169 van de 282
« Eerste  < Vorige 167 168 169 170 171 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 11 september 2013 12:46 PM
  [ # 2521 ]

Utrecht was toch al van plan een stap verder te gaan en alle diesels ouder dan 8 jaar gehéél uit de stad te weren? In Amsterdam hebben ze het alleen nog maar over een parkeervergunning.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 977
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 11 september 2013 02:29 PM
  [ # 2522 ]

En ik ben uiteraard erg benieuwd of ik nog heen en weer mag switchen tussen de eend,mehari en trax.  grrr

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 september 2013 08:52 PM
  [ # 2523 ]

Is dit juridisch wel mogelijk?
Laten we het anders stellen, je wilt een oldtimer kopen, dan wordt het door de politiek niet mogelijk gemaakt! Dan zou je moeten verhuizen of zo?

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 11 september 2013 09:12 PM
  [ # 2524 ]
jaco schreef:

Utrecht was toch al van plan een stap verder te gaan en alle diesels ouder dan 8 jaar gehéél uit de stad te weren? In Amsterdam hebben ze het alleen nog maar over een parkeervergunning.


Terwijl de economische levensduur van een auto 10 jaar is, je hebt hem gekocht met de toen geldende regels, je betaald wegenbelasting en je laat je auto elk jaar APK keuren.


Hoezo niet meer gebruik mogen maken van de openbareweg en je auto !!!!


Daarbij is echt niet iedereen in de gelegenheid nadat je diesel 8 jaar is geworden deze te vervangen voor een jonger exemplaar.

Over klasse discriminatie gesproken.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 september 2013 09:27 AM
  [ # 2525 ]

Dit zat vanmorgen in de mail….... Waarschijnlijk naar iedereen die een “87 heeft en een vrijstellingsbrief heeft gehad Wink

Beste ...,

Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.

Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.

Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken).

Wij zien uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 13 september 2013 07:38 PM
  [ # 2526 ]
Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 september 2013 09:40 PM
  [ # 2527 ]

Ik ben benieuwd wat de miljoenennota morgen te melden heeft over de afschaffing van de mrb voor oldtimers.

JW

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 september 2013 09:42 PM
  [ # 2528 ]

Ik denk niet dat daar iets nieuws in staat, dat plan is immers allang bekend. Grote vraag is vooral wat de Eerste Kamer straks doet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 september 2013 09:51 PM
  [ # 2529 ]

Ik hoop inderdaad dat de eerste kamer de onbillijkheid van de voorstellen inziet,
maar gezien de stemverhoudingen in de eerste kamer heb ik daar nog niet gelijk vertrouwen in.
Wat betreft de miljoenennota: Het CPB zegt in haar berekeningen (MEV) van deze maand rekening
te houden met een opbrengst van 250 miljoen euro. We hadden het toch over 153 miljoen?
Wat betekend dit nu weer?  Creatief gerekend, of toch nog een verrassende wending?

JW

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 16 september 2013 11:23 PM
  [ # 2530 ]

Het gaat om statistiek en daarvoor geldt dat 83,4% van alle statistieken verzonnen zijn.
Met dezelfde stelregel schat ik een kans van 23,7% dat hooguit de helft van dat bedrag gehaald wordt en een kans van 73,6% dat Brussel deze getallen uit de begroting slikt.

Ik had (net als velen van jullie) weer een mail van Vrijstelling oldtimer: meer info.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 16 september 2013 11:27 PM
  [ # 2531 ]

Maak de borst maar nat, de automobilist gaat in totaal een miljard meer betalen via accijnsverhoging en verhoging van de MRB. De vrijstelling opheffen is daar een onderdeel van. Morgen horen we het van Willem.

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 17 september 2013 12:28 AM
  [ # 2532 ]

Ik woon in Antwerpen en was al enkele weken op zoek naar een cx , hebben ze hier toch wel besloten een lage emissie zone in te voeren vanaf 2016…diesels van 15 jaar oud en benzinewagens van voor 1992 komen er gewoonweg niet meer in , ook voor bewoners zoals mij. Mijn diesel passat ui 95 kan ik dus wegdoen , wat mijn bx betreft is het afwachten , deze staat nl ingeschreven als oldtimer , die zouden er eventueel nog in mogen….maar is niet duidelijk… ik kan mij absoluut niet inbeelden dat dit het verschil gaat maken…zucht

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 september 2013 05:37 PM
  [ # 2533 ]

Snap ik niet? Een BX ontspingt de dans mogelijk omdat het een oldtimer is, maar een CX niet?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 september 2013 05:55 PM
  [ # 2534 ]

De miljoenennota is te downloaden. Er staat op blz 170, 179, 182 het volgende in over ‘onze’ kwestie:

“Ten slotte zorgen onder andere het aanpassen van de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers en de verhoging van het tarief van de assurantiebelasting (onderdeel van de belastingen van rechtsverkeer) voor hogere ontvangsten bij de betreffende belastingsoorten.”

“Opbrengsten:
MRB voor oldtimers in 2014t/m2017 opbrengst:  resp. 156, 155, 154 en 153 miljoen
Overgangsrecht MRB voor oldtimers in 2014t/m2017 opbrengst:  resp.  – 33, – 32, – 30, – 29”


JW


Link:  http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2013/09/17/miljoenennota-2014-perspectief-op-duurzaam-herstel.html

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2013 05:58 PM
  [ # 2535 ]

Ze geloven er blijkbaar nog steeds in…

156 miljoen redden ze niet, hoe vaak is ze dat nu al gezegd Confused

Profiel  
 
 
169 van de 282
« Eerste  < Vorige 167 168 169 170 171 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook