



















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
EW schreef:Ik scoor op LPG beter dan menig C5-rijden op het C5-forum op benzine….
bartjes schreef:Onder het motto ‘op gas kun je beter koken’ zijn er wat cijfers bekend over LPG uitbouw & herkeuren van oldtimers: klik
Ja allemaal leuk en aardig die G3, maar de discussie ging natuurlijk in eerste instantie over het artikel dat Bartjes postte.
Vreselijk jammer dat nog goede installaties waar mensen soms nog best kort gebruik van maakten alweer uit de oldtimers worden gesloopt enkel vanwege een merkwaardige dwaling in de nieuwe regelgeving. Gasrijders hadden natuurlijk gewoon van de overgangsregeling gebruik moeten kunnen maken.
JW




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En dieselrijders!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Inderdaad.
JW
Nee. Juist niet.
Nu zijn de oude bakken geschikt voor kilometervreten tenminste betaalbaar.




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In aanschaf ja, maar niet in exploitatie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Zucht
JW



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat EW zegt idd. Kwestie van rekenen en voor jezelf bepalen of je het ervoor over hebt om LPG te blijven rijden. Destijds heeft men ook meteen geïnvesteerd in een LPG installatie van 1000-1500 euro om maar zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van goedkope LPG.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9465
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
EW schreef:Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.
Maar daar heb ik ‘m 2 jaar geleden niet voor gekocht, voor serieus gebruik.
Zou een auto zijn voor erbij, als hobby, voor vakanties, bezoek van evenementen, clubritten e.d.
Met een klassiekerverzekering met de beperking tot 7.500 km/jaar.
Nu ik er € 120,-/maand aan MRB voor moet betalen, wordt de auto dus wel gebruikt voor woon/werk e.d.
Anders zijn het wel heel dure km’s.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Belastingpapiertje is binnen..
Gelijk maar betaald het kwarttarief….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
René Jongejan schreef:EW schreef:Maar als je een auto serieus gebruikt is de motorrijtuigenbelasting maar een fractie van de exploitatiekosten.
Maar daar heb ik ‘m 2 jaar geleden niet voor gekocht, voor serieus gebruik.
Zou een auto zijn voor erbij, als hobby, voor vakanties, bezoek van evenementen, clubritten e.d.
Met een klassiekerverzekering met de beperking tot 7.500 km/jaar.Nu ik er € 120,-/maand aan MRB voor moet betalen, wordt de auto dus wel gebruikt voor woon/werk e.d.
Anders zijn het wel heel dure km’s.
tja en daar gaat het soms mis. Heb ook een dieseltje die ik voornamelijk voor plezierritjes naar Frankrijk gebruikte. 7500 km per jaar. Nu ook maar woon-werk en km’s voor de baas ermee. Ik heb daarnaast nog meerdere andere jaren 80 auto’s. Vandaag het kwarttarief betaald voor een bx waar ik sinds juni vorig jaar 735 km mee heb gereden.
Ook net betaald voor de mehari 4x4.
Niet vergeten dat ik december niet mag rijden.
Denk volgend jaar maar gewoon ga betalen. 3 maanden niet rijden vind ik niks.
Zeker met zon wintertje van dit jaar.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980






























Totaal aantal Berichten: 11796
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, de Ford Capri zit nu ook in de overgangsregeling.
Het gekke is dat er voor de BMW van m’n vader uit maart ‘74 nog geen rekening is verschenen. Zouden er dan toch nog wat gevallen tussen wal en schip raken omdat ze zo laat zijn met doorvoeren?
Nou ja, en anders verschijnt de nota vanzelf.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn SM is van februari 74. Ook geen rekening gekregen. Voor de Saab wel (overgangsregeling) en voor de Audi ook. (volle mep, dus de schorsing in en daarna naar de sloop)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste