164 van de 282
« Eerste  < Vorige 162 163 164 165 166 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 18 juni 2013 09:48 PM
  [ # 2446 ]

Ok. Dan heb ik dat gemist.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 juni 2013 10:31 PM
  [ # 2447 ]

Betekent alleen dat de oldtimer volgetankt weggezet moet worden voor de winterstop Wink
De prijzen kunnen door marktwerking ook nog behoorlijk veranderen trouwens.
Wat kost het om een DS om te bouwen naar elektrisch ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juni 2013 10:39 PM
  [ # 2448 ]

7 cent extra per liter op lpg. Tsjonge jonge… Wat erg.. Lpg kost nu 63 cent, dan 70 cent of iets meer. Lekker belangrijk. Ik tankte net mijn sm vol. Kon ik even 170 euro aftikken Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2013 10:50 PM
  [ # 2449 ]

Over die 7 extra cent mag je natuurlijk ook nog 21% BTW betalen…

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 juni 2013 10:51 PM
  [ # 2450 ]

Maar daar gaat het niet om. De politiek kan alleen maar lastenverzwaringen verzinnen, wetende dat we allemaal verslaafd zijn aan olie en de afgeleide producten. Mijn wil om aan dit circus (lees: kabinet) mee te betalen neemt daarom met elk zo’n besluit verder af.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 18 juni 2013 11:00 PM
  [ # 2451 ]

een herhaling van zetten wordt het zo langzamerhand hier.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 juni 2013 11:57 PM
  [ # 2452 ]

Er is ook weinig nieuws te melden. De man met de Landrover denkt een kans te hebben terwijl aan de andere kant een gat van 6 miljard (353 euro per hoofd van de Nederlandse bevolking) gedicht moet worden. Dat gat zal er ook zijn bij een volgend kabinet, dus ook wat dat betreft lijkt het me vrij kansloos om de momenteel op tafel liggende regeling nog te kunnen veranderen.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 21 juni 2013 12:15 AM
  [ # 2453 ]
bartjes schreef:

Betekent alleen dat de oldtimer volgetankt weggezet moet worden voor de winterstop Wink

huh Je moet haar toch altijd wegzetten met een volle tank?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 juni 2013 10:40 PM
  [ # 2454 ]

http://www.autoblog.nl/parijs-gaat-vanaf-2014-klassiekers-verbieden

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 21 juni 2013 10:53 PM
  [ # 2455 ]
paso schreef:

http://www.autoblog.nl/parijs-gaat-vanaf-2014-klassiekers-verbieden


nuts ............................

Maargoed,nog meer van zulke populistische stellingen en wetten en het gehele oldtimer gebeuren is naar de klote.


Misschien is het de waan van de dag, gewoon de moderne tijd, de kortzichtigheid van de mens of een strohalm m.b.t. het “stimuleren” van de ten dode opgeschreven economie.


Ik weet het niet meer.


Wel weet ik dat de draagkracht tegenover een oldtimer steeds minder wordt.

Leven en laten leven, iedereen in zijn waarde laten en een beetje respect zijn zaken die niet meer in het woordenboek voorkomen heden ten dage.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 21 juni 2013 11:45 PM
  [ # 2456 ]

Kop op, wordt niet depressief !

Wellicht dat er bedrijfjes komen die aan een kant van Parijs een soort hoes in de vorm van een Audi A6 station wagon over je DS kunnen bevestigen met een kenteken van max. 6 jaar oud of zo. Als je dat bij een van hun andere vestigingen aan de andere kant van de stad dan weer even achterlaat is iedereen happy ?

Erg leuk dat men oude auto’s verbiedt terwijl er eigenlijk nog steeds geen goed alternatief voor fossiele brandstoffen is. Ik raad daarom de burgemeester van Parijs nog dichterbij te kijken dan het puntje van z’n neus en daarmee alle auto’s op fossiele brandstoffen te verbieden. Na deze stap A zou dat een geschikte stap B zijn naar een schoner milieu.
Ze moeten dan alleen even zorgen dat paarden bij elke straat gevoerd kunnen worden en dat men voldoende paarden-poep-opruimkoetsen inzet. Je enige zorg is dan dat je koets niet ouder is als 17 jaar en liefs van Franse makelij is.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 22 juni 2013 12:54 AM
  [ # 2457 ]

Paniekzaaierij. Dat verhaal over Parijs is behoorlijk oud, daar is ongetwijfeld al meer over bekend dan die paar woorden van de burgemeester die in het artikel hierboven staan. Ik ben te weinig thuis in het Frans om uitgebreid naar rapportage op zoek te gaan, maar ik vond al wel een artikel van later die maand met de volgende zin: “Selon lui, les véhicules de plus de 30 ans, répondant à la classification de véhicules de collection et très souvent en carte grise de collection, devraient bénéficier d’une dérogation.” Oftewel, de echte klassiekers worden wel vrijgesteld, mocht het onzinnige plan toch doorgang vinden.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 28 juni 2013 09:47 PM
  [ # 2458 ]

Kreeg vanmiddag een email van de Fehac met wat losse eindjes.

JW

Losse eindjes nieuwe vrijstelling: graag doorsturen naar uw leden en plaatsen op website en/of clubblad

De opwinding over de nieuwe vrijstelling wegenbelasting is inmiddels weer wat gezakt en iedereen in het klassiekerwereldje gaat nu kijken en vooral rekenen wat dit straks in 2014 voor hem persoonlijk gaat betekenen. De laatste strohalm die LPG- en dieselrijders nog hadden is hen ook uit handen geslagen: de moties van SP-er Bashir om ook deze categorieën onder de overgangsregeling van € 120 per jaar te laten vallen werd op 14 mei jl. door een meerderheid van VVD, PvdA en D66 verworpen.

De regeling per 1 januari 2014 wordt dus: vrijstelling pas bij 40 jaar.
Voor voertuigen, die nu vrijstelling hebben maar nog geen 40 jaar oud zijn, is er een overgangsregeling. Dit zijn de voertuigen met Datum Eerste Toelating (DET) in 1987 of eerder.
De overgangsregeling betekent dat je per jaar een kwarttarief MRB moet betalen met een maximum van € 120 met een rijverbod in de wintermaanden (december, januari en februari).
Deze overgangsregeling geldt echter niet voor personenauto’s  en bestelwagens op LPG of diesel.
Maar zoals bij veel regelingen bepalen de details pas werkelijk hoeveel jij met jouw specifieke voertuig(en) er zelf last van hebt. Als je alleen maar een schuur vol 40+ auto’s hebt staan haal je je schouders op over de nieuwe regeling, maar als je een mooie Peugeot 604 diesel uit 1977 hebt moet je er weer de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen.

Ook komen nu de vragen los. Bijvoorbeeld over wat als leeftijd van een voertuig geldt. De overheid rekent niet met bouwjaar of productie- of importdatum. Bepalend is de Datum Eerste Toelating: de datum waarop een voertuig in Nederland of ergens in het buitenland voor het eerst op kenteken is gezet.

De overgangsregeling met winterstop is ook niet iedereen duidelijk; die is inderdaad ingewikkeld. Allereerst: dit is een regeling voor de (bestel)auto’s op benzine, vrachtwagens en motorfietsen met een DET tot/met 1987. Een voertuig van 1988 of jonger zal nooit dus onder de overgangsregeling vallen. Over 14 jaar - als deze vrijstellingsregeling het zolang uithoudt-  is de overgangsregeling helemaal verdwenen.

Dan de winterstop: dat is geen schorsing die zelf aangevraagd moet worden maar een rij- en parkeerverbod op de openbare weg voor de maanden december, januari en februari in Nederland. Heeft u een leuk evenement in de Ardennen in februari: geen probleem want rijden in het buitenland mag wel, maar tot de grens moet het voertuig mee op een auto-ambulance.  Of zou de FEHAC-evenementenregeling daarvoor uitkomst kunnen bieden? De toekomst moet het leren.

Tot slot schorsen, vooral interessant voor diesel en LPG rijders. Dat blijft voor 15-plus voertuigen € 23,- per schorsing per jaar en vanaf  6 voertuigen of meer is het gratis. Bij het kwarttarief stopt schorsen de verplichting om wegenbelasting te betalen niet; wel kan schorsen in die categorie nodig zijn om de APK uit te kunnen stellen.

En wat te denken van de kampeerwagens ? Voor hen is het nog onduidelijk wat het gaat worden : Overgangsregeling met maximaal 120,- of het kwarttarief van 1000,- of meer ? Ongetwijfeld zullen de komende maanden nog veel meer van dit soort uitvoeringsvragen komen: de FEHAC zal proberen deze zo goed en praktisch mogelijk voor oldtimerbezitters uit te werken.

Veel mensen zijn teleurgesteld over deze regeling: ineens is er weer een aanslag op de portemonnee waar helemaal niet op gerekend was.
Laat het duidelijk zijn: de gelegenheids-alliantie (BOVAG, KNAC/ANWB, RAI, FOCWA en de FEHAC) staat zeker niet achter alle maatregelen die nu gaan komen. Wel is dit nu het best haalbare, gegeven de omstandigheid dat de overheid op een opbrengst van € 155 miljoen heeft gerekend. Den Haag is tot op heden doof voor argumenten als verwaarloosbare aanslag op het milieu, het de nek omdraaien van een bedrijfstak en het missen van inkomsten BTW en accijnzen. Meer wegenbelastinggeld bij de oldtimers binnen te harken was het enige doel van Financiën. 
  
Het bovenstaande is de situatie zoals hij nu is. In de politiek is natuurlijk niets zeker voor dat het in de wet vastligt. En zelfs dan vaak nog niet. Blijkens de vele MRB wijzigingen die elkaar in heel korte tijd hebben opgevolgd. De inkt van de vorige ‘definitieve’ was nog maar net droog toen we verrast werden met het regeerakkoord.
Dat betekent ook dat er misschien toch nog ergens een gaatje is om iets te repareren. Want ook al is de huidige uitkomst werkbaar en acceptabel voor een groot deel van de FEHAC achterban, het is zijn helaas wel zo dat er bepaalde groepen tussen wal en schip vallen. Zo zijn er best ‘echte’ liefhebbers met een lpg- of diesel auto.
Natuurlijk zijn wij – noodzakelijkerwijs buiten beeld – wel de mogelijkheden daarvoor aan het onderzoeken en hebben daarvoor ook al voorstellen gedaan.
 
Naast het brede samenwerkingsverband van ‘de alliantie’ is er recent nog een ander initiatief dat heel nadrukkelijk de media opzoekt met als doel om alle klassiekers MRB vrij te houden, ook voor dagelijks gebruik.
Dat lijkt ons niet haalbaar in de huidige realiteit. Tevens is het zo dat dagelijks gebruik van een klassieker niet valt onder de doelstellingen van de FEHAC. We zien er ook een risico in. Bijvoorbeeld de orde grootte van dagelijks gebruik die zich aan het ontwikkelen was, zet de deur open naar milieuzones en andere ontwikkelingen die ook de liefhebber zullen treffen.
Het staat iedereen natuurlijk vrij om eigen initiatieven te ontplooien. We zijn vanzelfsprekend ook met deze partij in contact en volgen de ontwikkelingen op de voet.

 

 

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 28 juni 2013 10:40 PM
  [ # 2459 ]

Tsja, Onder Eurlings is de BPM al verlaagd en om dit op te vangen de wegenbelasting verhoogd.
Over die BPM:
1) Auto-handelaren hebben bedongen het restbedrag BPM terug te kunnen vorderen als ze een auto exporteren.
2) Bij invoer van een auto kan de af te dragen BPM bepaald worden middels een taxatie, wat fraude-gevoelig is (zie recente nieuwsfeiten).
3) Nederland is het enige land dat een dergelijke belasting kent. Europa zet hier al lang vraagtekens bij.
Dit betekent dat zowel Europa als Nederland wel van deze belasting af wil en dit zal weer bij de wegenbelasting erbij komen, of je zorgt dat meer mensen wegenbelasting betalen…..
Regel 1 zorgt ervoor dat handelaren meer geld kunnen verdienen met export van auto’s wat weer twee dingen tot gevolg heeft:
A) Je koopt minder occasion voor je geld als voordat de handelaren de BPM terug mochten vorderen.
B) De belastingbetaler betaalt feitelijk de BPM voor de handelaren

Hoe dan ook, auto-rijden in Nederland zal eerder duurder als goedkoper worden, we moeten namelijk de woeker-polissen en falende banken ook nog bekostigen, ook al mogen we het laatste buiten de 3 procent regel van Brussel houden.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
164 van de 282
« Eerste  < Vorige 162 163 164 165 166 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook