Arjan Verkade schreef:3 maanden binnen blijven is al om het dagelijks te ontmoedigen.
Waarom mag dat de komende jaren niet gelden voor een 88, 89, etc..?
Precies,
Oneerlijk dus…
Nou kom ik er zelf goed vanaf, want mijn BX is van dec ‘87 en mijn snoek van ‘72.
Maar als je een CX break hebt van jan ‘88 heb je wel pech…
Of je moet een paar keer per jaar gaan schorsen…




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
H@ns schreef:Maar als je een CX break hebt van jan ‘88 heb je wel pech…
Idd, mijn CX Break is van dec ‘90.
Had 2 jaar geleden nog de hoop dat ie in 2019 MRB-vrij zou worden.
Is nog een Turbodiesel ook, dus nu, bij ongewijzigd huidig beleid, in 2030 pas!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mijn 89er zou idd 2017 MRB vrij zijn, maakt voor nu de komende jaren dus niets uit. Maar 40 jaar is nog wel een eind weg…
En ik rijdt er dus ook niet dagelijkse mee





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien dan de Stichting autobelangen dat ook gelijk mee kan nemen? Ga ze even een mail sturen. Van het vervallen van de overgangsregeling was namelijk geen sprake dacht ik tenminste…..


Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 16-11-2013
- C35 camper neba coryfee
- C35 benzine
Hallo allemaal
ik wil hier effe op inhaken maar volgens mij kunnen autos met productiedatum na dec 1986 nooit geen oldtimer worden ongeacht of ze dus over 10 of 20 jaar 40 zijn geworden.
lees de site maar na
gr mij
acadyane
ax
bx





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Je kan wel wat roepen, maar plaats even het linkje erbij
Over welke site heb je het?














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van alles Wat schreef:Hallo allemaal
ik wil hier effe op inhaken maar volgens mij kunnen autos met productiedatum na dec 1986 nooit geen oldtimer worden ongeacht of ze dus over 10 of 20 jaar 40 zijn geworden.
lees de site maar na
gr mij
Ik denk dat je even goed moet lezen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Barkie schreef:ik heb net even gebeld met 0800-0749. Ik heb een idee dat ze er daar ook niet echt veel van begrijpen. Bepalend met betrekking tot de ingang van de verschuldigdheid van de MRB is volgens de betreffende mevrouw inderdaad de datum 1e afgifte in NL, zoals al eerder op het forum is vermeld. Bij mij was dat dus 8 september 2005. Mijn 1e kwartaal begint dus feitelijk te lopen van 8 september tot 8 december, het 2e kwartaal van 8 december tot 8 maart,het 3e kwartaal van 8 maart tot 8 juni en het 4e kwartaal van 8 juni tot 8 september.
In mijn geval moet ik dus vanaf 8 maart 2014 weer wegenbelasting betalen, ware het niet dat mijn auto momenteel is geschorst.
Nee, ik denk vanaf 8 juni in jouw geval. 3 kwartalen vooruit is 9 maanden.
Dyna Z1: Tout alu.
Dat is dan weer tegenstrijdig met de site van de belastingdienst:
U betaalt dan geen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers die 40 jaar of ouder zijn.
Er staat niets over 1e toelating in NL…
Begrijp niet precies wat je bedoelt: In de stukjes hierboven gaat het om auto’s die tussen de 25-40 jaar zijn en weer (diesel/LPG) belasting moeten betalen. En wanneer dat in 2014 zou ingaan.
Alles vanaf 40 jaar is vrijgesteld. Maar ook hier zal datum 1e toelating gelden denk ik.
Dyna Z1: Tout alu.















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Flinke export van oldtimers (stijging 128%) vooral naar Polen: klik.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Een der exportlanden: Duitsland, zouden al die mercedesen nu weer teruggaan?
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, want met 30 jaar kun je er een H-kenteken op krijgen. Betaal je nog maar 200 euro belasting per jaar en mag je de steden in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7589
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooie regeling hoor. Je zou bijna jezelf exporteren.
Zit ik net naar de reclame van Carglass te kijken:
“rijdt niet te lang door met een ster”
Erg toepasselijk met de export van al die Mercedessen