35 van de 282
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1422

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 september 2012 11:48 AM
  [ # 511 ]

Ik vind het lastig, op een van de “boosdoener” partijen heb ik iig niet gestemd. Actie gaan voeren mocht het zo ver komen heeft niet veel zin denk ik, ga je met veel klassiekers naar 070 dan kan dat ook tegen ons gaan werken. Een staatsgreep plegen (Wat in NL een makkie is want het zijn een stelletje watjes) lijkt me wat overdreven om belasting vrij in een oude troen te willen blijven rijden Wink

Ik wist btw niet de de fehac niet sterk genoeg in de schoenen staat om hier tegenwicht te kunnen bieden. Dan moeten de clubs die hier bij aangesloten zijn (waar ik ook aan betaal) maar es wat meer druk bij de fehac uit gaan oefenen. Misschien helpt het dat als ik wegenbelasting moet gaan betalen voor mijn oudjes ik de lidmaatschappen op de clubjes op ga zeggen. Er moet tenslotte bezuinigd worden dan…

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 17 september 2012 12:14 PM
  [ # 512 ]

Vroeger hadden we de 60 dagenkaart voor auto’s van 30 jaar en ouder. Kostte ongeveer 3 maanden belasting en dan moest je de dag invullen waarop je ging rijden.

Het belastingvrij rijden is nogal uit de klauw gelopen hier en daar zou wel wat aan moeten gebeuren. Maar hoe is de grote vraag. Ik heb een auto van ruim 1700 kg waarmee ik per jaar ongeveer 150 km rijd. Die kost in de normale belasting bijna 100 euro per maand dus dat wordt 10+ euro per kilometer.

Profiel  

patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 17 september 2012 06:37 PM
  [ # 513 ]

Wat te denken van mijn hobbyauto.
3.250 kg zwaar op diesel.
Dat word 2.940 euro per jaar voor een auto waarmee ik nog geen 1000 km per jaar mee rij

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 17 september 2012 06:55 PM
  [ # 514 ]

De “boosdoeners ” zijn degene die hun “oldtimer” inzetten voor dagelijks gebruik, kijk maar om je heen hoeveel import diesels er uit het oosten zijn gekomen de laatste jaren.
Er moet op een of andere manier gewoon een onderscheid worden gemaakt tussen hobby matig en dagelijks gebruik lijkt mij niet zo’moeilijk.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 17 september 2012 07:38 PM
  [ # 515 ]

Je oldtimer inzetten voor dagelijks gebruik? Kan ik er wat aan doen dat dat ding steeds ouder wordt en dan ineens “oldtimer” heet. Ik rij meer dan 25 jaar in een cx en wil dat gewoon blijven doen. Ik heb er geen probleem mee om voor die dagelijkse wagen de normale kosten te betalen. Maar voor de rest van de “oldtimers” die ik hier heb staan is dat onhaalbaar.
Die zotten in den haag moeten eens ophouden met steeds de spelregels te wijzigen. Het hele systeem van houderschaps belasting en schorsen is zwaar bezopen en kost geld voor niks. Ben bang dat ze ons nu weer gaan rippen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 september 2012 07:40 PM
  [ # 516 ]

Morgen is het prinsjesdag, wellicht dat er meer bekend van wordt over de verandering oldtimer vrijstelling?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2012 07:47 PM
  [ # 517 ]

Nu maar hopen dat het bij populistisch gelul blijft om de groene stemmers te laten horen wat ze willen horen.

De grens is al omhoog naar 30 jaar, volgens mij redelijk gelijk met de rest van de EU, daar willen we toch zo graag bij horen?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11788

- Xantia TD SX
Gepost: 17 september 2012 07:55 PM
  [ # 518 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Morgen is het prinsjesdag, wellicht dat er meer bekend van wordt over de verandering oldtimer vrijstelling?

Nee. Dat zijn de plannen uit het Kunduz-akkoord van de vorige Kamer die daar nog spelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 september 2012 08:02 PM
  [ # 519 ]

Als expat - ik begrijp niet dat het Kunduz akkoord ook maar vagelijk iets met old timers te maken heeft? Kennelijk toch dus. Ik wacht nog een half jaar tot mijn Koekblik citroen eindlijk 30 jaar is en wil ze dan EINDELIJK formeel keurig netjes uit-en invoeren als klassieker. Draaien ze het terug, dan wordt het gewoon een museumstuk in mijn eigen garage en op mijn eigen terrein. Ik weiger nog meer belasting te betalen.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11788

- Xantia TD SX
Gepost: 17 september 2012 08:06 PM
  [ # 520 ]

Het zg. Kunduz-akkoord is het akkoord dat na het Catshuisoverleg tot stand gebracht is. En de naam is schijnbaar ooit door Wilders gemunt: http://www.nujij.nl/politiek/waarom-het-kunduz-akkoord-zo-wordt-genoemd.17095474.lynkx#axzz26kPtU8z7

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1929

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 september 2012 08:16 PM
  [ # 521 ]

Model JWH: Eigenlijk hoeft er niets te gebeuren, want mensen die een oude belastingvrije MB hebben geïmporteerd,
komen er van zelf wel achter dat de bespaarde MRB niet altijd opweegt tegen de kosten van een oude auto.
Maar als er dan toch iets moet gebeuren: Geen MRB en geen milieu zones voor auto’s ouder dan 30 jaar die
bijv. max.5000 km/jr rijden. De auto’s met een oldtimer verzekering dus. Makkelijk te controleren via de APK.

JW

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 september 2012 08:31 PM
  [ # 522 ]

Zo’n beetje elke liefhebber kan met gemak voor elke APK even zijn eigen km stand aanpassen bij een oude auto, veel te fraude gevoelig dus.
Met mijn CX mag ik gewoon 10k per jaar rijden volgens de oldtimer verzekering, dat werkt eigenlijk ook niet…

Naar mijn idee wordt er maar door een klein deel misbruik gemaakt van de regeling, maar dat betalen ze wel weer meer aan onderhoud, zoveel goedkoper zijn ze dus ook niet uit.
Moet er dan toch echt iets aangepast worden kan je toch gewoon als regel instellen dat je alleen in aanmerking komt voor een oldtimer WB korting als je daarnaast ook een auto heb waar je wel wegenbelasting voor betaald. Degene die wel een 86er diesel wil rijden kan dat gewoon doen, maar betaald wel netjes wegenbelasting net als iedereen. Maar degene die graag af en toe van zijn oldtimer wil genieten kan dat gewoon blijven doen.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 17 september 2012 08:40 PM
  [ # 523 ]

Ik heb een 43 jaar oude Engelse auto en ik heb twee snelheidsmeters/kilometertellers. Die haal je zo uit het dashbard omdat ze een bajonetsluiting hebben. Zou ik dus dagelijks willen rijden dan zou ik een van de km tellers speciaal voor de APK kunnen gebruiken.

De oplossing is toch zo simpel: een goed en betaalbaar systeem van rekeningrijden voor iedereen. Ik rijd maar een paar honderd kilometer per jaar met die auto, geen probleem voor mij hoor dat rekeningrijden.

Profiel  

patrijsraam
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 17 september 2012 09:08 PM
  [ # 524 ]
Arjan Verkade schreef:

Moet er dan toch echt iets aangepast worden kan je toch gewoon als regel instellen dat je alleen in aanmerking komt voor een oldtimer WB korting als je daarnaast ook een auto heb waar je wel wegenbelasting voor betaald. Degene die wel een 86er diesel wil rijden kan dat gewoon doen, maar betaald wel netjes wegenbelasting net als iedereen. Maar degene die graag af en toe van zijn oldtimer wil genieten kan dat gewoon blijven doen.

Dit zou een perfecte oplossing zijn

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5488

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Profiel  

35 van de 282
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook