Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
goed nieuws toch
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
De oplossing is toch zo simpel: een goed en betaalbaar systeem van rekeningrijden voor iedereen. Ik rijd maar een paar honderd kilometer per jaar met die auto, geen probleem voor mij hoor dat rekeningrijden.
Lekker makkelijk praten als je met pensioen bent en niet iedere dag 130 km woon-werk verkeer hebt die je met 0,19ct per. Km moet zien te financieren….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
GWHENDRIKS2 schreef:http://www.bovagkrant.nl/home/46888-fikse_daling_import_klassiekers_door_nieuwe_wetgeving.html
Waarom dan de regeling veranderen?
vooral deze cijfers promoten dus, want het lijkt er sterk op dat de politiek vooral op dit soort berichtgeving reageert.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Mee eens.
Spread the word !
JW
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar gaat het niet om. Het heeft geen ene hol met milieu te maken. Het gaat er om dat het herinvoeren van de MRB voor klasssiekers de schatkist 200 miljoen zou opleveren. Dat er vervolgens een hele bedrijfstak over de kop gedwongen wordt kan ze geen moer schelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Niet zo cynisch waterman.
JW
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Yuri, niks voor jouw om partijleider te worden van de OC (oldtimerclub), die hier dan tegen in gaat..
Serieus: Tja als het met geld te maken heeft dan, gaat het ten koste van anderen.. Jammer maar dat gaat altijd zo….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
JWH schreef:Niet zo cynisch waterman.
JW
Nou, ik denk dat waterman daar wel een punt heeft. Dan denk ik niet eens meteen aan Citroëns, maar wat denk je van bijvoorbeeld alle Amerikaanse oldtimers? Hoeveel liefhebbers denk je dat er dat vermogen voor over hebben om voor zo’n zware bak, vaak ook nog eens op LPG de mrb af te gaan tikken? Dat is voor een liefhebber die dat ding voor erbij heeft in deze tijd vaak niet op te brengen.
En wat te denken van alle bedrijven die een groot deel, of zelf hun hele omzet halen uit dit deel van het Nederlandse wagenpark. Die gaan schrale tijden tegemoet. Daar zullen vast een heel aantal bedrijven omvallen met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat velen de consequenties niet voldoende inzien.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Idd Tilanus. Ik denk dat die branche nog aardig groot is. Allerlei gespecialiseerde garages gaan mogelijk het loodje leggen.
Waterman heeft niet veel vertrouwen in de Fehac, ik dacht dat deze belangen behartiger bij de laatste aanpassing van de wet wel een grote rol had gespeeld.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25622
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat denk ik ook. Die lobbiet wel degelijk om de vrijstelling te houden.
Los daarvan is HET VOLKOMEN BULLSHIT om LPG extra te belasten. Het is Veel schoner dan benzine EN een afval product.
Een NIEUWE auto op Bi fuel (benzine LPG af fabriek) betaalt geen toeslag dacht ik..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Kunnen beter al die priputsen en zo belasten, die dingen maken veeeel meer kilometers dan alle oldtimers samen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Dat denk ik ook. Die lobbiet wel degelijk om de vrijstelling te houden.
De rol van de Fehac in het hele vrijstellingsverhaal is te verwaarlozen. De Fehac is een clubje van autopoetsers en vind dat de “veelrijder” geeen liefhebber is en dus best genaaid mag worden.
De aanpassing van de vrijstellingswet waarbij de leeftijd stapsgewijs naar 30 jaar gaat en niet wordt bevroren is te danken aan ene Wouter van Embden die met zijn clubje voor de belangen van oldtimer rijdenden ondernemers succesvol actie heeft kunnen voeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In dat opzicht best gek dat ik die naam de afgelopen weken niet weer ben tegengekomen. Of ik heb niet goed opgelet natuurlijk.
Moet er dan toch echt iets aangepast worden kan je toch gewoon als regel instellen dat je alleen in aanmerking komt voor een oldtimer WB korting als je daarnaast ook een auto heb waar je wel wegenbelasting voor betaald.
Als het dan ook het GEBRUIK van een MRB-plichtige auto mag zijn, heb je mijn stem (leasebak…).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Over de mogelijk afschaffing van de mrb vrijstelling twitterde een of ander fehac figuur: http://twitter.com/#!/search?q=#FEHAC
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11787
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Of je post het gewoon lokaal, zodat de twitterloze prutsers hier (moi) het ook kunnen lezen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!