177 van de 282
« Eerste  < Vorige 175 176 177 178 179 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 november 2013 10:29 PM
  [ # 2641 ]

Jippie uitstel in plaats van uitstel..

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 november 2013 10:35 PM
  [ # 2642 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Jippie uitstel in plaats van uitstel..

Ehh, niet te vroeg juichen. Omtzigt heeft dit gevraagd aan Weekers samen met een heleboel andere vragen. Weekers zat er met de boeken bij en is nog niet aan het woord geweest. Fingers crossed dus.
Ook live volgen: klik hier (gaat om 21:40 uur verder).

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 12 november 2013 10:39 PM
  [ # 2643 ]

Ik zit ook te luisteren.
Omzigt betreurt daarnaast de export van vele mooie oldtimers in de afgelopen periode.

Tja uitstel. Daar is de oldtimerbranche nog niet gelijk mee geholpen. De onzekerheid duurt dan voort.
Maar het kan natuurlijk wel leiden tot een beter inzicht in de maatregel en daardoor . . .  afstel.

JW

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11797
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 november 2013 10:41 PM
  [ # 2644 ]

Wie weet, maar vinden jullie het erg als ik daar ‘eerst zien…’ onder vermeld?

Nou ja goh, een jaar uitstel scheelt het schorsen van de Ford. Dat was namelijk alleen al gebeurd omdat ik niet met het gezeur van een slecht in- cq. doorgevoerde regeling wil zitten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 12 november 2013 10:42 PM
  [ # 2645 ]

Typisch: de voorzitster rijdt in een youngtimer uit 1985 (misschien wel met ster op de kap) en Weekers zelf heeft ook een oldtimer zoals al eerder hier ook aangehaald. Het gaat nu weer verder…

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 november 2013 10:43 PM
  [ # 2646 ]

Dat is toch helemaal niet belangrijk voor die lui om 120 Eurie per jaar te betalen voor zo’n wagen waar ze in de winter toch nooit meer gaan rijden.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 13 november 2013 01:01 PM
  [ # 2647 ]

Er kwam weer een update in de mailbox:

Beste,

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 november 2013 03:46 PM
  [ # 2648 ]

Keerzijde is dat Weekers dan ook een jaar extra heeft om de noodzaak van de maatregel verder te onderbouwen. En dat het in de tussentijd wegzakt bij de Kamer, waardoor er daar volgend jaar helemaal niemand meer is die het wat kan schelen. Probeer de boog maar eens een jaar gespannen te houden. Aan de andere kant is het tegen die tijd misschien wel helemaal niet meer nodig omdat het geld al ergens anders is gevonden. Kortom: uitstel vergroot de onzekerheid alleen maar. Het scheelt menigeen in ieder geval een jaar (gedeeltelijk) MRB betalen, maar of een jaar uitstel de kans van slagen van het verzet nou werkelijk groter maakt… Dan kun je misschien beter hopen op het wel gewoon aannemen van de maatregel door de Tweede Kamer, waarna de Eerste Kamer het wegstemt. Het ijzer smeden nu het heet is, zoiets.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 13 november 2013 08:15 PM
  [ # 2649 ]

Links:
2e kamer website (met agenda), live volgen
Amendement van Klein: Amendement Klein 33752 nr. 49 waarmee invoering van het voorziene alternatief voor de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt uitgesteld tot 1 januari 2015

Net besproken in de kamer:
Weekers ontraadt de motie van Bashir (en ook een soortgelijke motie van Omtzigt) over LPG en diesel (zoals benzine) vrijstelling, dit kost 27 mln en is ongedekt, dus via amendement kan het nog kans maken.
Heb misschien te laat ingeschakeld, maar het amendement van Klein is niet ter tafel gekomen. Dinsdag wordt er gestemd over het belastingplan, wellicht wordt dit dan meegenomen. Zitting is nu geschorst tot 20:15 uur.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 november 2013 08:37 PM
  [ # 2650 ]

Ah. Bashir en Omtzigt hebben beiden gelijkluidende moties ingediend zie ik. Ik ben benieuwd. Het wordt dus toch een zaak van de Eerste Kamer, zo lijkt het, want over het in het geheel niet doorvoeren van het plan van Weekers gaat het in de Tweede Kamer allang niet meer.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 13 november 2013 10:57 PM
  [ # 2651 ]

De moties van Omzigt en Bashir over diesel en lpg vind ik hoopgevend. In mei stemde de kamer immers met de door Weekers verstrekte informatie die niet bleek te kloppen. Maar het wordt nog een hele klus de motie’s er door te krijgen.
In mei stemden 95 leden tegen, en 55 voor. Moeten er dus nog 21 voorstemmers gevonden worden en die moeten dan komen uit de VVD, PvdA, D66 of Groen Links. Dat wordt dus lastig.

Wel zit ik mij af te vragen wat het voordeel is van een jaar uitstel uit het amendement van Klein en het voorstel van Omzigt. Daarmee blijft er onzekerheid met alle economische consequenties van dien. Het is duidelijk een weloverwogen één-tweetje, maar waarom is deze strategie gekozen? Het amendement zal lastig door de Tweede Kamer te krijgen zijn.  Maar als het wordt weggestemd én Weekers de vragen niet goed beantwoord, dan staat het belastingvoorstel in de Eerste Kamer extra zwak. Zou het zo simpel zijn?

Al met al wel weer de nodige commotie over de mrb regeling, dus dat lijkt me goed.
Als nu ook de Fehac nog even een tandje bijschakelt voor 19 november.

JW

PS.
Motie Omzigt: ->klik
Motie Bashir: ->klik

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 november 2013 12:28 AM
  [ # 2652 ]

Ik zou mijn geld maar niet op de Fehac zetten.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 november 2013 06:27 PM
  [ # 2653 ]
Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 november 2013 06:32 PM
  [ # 2654 ]

Het zou mooi zijn als de Fehac nu de feiten gewijzigd zijn (of althans duidelijk zijn)
zich wat meer gaat inzetten. Ik voelde mij bij het akkoord (sig) niet echt goed in mijn
belangen behartigd. Van de andere belangengroeperingen die mee praatten over het akkoord
verwacht ik niet veel. De Fehac zou beter moeten weten.

JW

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 14 november 2013 07:04 PM
  [ # 2655 ]

De enigen hier die wat aan de Fehac hebben zijn de Traction-rijders.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
177 van de 282
« Eerste  < Vorige 175 176 177 178 179 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook