar deze pagina is http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren.

Steun onze actie, uit eigen belang of als sympathisant. Met een bijdrage, door anderen te informeren en ze naar de website te verwijzen. Deze dreigende wetswijziging moet (en zal) van tafel!

Wij houden u op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Mede namens Hans Horwitz, Arjan Lenoir en Maria Pels
http://www.vrijstellingoldtimer.nl

Profiel  
 
jamooga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 21-10-2008

Gepost: 17 juni 2013 04:29 PM
  [ # 2440 ]

als het goed is staat dit bericht bij on allen in de inbox.

auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 17 juni 2013 06:24 PM
  [ # 2441 ]

Ik wil geen grote spelbreker zijn….

Maar volgens mijn informatie was het foefelen met de klassieker MRB in 1998 al een onderdeel van wat koehandel tussen partijen. Toen is dat alleen in het geniep gedaan, en nu zit iedereen met de gebakken peren.

De democratische besluitvorming komt niet meer vanuit het volk zoals men dat pretendeert maar de staatsvertegenwoordigers nemen nu besluiten waarvan zij denken dat dat beter is voor u en ik(dictatuur). En onze stem…. die is er alleen nog maar voor de vorm.

Het verwondert en stoort mij nogal dat er ideeën worden geopperd als doekje tegen het bloeden. Wij met zijn allen kunnen er nog steeds voor zorgen dat er niets te bloeden valt!
Dit is te bereiken door o.a. goed onderlegd de verantwoordelijke bestuurders op het matje te roepen. Of laten we alles zo maar door onze strot schuiven?... Das weinig democratisch toch… Een beste politieker die zich daar onder uit lult!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 juni 2013 12:06 AM
  [ # 2442 ]

Wat een kul! Ik kan van alles gaan verzinnen aan argumenten, maar ga zelf eerst maar eens nadenken over wat je nu schrijft.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2013 10:07 AM
  [ # 2443 ]

Echt totale onzin inderdaad. En niet alleen dat: het is ook off-topic én gaat over politiek en dat willen we niet op dit forum nono

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 18 juni 2013 03:08 PM
  [ # 2444 ]

Alsof het niet ophoudt:

”......Met ingang van 1 januari 2014 zal de accijns op diesel met 3 cent per liter en die op LPG met 7 cent per liter worden verhoogd…...”

bron:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/06/17/aanbiedingsbrief-kamervragen-over-fiscale-vergroening.html

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 juni 2013 04:29 PM
  [ # 2445 ]

oud nieuws. helaas.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
163 van de 282
« Eerste  < Vorige 161 162 163 164 165 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook