Gisteren helaas afscheid moeten nemen van mijn prachtige voiture.
‘s Ochtends gaf de eb6v al een flinke klap met optrekken en in de loop van de dag werd dat alleen maar erger.
Schakelen van 2 tm 6 is geen probleem, echter het oppakken van de 1e versnelling gebeurde pas bij 1500 toeren en de klap was zo hard dat de motor er van afsloeg.
Thuis aangekomen werd de bak helemaal gek, hij begon zelf te kiezen tussen de 1e en 2 versnelling en begon te rollen zonder dat je gas gaf.
Het nam gewoon gevaarlijke vormen aan en heb gisterenavond nog citroen assistance gebeld. Ik dacht dat er iemand van citroen zou komen die de computer uit kwam lezen en de storing zou verhelpen. Tot mijn schrik kwam er echter een bergingsbedrijf en hebben mijn auto op de vrachtwagen gezet. Vandaag wordt ie naar een dealer gebracht ( niet mijn eigen dealer want die zit verder dan 25 km (29,1 km om precies te zijn) en dat vergoedt citroen nederland niet. Ik ben heel benieuwd wat er precies aan de hand is, ik hoop elektronica, dat is vrij simpel te verhelpen denk ik.
Auw. dat is zuur
Hopelijk is het snel te verhelpen
Succes iig
Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Balen, Harry.
Ik hoop dat het inderdaad alleen een software-probleem is.
(er zat toch ook een software update aan te komen in een terugroepactie?)
Succes en hou ons op de hoogte.

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Hmmm, klinkt best eng.
Hopelijk is het makkelijk op te lossen !
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik leef met je mee. Ik hoop alleen dat het exemplarisch is, want anders kan het nog wel heel druk worden bij de dealers.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb enkele vragen voor je harryhonda7:
- van welk bouwjaar is je wagen
- welke motor heb je
- hoeveel km heb je intussen
dank bij voorbaat
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Ik heb enkele vragen voor je harryhonda7:
- van welk bouwjaar is je wagen 12 mei 2007
- welke motor heb je 2.0I benzine
- hoeveel km heb je intussen 13000dank bij voorbaat
Bij 12000 ook al koppakking vervangen (was seriefoutje)
Voor degene die zich afvragen wat ik allemaal uitspook met de auto : HELEMAAL NIETS !!
Deze auto nodigt daar niet toe uit en rijd er ontzettend rustig mee, misschien wel soms te rustig ops:
Update, auto is woensdag bij de dealer uitgelezen en er zat een storing in de sensor die de koppeling op moet laten komen. Storing gewist en daar gaan we weer dacht ik.
Kwam echter bij de dealer aan die een proefrit had gemaakt en alles was in orde. Hij wil de auto voor me buiten zetten en ja hoor, het ging weer mis. Een flinke klap bij het opkomen van de koppeling, het heeft hetzelfde effect als bij een geschakelde auto je auto eerst een paar duizend toeren te laten maken en dan in een keer je voet van de koppeling laten komen.
Mijn probleem is nu echter dat aanstaande maandag de leenauto van Citroen Nederland teruggebracht moet worden maar het ziet er niet naar uit dat ie dan klaar is (zal anders vandaag moeten zijn). Hoe moet ik hier mee omgaan, het valt onder garantie en ik vind niet dat ik ook maar voor enige kosten op moet draaien ( benzine wel maar dat lijkt me vrij logisch). Of ik haal mijn auto bij de dealer op en breng hem naar naar mijn eigen dealer, die doet in ieder geval niet moeilijk over het lenen van een auto

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het betreft hier garantie, dus die kosten van de leenauto komen voor rekening van Citroën NL. (als het goed is belast de dealer die kosten gewoon door aan hen)
Dan moet de dealer maar een auto van hun opofferen…
Succes!
Leenwagen krijg je alleen maar omdat je een aardige dealer hebt!
Vergeet dat even niet!
Ze hoeven helemaal NIKS

harryhonda7 schreef:picassoke schreef:Ik heb enkele vragen voor je harryhonda7:
- van welk bouwjaar is je wagen 12 mei 2007
- welke motor heb je 2.0I benzine
- hoeveel km heb je intussen 13000dank bij voorbaat
Bij 12000 ook al koppakking vervangen (was seriefoutje)
Voor degene die zich afvragen wat ik allemaal uitspook met de auto : HELEMAAL NIETS !!
Deze auto nodigt daar niet toe uit en rijd er ontzettend rustig mee, misschien wel soms te rustigops:
Pff, ik hoop dat dit een enkel geval is. Lijkt wel of je aan maandagochtend model hebt.
Ik hoop dat ik met de mijne in elk geval zulke zaken niet voorheb. Als dat wel het geval is zal hij snel buiten vliegen en koop ik me een mercedes A-klasse.
Dan heb ik minder comfort, minder ruimte (is voor mij niet zo belangrijk zit 99% van de tijd alleen in de auto) maar dan heb ik tenminste geen problemen.
we zien wel wat het geeft. Ik heb nu 7000 km
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Geen probleem met mercedes ...Sinterklaas bestaat niet hoor
Waarom heet dit topic eigenlijk “afscheid” ?

Rene van Maren schreef:Geen probleem met mercedes
...Sinterklaas bestaat niet hoor
![]()
Waarom heet dit topic eigenlijk “afscheid” ?
Dit topic heet afscheid omdat hij (tijdelijk) afscheid nam van zij picasso wegens het defect.
Met mercedes zijn er wel problemen, maar dan vooral op de duurdere, en technisch vernufte modellen.
Op de A-B-C klasse zijn er nauwelijks problemen, en alle kinderziekten zijn eruit.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
picassoke schreef:Met mercedes zijn er wel problemen, maar dan vooral op de duurdere, en technisch vernufte modellen.
Op de A-B-C klasse zijn er nauwelijks problemen, en alle kinderziekten zijn eruit.
Dit kan wel zijn, maar als je remmen van Citroën gewoon bent, is het toch even aanpassen aan de lichte ankertjes van een A-klasse (althans, dit was mijn recente ervaring). Om deze reden was ik blij dat ik na drie dagen van het A’tje afscheid kon nemen.
Maar nu ga ik behoorlijk off-topic…
C4sohier schreef:
Precies, dus we gaan weer ontopic.
Eigenlijk geloof ik dat alles al is gezegd, de auto was gestolen, en is nu weer terug.
Rene van Maren schreef:C4sohier schreef:
Precies, dus we gaan weer ontopic.
Eigenlijk geloof ik dat alles al is gezegd, de auto was gestolen, en is nu weer terug.
Gestolen??? Knoop je wat draadjes doorelkaar?
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto