En die uitspraak is er
De Ford rijder wordt daarin veroordeeld, hij is schuldig aan die aanrijding.
Een uitspraak over de APK keuring en/of de verkoper van de auto heb ik nog niet kunnen vinden.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
En inmiddels heb ik ook de uitspraak van de zaak tegen de keurder gevonden: vrijspraak.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vrijspraak omdat er niet bewezen is dat de auto stil kwam te staan door een mankement dat tijdens de apk keuring gevonden had moeten worden. Blijft wel staan dat de auto ten onrechte goedgekeurd was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat blijkt nu wel: Stilgevallen omdat hij niet overschakelde op LPG toen hij zonder benzine zat.
Dan begrijp ik die rechter wel: Dat kun je de garage niet aanreken. ( Je kunt hem moeilijk het gedrag van de klant ten laste leggen..) Ik denk dat die APK keuring nog wel een ander staartje zal krijgen.
To err is human, not to err is divine.
Citroensmgz schreef:Dat blijkt nu wel: Stilgevallen omdat hij niet overschakelde op LPG toen hij zonder benzine zat.
....en in plaats van de stotterende auto dan naar de vluchtstrook te sturen, ging hij telefoneren…..
Dat alles tezamen heeft tot dit oordeel en vonnis geleid.
Groet.
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, die stond niet vooraan toen gezond verstand werd uitgedeeld.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
exroosje schreef:
Op zoek naar een goedkoop mileu vignet voor Duitsland ...
...
Uiteindelijk heb ik voor de stad Berlijn gekozen, die hem voor 6 euro incl verzenden aanbiedt:
https://www.berlin.de/labo/mobilitaet/kfz-zulassung/feinstaubplakette/shop.85047.php
Wie er nog eentje moet hebben doe er je voordeel mee!
Het kan geen kwaad deze tip van exroosje uit 2020 voor het Duitse milieuvignet nog weer even naar voren te halen. Die blijkt nog steeds actueel, erg goede service van Berlijn!
(Vorige week binnengekregen, geldig voor heel Duitsland.)
.
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dieselrijders opgelet!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik zag vannacht een programma over de toekomst van ons vervoer en dat werd vandaag tussen de middag herhaald op Curiosity Channel, Ziggo 201. Het heet Engineering the future en ik vond het razend interessant.
Men stelt dat er de komende 10 jaar meer en grotere vorderingen zullen worden gemaakt dan in de afgelopen 50 jaar. En er werd beweerd dat de moderne auto, ook de elektrische, meer dan de helft van de energie gebruikt om lucht vooruit te duwen.
Aptera heeft een EV ontwikkeld met de laagste luchtweerstand ooit en die zou met de relatief kleine accu 1000 mijl bereik hebben en heeft zonnecellen in het dak waardoor de meeste gebruikers niet hoeven te laden want dat gebeurt vanzelf en mocht je grotere stukken gaan rijden dan kan hij laden aan een gewoon stopcontact.
Ik vind het razend interessant en volg het met belangstelling.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanuit de techniek is dat ook interessant.
Maar de standaard consument wil vooral:
Betaalbaar
Praktisch
Betrouwbaar
Dan heb je nog de liefhebbers die willen een bepaalde beleving, weggedrag, motorgeluid of welke vorm dan ook, verschillende combi’s zijn er te bedenken.
De komende 10 jaar zal er best flink veel gaan veranderen, echter dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Maar vandaag de dag kan de koper met een klein budget nog steeds geen 2de hands praktische elektrische auto kopen van 3000 a 7000 Euro.
De praktijk pakt vaak anders uit dan ze voorspellen, kan zowel positief als negatief zijn.
Precies, een dure elektrische auto voor de happy few is niet de oplossing, al denk ik dat 100% elektrisch helemaal niet de oplossing is.
De moraalridders die zogenaamd voor het millieu elektrisch zijn gaan rijden, piepen nu het hardst omdat ze straks wegenbelasting of (hogere) bijtelling moeten gaan betalen, heb ik geen medelijden mee. Wat de “Aptera” betreft, sorry hoor, wat een lelijke en onpraktisch auto, ik bedoel vervoermiddel, een auto kun je het niet noemen.
Je moet het idd zien als vervoermiddel en verder geen waarde hechten aan de lijn en het uiterlijk.
Maar als je dagelijks niet te ver van A naar B moet lijkt het me een heel efficient vervoermiddel.
De EV als de Tesla etc is in mijn beleving een zaaddodend iets met geen toekomst.
Wat mij opvalt is dat de benzine en diesel auto’s in de loop der jaren steeds aerodynamischer werden.
Als ik nu naar de reclame kijk van elektrische auto’s gaan we weer terug naar de rijdende baksteen tijd.
Groet.
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Steeds aerodynamischer? Kijk eens goed naar een SUV!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.