Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik denk dat dit de rechtszaak goed doet. De wetgeving rond de mrb is er op de bekende rommelige wijze door heen gejaagd. Beter was natuurlijk geweest als deze meneer al bij de affaire rond de toeslagen aan Bulgaren het veld had moeten ruimen. Dat was op de avond van de stemming over de moties Bashir in mei.
JW

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Nog beter is dat er meer reflectie komt op het toeslagen beleid. Eerst moet er onder druk van de Kamer een regeling komen, die zo snel als mogelijk is, geld uitkeert aan degenen die een beroep doen op de toeslagenwet. Je kan erop wachten dat er dan misbruik van wordt gemaakt (niet alleen door Oost-Europeanen). Pas je de regeling aan en er wordt aan groepen mensen te laat uitbetaald dan is Leiden in last en mag de baas die verantwoordelijk is vetrekken.
Maar dit allemaal terzijde.
Ik verwacht dat de rechtszaak gewoon doorgaat, de groep “gedupeerden” is gewoon te klein. Echt, om mij heen kan het niemand een bal schelen dat diesel- en LPGrijders in ouwe bakken meer moeten gaan betalen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mee eens, het beeld van een luxehobby is (terecht of niet) aardig neergezet…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Niet om de politiek in te duiken, maar als je ziet hoe er nu over de staatssecretaris wordt geroepen, hoe een puinhoop hij er van heeft gemaakt en hoe hij door zijn eigen ambtenaren wordt gepiepeld, dan maakt een rechtszaak zeker wel een kans, mits men zich heel goed op de inhoud voorbereidt. Want ik vrees dat die hele MRB maatregel rammelt aan alle kanten en er gewoon door gejast is.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat vrees ik niet, dat weet ik wel zeker, want er zit geen enkele logica in, laat staan redelijkheid, en daarbij (of daardoor) is het een administratieve draak waar de kennelijk overbelaste belastingdienst (sic) en RDW helemaal gestoord van gaan worden.
Kreeg vandaag een rekening voor de mrb van mijn DS uit 1970, is een belletje voldoende om dat recht te zetten bij de belastingdienst of moet je in de pen klimmen en een officieel bezwaarschrift naar ze sturen?

Totaal aantal Berichten: 7589
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor de zekerheid zou ik het laatste doen. En de belastingdienst kennende: een bezwaar doet niets af aan de betalingsplicht ...

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Laten we niet vergeten dat het feitelijk Rutte en Samson waren met hun regeerakkoord die dit topic in een stroomversnelling zette en iedereen in onvrede hulde. Weekers had slechts de (ondankbare) taak om een groot pakket maatregelen vorm te geven en erdoor te krijgen. Dan is het lastig om zorgvuldig te blijven. Het recht praten van deze onzorgvuldigheden lukte ook niet en dat was de doodsteek. De gebakken peren zijn voor ons en de politiek bij de volgende verkiezingen…..
Vrijstelling Oldtimer stuurde de volgende mail (citaat):
Het vertrek van Weekers verandert helaas niets aan de oldtimerproblematiek. De wetswijziging is aangenomen en is per 1 januari 2014 van kracht. Onze voorbereidingen van de rechtszaak gaan dus in hoog tempo door. Met als gevolg dat allen die na eerder verkregen vrijstelling weer opnieuw MRB moeten gaan betalen, bezwaar kunnen gaan maken.
U hoort daar binnenkort meer over van ons. En daarna zal de overbelaste Belastingdienst de erfenis van Weekers ook gaan ervaren, want alle benadeelden zullen hun eigen bezwaarschrift bij hen in kunnen gaan dienen. En die bezwaren zal men stuk voor stuk moeten behandelen. “Weekers bedankt” zal bij de Belastingen dus nog lang naklinken. Hun Belastingtelefoon is trouwens ook al overbelast geraakt, o.a. door de oldtimerkwestie. In de afgelopen tijd van ca. 70.000 naar 120.000 telefoongesprekken per dag…
Zoals door ons voorspeld blijkt dus ook de uitvoering van de MRB wijziging door de Belastingen een groot probleem te worden. Daarom zal de Stichting Autobelangen zo snel mogelijk contact proberen op te nemen met de opvolger van Weekers. Want als er snel gehandeld wordt, dan kan er nog veel onheil worden voorkomen. Aan ons zal het niet liggen. En aan u ook niet, zolang u bedenkt dat de aanhouder wint.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik moet nu natuurlijk nóg langer wachten op m’n toeslag voor het DS rijden ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
20:55 uur, 6-2 geleden in de mail
Het lijkt wellicht wat rustig van onze kant, maar schijn bedriegt, op verschillende vlakken wordt er hard gewerkt!
Bezwaar maken
Het is van groot belang dat u bezwaar maakt tegen de rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) die u ontvangen heeft of nog gaat ontvangen. Belangrijk is daarbij om de termijn in de gaten te houden waarbinnen u moet betalen. Deze termijn wordt op de rekenig genoemd en is normaal gesproken een maand na dagtekening van de rekening. Na betalen heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken. U leest het goed, de bezwaartermijn gaat pas lopen NA betaling (bevestigd door de Belastingdienst). U dient dus eerst te betalen en vanaf het moment van betaling gaat de termijn van 6 weken in waarbinnen u bezwaar moet maken. Binnenkort (streefdatum 12-02-2014) kunt u via onze site een bezwaarschrift op maat laten maken. Lees hier meer over bezwaar maken en onze tool.Stilte voor de storm
Zoals u weet heeft Frans Weekers ons niet toegestaan om gebruik te maken van de procedure massaal bezwaar, waarbij wij niet allen individueel bezwaar zouden hoeven maken. Naar onze mening was dit een poging ons te demotiveren ons recht te halen, maar daar geven wij niet aan toe! Het is daarom van belang dat iedereen met een oldtimer van 26 tot 40 jaar oud bezwaar gaat maken, zodra dat kan. De toch al overbelaste Belastingdienst, zal hopelijk overspoeld worden door onze bezwaarschriften, dat zal weer een teken zijn voor de politici dat deze maatregel absurd is.Oldtimers op benzine
Eigenaars van oldtimers op benzine die onder de overgangsregeling vallen (bouwjaar 1974 t/m 1987), hoeven voorlopig niets te doen. Zij ontvangen op zijn vroegst eind april een rekening voor het kwarttarief, pas na betaling van die rekening kunt u bezwaar maken. Onze tool zal tegen die tijd ook geschikt zijn om bezwaar te maken tegen de overgangsregeling.Eric Wiebes
Na het onafwendbare vertrek van Frans Weekers, heeft Eric Wiebes zijn functie als Staatssecretaris van Financien overgenomen. Wij hebben reeds een brief gestuurd naar hem met verzoek tot overleg, hierover later meer.Rechtszaak
Samen met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen wordt ondertussen hard gewerkt aan het compleet krijgen van ons dossier, zodat zo snel als mogelijk de dagvaarding bij de landsadvocaat op de mat ligt.U blijft van ons horen!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Whohahahaaaa ,..........
Voor vele bezitters van een oldtimer op benzine van voor 1-1-1988 maar van na 1-1-1974 is het probleem van de overgangsregeling dat je in de maanden December, Januari en Februari niet met de auto mag rijden.
Hier heb ik het volgende op gevonden:
Op 1 december schijf je je auto over van jouw naam naar die van je partner.
Je partner kiest er voor om de auto het hele jaar te gebruiken en betaald het volledige tarief.
Op 1 maart schijf je de auto weer over op jouw naam, waarbij je de keuze maakt om voor de overgangsregeling te kiezen.
Stel je hebt een auto van 2000Kg. In de provincie Utrecht kost je dit € 1264,- per jaar. Door je auto 2 keer per jaar over te schrijven wordt dit gereduceerd tot
€ 316,- voor de maanden December, Januari en Februari
€ 120,- voor de rest van het jaar
€ 19,40 2 keer kenteken overschrijven
Totaal € 455,40 per jaar, een besparing van € 808,60
Bij een lichtere auto van 1200Kg daalt het voordeel tot € 288,- maar dat is nog altijd meer dan de helft van het volledige jaartarief.

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Is het probleem van stalling ook gelijk opgeheven
Dat werkt dus niet.
De nieuwe eigenaar mag helemaal niet kiezen maar moet de keuze van de vorige eigenaar overnemen.
De keuze voor het kwarttarief mag maar een keer per jaar per voertuig gekozen worden.
Helaas.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat zo?
In het begin van het jaar kies je kwarttarief. Later in het jaar volledig tarief. Zover ik weet mag je altijd de keuze maken om over te stappen naar volledig tarief, maar daarna niet meer terug.
Dus het zou wel kunnen werken.

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Ja wat stoterstangen90 schrijft klopt helemaal.
Met kwarttarief wordt overgangsregeling bedoelt
Groeten van Henk uit Steenwijk.