




























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En elektriciteit opwekken kan met kernenergie. Helaas is er 80 jaar lang ingezet op uranium/plutonium vanwege militaire voordelen. Thorium biedt veel betere mogelijkheden. Meer voorradig, een halfwaardetijd van zo’n 100 jaar in plaats van duizenden jaren en, niet onbelangrijk, de reactie kan niet op hol slaan. Tsjernobyl en Fukushima zijn dan dus onmogelijk. Frankrijk is al druk bezig met de ontwikkeling.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
20 procent van bv Australië vol leggen met zonne panelen is genoeg om genoeg waterstof te kunnen maken wereld wijd.
Het grootste probleem zit hem in distributie, maar op zich kan dat prima via de huidige gas en olie pijpleidingen en boorplatforms,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
waterman schreef:Accurijden is kansloos en in één keer achterhaald als waterstofauto’s op de markt komen.
Sterker: die is er al; de Toyota Mirai. Voor 80.000,- is ie van jou.
https://www.toyota.nl/modellen/mirai/index.json?gclid=CjwKCAjwk7rmBRAaEiwAhDGhxGITOKmWsckVjzmlcZSZvx1lUwtCJDucn9sKKeN8OJz9adxoC-vI0BoCHRMQAvD_BwE
Of de Hyundai Nexo:
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexo
De Duitsers komen wat laat op gang.
Wim,
Disciplus Simplex
Enige nadeel op het moment is het aantal tankstations.
Een kennis van mij rijdt al een paar jaar in een Hyundai met brandstofcel. Heeft er alleen een diesel naast voor als hij meer dan 170 km enkele reis weg moet












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
F.SvM schreef:20 procent van bv Australië vol leggen met zonne panelen is genoeg om genoeg waterstof te kunnen maken wereld wijd.
Het grootste probleem zit hem in distributie, maar op zich kan dat prima via de huidige gas en olie pijpleidingen en boorplatforms,
Nee. Want het is pas vloeibaar onder druk en bij een temperatuur van 20 Kelvin…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Waterstof is bij 1 bar vloeibaar bij 20Kelvin, of bij kamertemperatuur bij 70bar…
Bij elke variant van elektrisch rijden gaat het erom hoe je de elektriciteit opwekt, zonder oplossing daarvoor is elke vorm vrijwel zinloos. Veel beter dan batterijauto’s is een brandstof maken met elektriciteit, waterstof, of gewoon benzine uit water en CO2. Voordeel van brandstof maken is dat je daarmee de energieopslag hebt geregeld.
Ik volg dan ook met veel belangstelling het ITER-project in Frankrijk.
wimb schreef:Of de Hyundai Nexo:
https://www.hyundai.nl/hyundai-nexoDe Duitsers komen wat laat op gang.
Hij heeft nog wel een accupakket om de energie tijdens het remmen op te slaan. De vraag is hoe groot dat pakket is.
IMHO moeten we in zijn totaliteit van die accumeuk af. Een loodaccu voor de nodige stroom tijdens stilstand is mooi genoeg.
De winning van lithium en cobalt is een mileuramp en gebruikt ongeveer slavenarbeid. Enorme gebieden zijn dood, groeit niks meer.







Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
bogaard77 schreef:F.SvM schreef:... op zich kan dat prima via de huidige gas- ... pijpleidingen…
Nee. Want het is pas vloeibaar onder druk en bij een temperatuur van 20 Kelvin…
Ons aardgasnet is ook voor gasvormig brandstoftransport, dat zou wat dat aangaat moeten kunnen
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Dat kan ook hoor met H2 en je kunt er ook mee koken en de CV mee stoken. En bij de pompstations kan het ter plaatse onder hoge druk worden gebracht.
Ik snap die hele hype niet over warmtepompen en andere overbodige meuk, het gebruikt allemaal elektriciteit en het net zit al bijna aan zijn max.
Het bestaande aardgasleidingnet kan gewoon worden gebruikt.
Het aardgasnet is volgens de gasunie met uitzondering van de afsluiters (die zijn niet getest voor waterstof) geschikt.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, waar wachten we op!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ehhh… De Duitsers.
Klinkt lullig sinds mijn vorige posting, maar in Duitsland zijn ze bezig met de omschakeling van aardgas naar waterstof. Ook in Albion doen ze er onderzoek naar.
Los van de vraag of waterstof een slim gekozen energiedrager is, zitten we ook met een bestaande infrastructuur die een enorm kapitaal vertegenwoordigt. En volgens zowel onze ooster- als westerburen is die structuur goed genoeg geschikt om van aardgas op waterstof over te stappen.
Dus ja Han, je hebt groot gelijk.
Maar goed, we dwalen af. Dit topic gaat over Milieuzones en dergelijke.
Wim,
Disciplus Simplex



Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Ik ga ervanuit dat de milieuzones gaan vervallen nu schiphol mag uitbreiden.
Ja toch???
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!



Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
nog even en er is een landelijk beleid om standaard zones in te stellen overal waar men het opportuun acht. Hopelijk blijven de oude auto’s buiten schot. Anders kan je steeds minder steden en bewoonde gebieden in met je oude auto, zoals nu in Frankrijk aan het gebeuren is.