12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
EVA, de beige DS van vlietmansje
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25688
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2009 12:38 PM
  [ # 166 ]

maar vonken de bougie kabels ook?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 januari 2009 12:58 PM
  [ # 167 ]
vlietmansje schreef:

Ether heb ik niet eerder gebruikt, auto staat in garage onder flat, wil daar geen brand veroorzaken, overigens Rolling Eyes

Vonk: heb een overslagbrug van 8 tot 10 mm van de bobinekabel naar de accubak bij draaiende startmotor. Onder druk misschien wel doorslag op verdeelkap of rotor, maar ik weet niet hoe dit uit te sluiten (behalve vervanging door nieuw dan).

Met pen in vliegwielhuis ontsteking gesteld op cylinder 1. Kabels op 1342 (kloksgewijs gezet).

Langzamerhand wordt dit een uitdaging Wink  , maar ben niet van plan op te geven!

Ipv bobinekabel kun je natuurlijk elk van de bougikabels per stuk proberen, tegen kleppendeksel. Evt ook inlcusief de bougie…

Met goede vonk en spuitbusje “starthulp” móet ze gaan starten, (als er geen heftige mechanische problemen zijn als gebroken nokkenas oid)

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 januari 2009 01:49 PM
  [ # 168 ]

Ether, startpiloot of gewoon remmenreiniger, daar wil ie meestal ook wel vlot op aanslaan.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 januari 2009 05:00 PM
  [ # 169 ]
bogaard77 schreef:
vlietmansje schreef:

@Kan nog steeds niet snappen hoe er twee gaten (ipv 1 of 3) in de overgang van carburateur naar inlaatspruitstuk zitten…
‘k Ga wel vast op zoek naar nieuwe pakking!

Het gaat er via slang in en door gat uit…

Tja, de slang zit op het spruitstuk, de twee gaten zitten in de overgang van spruitstuk naar carburateur.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25688
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2009 05:17 PM
  [ # 170 ]

en in de kop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 januari 2009 05:59 PM
  [ # 171 ]

Ok, weer tussendoor efkes wat geprobeerd (heb zoontje van 5 die vrij is van school…)

Bougiekabels vonken alle 4, maar niet zo’n nette vonken als van de bobinekabel (...)
Twee andere bobines geprobeerd, geen resultaat.
Vloeistof aan basis van carburateur is benzine, geen water: komt door verzuipen na veelvuldige startpogingen. Heb in ieder geval een beste accu! (komt uit Duitsland, by-the-way)

Ga nu eerst maar verdeelkap en rotor vervangen…
Dus op onderdelenjacht!

knuffel

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 januari 2009 11:51 PM
  [ # 172 ]
vlietmansje schreef:

Ok, weer tussendoor efkes wat geprobeerd (heb zoontje van 5 die vrij is van school…)

Bougiekabels vonken alle 4, maar niet zo’n nette vonken als van de bobinekabel (...)
Twee andere bobines geprobeerd, geen resultaat.
Vloeistof aan basis van carburateur is benzine, geen water: komt door verzuipen na veelvuldige startpogingen: heb in ieder geval een beste accu! (Komt uit Duitsland, by-the-way)

Ga nu eerst maar verdeelkap en rotor vervangen…
Dus op onderdelenjacht!

Dat de vonk er op de bougie iets minder mooi uitziet is niet abnormaal. Al met al zitten er in de rotor en kap best wat overgangsweerstanden. Niet meteen opgeven, een beetje vonk is óók al goed, een correct mengsel brandt zó.
Je zou ook de bougies goed schoon kunnen maken, de startmotor even kunnen laten draaien zonder bougies zodat de cilinders mooi leeg spoelen, en dan met correcte bougie-afstelling (0.6 - 0.7 mm) nogmaals proberen.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 januari 2009 11:44 PM
  [ # 173 ]

Bougiekabels en bobinekabel gemeten: 2300 kOhm.
De koolstofstift in de verdeelkap wiebelt beetje, lijkt minder contact te maken…als ik er aan trek kun je veertje eronder zien. Moet deze stift contact maken via het huis, dan zit er veel te veel zijdelingse beweging in, via het veertje kan eigenlijk niet, toch?
Meten van weerstand binnen-buiten gaat niet goed, weer via die zijdelingse beweging, lijkt het. Heb nog geen nieuwe kunnen scoren, maar Wolfman heeft soortgelijk startprobleem met andere (oude) kap opgelost.
Heb ik niet liggen, helaas Crying or Very sad

Wordt vervolgd, hoor!

Hopelijk 1 februari in Heusden weer paraat met Eva!

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 januari 2009 05:05 PM
  [ # 174 ]

Het zoveelste vervolg…


hoestend en proestend is de motor weer aangeslagen!

Helaas blijft het hier ook bij Crying or Very sad  , wat nu weer?
Stand van zaken tot nu toe: eind november met lagere temperaturen niet meer aanslaan op LPG, ook niet op benzine. Dus eerst gezocht in ontsteking, puntjes en condensator vervangen, diverse bobines geprobeerd, gehannes met volgorde van bougiekabels en dat is nu voorbij, ontsteking goed.

Benzineafsluiter opent niet, dus alleen benzine als de opvoerslang rechtstreeks op de carburateur aangesloten zit.
Op gas wil die echter nog steeds niet, het safety relais gemeten: schakelt even de tank vrij, maar daar blijft het bij.

Losgemaakt en getest op de werkbank.

Hééél even komt er spanning op de twee schakelpootjes, valt eigenlijk direct af (relais heeft 5 pootjes: massa, 12V, onderbrekermonitor, en 2 schakelpootjes voor tank en verdamper).


Vraag dus: kan ik wel meten zonder onderbrekermonitor, en hoe lang geeft het relais spanning voordat die afvalt, zou toch wel paar tellen mogen zijn?

Plaatje staat netjes achterop het relais:

................2
............1..3..4
................5

1= massa
2= plus  
3= geschakeld V naar tank
4= onderbreker monitor
5= geschakeld V naar verdamper

Meting: puntje 1 op massa, puntje 2 op +, dan gelijk meten op 3 of 5.
Resultaat is dus even spanning, zeg 4 of 5 volt op digitale meter, dan 0.

Meet ik verkeerd, of gewoon defect en vervangen, da’s dus nu de vraag Confused

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25688
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 januari 2009 05:51 PM
  [ # 175 ]

4 en 5 zit andersom dacht ik.

Zonder pulsje valt ie na een halve seconde af.

Een bougie kabel heeft 23 kOhm.. Geen 2300 kohm.
23 k is ook ENORM VEEL!

Spanning gaat via het veertje. als dat brak is vervangen!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 januari 2009 06:10 PM
  [ # 176 ]

Heb laatste poging gewaagd, met draadje contacten doorgelust, na keer of drie toch geen succes.
Accu weer aan de lader, dus.

Morgenochtend op stap voor nieuwe verdeelkap en rotor.

O ja, (weer) bedankt voor reactie (en meedenken, uiteraard!).

lovecitro , nog steeds, hoor!

knuffel

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 27 januari 2009 10:28 PM
  [ # 177 ]

Sad  Sad  Sad  Sad  Sad  Sad  Sad

Wat lees ik nu.

Heel veel sterkte met Eva !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 januari 2009 10:38 PM
  [ # 178 ]
bogaard77 schreef:

Zonder pulsje valt ie na een halve seconde af.

Dan zal de multimeter te traag zijn om tot 12.2V te komen, en kennelijk is het relais dan goed.

Morgenochtend efkes naar Sanders voor verdeelkap en rotor.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 januari 2009 10:40 PM
  [ # 179 ]
Goddess'71 schreef:

Heel veel sterkte met Eva !

He Wouter!

En ben jij alweer op straat met die zwarte schoonheid?

knuffel

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 27 januari 2009 11:21 PM
  [ # 180 ]
vlietmansje schreef:

Morgenochtend op stap voor nieuwe verdeelkap en rotor.

Dit kan wonderen doen. Ik had na een paar honderd kilometer met een gloednieuwe rotor en verdelerkap panne. Vanalles gecheckt, snapte er niks van. Nieuwe rotor vervangen voor de oude, starten lopen. Als ik ze naast elkaar hou zie ik geen verschil. Is toch gewoon een ronddraaiend stukje metaal? Zo zie je maar.

vlietmansje schreef:

Dan zal de multimeter te traag zijn om tot 12.2V te komen, en kennelijk is het relais dan goed.

Je kan eventueel een testlampje aansluiten. Deze zijn wel ietsje sneller als de multimeter.

Profiel  
 
 
12 van de 27
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook