Ik zei al dat ik gemakkelijk praten heb, vanwege de inmiddels al 5 geschorste voertuigen.
Bovendien ken ik geen evenementen van meer dan 3 dagen.
Buitenland dingen daargelaten.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
tja de evenementenregeling, daar zitten volgens mij ook wel wat haakjes en ogen aan. Zo moet het evenement bij de belastingdienst aangemeld zijn en ik vraag me af of dat in de meeste gevallen ook wordt geregeld. Maar voor sommige situaties wellicht een optie.

Totaal aantal Berichten: 7589
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, wat een lieve regeling. Da’s een mooie oplossing voor mensen die een soort museumstuk bezitten.
ja geweldig. Ik zie me al naar de organisatie van Eurocitro of de franse nationale bellen met de vraag of het evenement bij de belastingdienst is aangemeld

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
stoterstangen90 schreef:Gewoon schorsen en niet aan het kwarttarief meedoen.
Voor een evenement uit de schorsing halen, en daarna weer in de schorsing.Maar ik heb makkelijk praten aangezien ik al gratis schors vanwege al 5 geschorste voertuigen. (bromfietsen, die zijn ook nog eens goedkoper om te schorsen en tellen wel mee)
Dat is een goed idee, ook als je er nooit op rijdt….....
5 bromfietsen aanschaffen en dan schorsen en dan je enige oldtimer aan en afmelden per evenement
Is er iets bekend over de evenementenregeling in combinatie met overgangsregeling?
Als de auto geschorst is kan je een aantal keer zonder ontschorsen naar een aangemeld evenement.
Maar mag dat ook als je van de overgangsregeling gebruik maakt? Of moeten we met de trein naar de nieuwjaarsborrel?

Totaal aantal Berichten: 11800
- Xantia TD SX
De nieuwjaarsborrel in Berlikum mag je ook gewoon met je eco-leasebak op hybridedampen waar je óók gewoon weer MRB voor moet lappen naartoe, dus dat scheelt
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is een goeie, ik vermoed dat het niet mag. Of ze hebben er zelf nog niet over nagedacht.
Anders zou je hem moeten schorsen om van de regeling gebruik te maken
Op een aanhanger mag wel natuurlijk.

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Dat is een probleem voor volgend jaar dit jaar mag je in januari en februari nog wel rijden als je van de overgangsregeling gebruik maakt.
Groeten van Henk uit Steenwijk.

Totaal aantal Berichten: 7589
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En dat laatst komt goed uit - ik ben dit jaar de enige met een auto op weg naar de wintersport. Maar volgend jaar zullen de winterbanden maar weinig slijten. Volgens mij betekent de winterstop in de ‘overgangsregeling’ dat je ook echt de weg niet op mag. Prima voor het milieu: ik mag dan dus wel met m’n diesel-camper de weg op
TRSarno schreef:stoterstangen90 schreef:Gewoon schorsen en niet aan het kwarttarief meedoen.
Voor een evenement uit de schorsing halen, en daarna weer in de schorsing.Maar ik heb makkelijk praten aangezien ik al gratis schors vanwege al 5 geschorste voertuigen. (bromfietsen, die zijn ook nog eens goedkoper om te schorsen en tellen wel mee)
Dat is een goed idee, ook als je er nooit op rijdt….....
5 bromfietsen aanschaffen en dan schorsen
en dan je enige oldtimer aan en afmelden per evenement
Ik heb wel meer dan 1 oldtimer. Alleen al 5 keer overgangsregeling is me echt te duur.
Ik ga nu eerst het 40 jaar oude spul in orde maken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Totaal aantal Berichten: 72
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
- C3 1,2 Pure Tech Business EAT 6 vol automaat
hallo allen
hoe zit het nu met wel / geen belasting betalen
vandaag de blauwe enveloppe op de mat met daar in dat ik voor mijn traction 11bl 126 euro per drie maanden moet gaan betalen
mijn traction gegevens die bij de RDW bekend zijn:
datum eerste toelating 30-06-1952
datum eerste afgifte Nederland 1-10-1975
is het nu toch zo dat de belastingdienst datum eerste afgifte Nederland gaat aanhouden.
ik weet het niet meer
wie wel
Ik zou wel een bezwaarschrift indienen:
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting voor oldtimers
Sinds 1 januari 2014 is de vrijstellingsregeling mrb voor oldtimers gewijzigd. U betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers die 40 jaar of ouder zijn. Voor oldtimers van 26 tot 40 jaar die op benzine rijden, betaalt u een aangepast tarief. Voor oldtimers die op diesel of lpg rijden en jonger zijn dan 40 jaar, vervalt de vrijstelling.
Jouw auto is ouder dan 40 jaar. (punt)
Mijn cx diesel uit 1981 zou per 1 januari 2014 weer belastingplichtig worden. Op grond hiervan heb ik op 31 december mijn auto geschorst omdat ik alleen in het voorjaar en de zomer met de cx ga rijden. Nu lees ik tot mijn verbazing dat de auto in 2014 belastingplichtig wordt per datum 1e toelating. Datum 1e toelating is 14 mei 1981. Betekent dit nu dat ik pas per 14 mei weer mrb moet betalen en ik mij de schorsingskosten had kunnen besparen?
Kortom:
Chaos bij de RDW.
Waarschijnlijk weten zij ook niet meer hoe ze het moeten aanpakken…
Verkeerd vakje aangevinkt of zo, datum van 1e toelating ipv bouwjaar…
Wat ik uit de brief begrijp die ik heb gekregen dat we t/m februari 2014 kunnen nadenken of we gebruik willen maken van de overgangsregeling.
Die eerste 2 maanden krijgen we dus nog cadeau.
Maar zelfs nu we weten waar we aan toe zijn weten we nog steeds niet waar we echt aan toe zijn