Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk dat de gegevens van de RDW leidend zijn. Wikipedia wordt gemaakt door gebruikers, dus daar zou ik nooit voor 100% op vertrouwen. Ja, ik weet het, bij de RDW zijn ze ook niet heel erg onfeilbaar.
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok, merci!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Even DV6TED4 is Euro 4, de euro 5 versies van die motor heten DV6C, de Euro6 versie is de DV6FCTED, heeft 120 PK.
Voor de nieuwe euro 6.2 standaard is de DV5 ontwikkeld.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank je!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ze doen er weer een schepje bovenop…............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is twee jaar geleden al besloten hoor. Invoering was bekend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Bij sommigen mogelijk wel bekend maar niet iedereen houdt zulk nieuws dagelijks bij of heeft daar tijd voor.
Ik vind het in ieder geval niet netjes dat auto’s waar een typegoedkeuring op zit, waar een keuring op zit en die netjes onderhouden worden (lees: waar de bezitter trots en zuinig op is, en er heel veel geld (o.a. accijns) voor over heeft) op zo’n manier afgefikt worden.
Lees ook hoe de steden in België er mee omgaan, het kan dus zelfs nog erger.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeroen Simons schreef:
Ik vind het in ieder geval niet netjes dat auto’s waar een typegoedkeuring op zit, waar een keuring op zit en die netjes onderhouden worden (lees: waar de bezitter trots en zuinig op is, en er heel veel geld (o.a. accijns) voor over heeft) op zo’n manier afgefikt worden.
Ze hadden ook gewoon de MRB van alle diesel kunnen verdubbelen, dus ik zie het probleem niet. Daarbij gaat het om een verhoging van 15% met een max van 285 euro.Laten we eerlijk zijn, die ouwe diesels zijn nou eenmaal vervuilender dan moderne diesels. Is een feit, is onderzocht, zowel in NL als in andere delen van de wereld. Het idee dat je het bezit van zo’n auto wil ontmoedigen kan ik begrijpen, reden te meer waarom ik niet snap dat een diesel die 40 jaar oud wordt vervolgens wél weer vrij van MRB is..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Dat is twee jaar geleden al besloten hoor. Invoering was bekend.
Echter pas na goedkeuring door de Eerste Kamer, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/fijnstoftoeslag-mrb
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De businesscase voor de vervanging van het oliestokertje lijkt te veranderen….
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hoeveel wil je eraan uitgeven om die €9,90/maand die dat ding, volgens de sites van de RDW en de belastingdienst en een snel rekensommetje, straks aan extra belasting opsoupeert te besparen?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het gaat dan niet om 68 maar 78 Euro per maand.
En dan de brandstofkosten.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou een leuke kleine moderne benzinegestookte auto kopen en daar G3 in zetten. Dat is namelijk nog steeds het allergoedkoopste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
EW schreef:Het gaat dan niet om 68 maar 78 Euro per maand.
En dan de brandstofkosten.
Want brandstof betaal je nu niet?
Maar serieus: als je zo’n 206 HDi’tje wilt gaan vervangen door iets dat dat tientje extra per maand op papier niet kost, hoeveel leg je er dan naast als je ‘m inruilt of versjachert? En hoe snel heb je dat eruit?
Kijk, bij jou snap ik dat: het is een kwestie van houd ik ‘m erbij of ga ik weer in het bussie naar de zaak. Maar er zijn ook veel mensen met zo’n oud dieseltje onderweg die er geen andere auto bij hebben om het zo uit te kunnen rekenen. En dan denk ik dat je bij vervanging rekening moet houden met een aardige terugverdientijd, waarin je dan het volgende tweedehandsje ook nog heel moet houden (want dat is natuurlijk wel de realiteit: veel mensen rijden in een oud autootje omdat het geld er niet altijd is om een lekker demo’tje met ‘net de kop eraf’ te gaan scoren).
Als ik kijk wat ik nu allemaal met die Xantia TurboD doe en ik vergelijk de kosten met die Break op benzine, die ongeveer evenveel weegt en presteert, dan is die diesel ook met 15% verhoging van de MRB goedkoper in bedrijf. Ik kan wel goedkoper gaan rijden, maar dan moet ik bijvoorbeeld die 206 HDi overnemen. En nee, dat is geen aanbod
Wat wel een voordeel kan zijn is dat de business case om ‘s zomers met die DS te rijden er veel beter uit gaat zien. Stel nou dat ik die ouwe TurboD geschorst laat komende zomer en gewoon fulltime ga Snoeken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!