20 van de 27
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
EVA, de beige DS van vlietmansje
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 maart 2009 01:15 PM
  [ # 286 ]
DriverD schreef:

Goed bezig!

Vanmorgen de laatste hand gelegd aan het inlaatgedeelte, heb nu weer grote carburateur en dan past de luchtslang naar het luchtfilterhuis niet.
Chokekabel kan ik (nog) niet vastzetten, boutje met gat erin is afgebroken/kapot Sad

Maar op gas heb je dat niet nodig: PROEFSTART!

Drie keer tornen en aanslaan!  Very Happy

Met beetje aanloopherrie: de ventilator schuurde tegen de radiatorkap, en het gradenboogje bleek ook tegen de nokkenaspoelie aan te schuren.
Geen lekkage van koelwater (vooralsnog), komt op temperatuur en thermostaat opent. Vervolgens hydraulische druk erop, ook op het eerste oog ok.

love7

Heb toch wat met die auto, hoor!
Achteruit op eigen kracht in garage gezet.

Nu ligt er een grote plaat karton onder en heb de druk erop laten staan, kijken of er echt geen lekkage optreedt…
Vanmiddag remmen ontluchten en spatborden er op.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 maart 2009 01:17 PM
  [ # 287 ]

En dan karren maar!

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 maart 2009 01:46 PM
  [ # 288 ]

Mooi moment he, als de motor dan aanslaat?!

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 maart 2009 07:12 PM
  [ # 289 ]
DriverD schreef:

Mooi moment he, als de motor dan aanslaat?!

Zeker zo mooi als het moment dat je sleuteltje 12 op de HD-regelaar zet en de wagen komt omhoog Smile

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 maart 2009 02:09 PM
  [ # 290 ]
vlietmansje schreef:

En dan karren maar!

Vanmorgen eerste serieuze ritje gemaakt, voorzien van hele berg gereedschap voor het geval dat…
Eigenlijk best goed gegaan, geen horten en stoten (op LPG tenminste), geen lekkages, maar toch Confused

- stuur staat ondanks alle aandacht tóch verkeerd, volgende keer bindt ik het weer vast! Nu staat de spaak op 5 uur, ook aardig trouwens Cool

- auto trekt ietsje naar rechts, appeltje nog afstellen dus.

- op LPG vlotte start en rijden

- op benzine geen goede overname van tweede trap, wellicht mechanisch niet zo soepel meer na jaar stilstand.

- motorkap ligt niet zo mooi tussen de spatborden, lijkt als een soort kattenrug omhoog te staan, min of meer dan. Sluit dus niet goed aan op de lange rubbers in de spatborden.

Al met al dus peanuts!

Nu aan de slag met twee skai stoelen, op de kop getikt via MP: schoonmaken en plaatsen, dan de stofzuiger er nog door en de lak keertje poetsen: keurig op tijd voor de Sterrit van 19 april Smile

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 maart 2009 09:52 PM
  [ # 291 ]

Mooi werk.

Nog ff de puntjes op de i en dan weer veel sturen in het voorjaar.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 maart 2009 05:27 PM
  [ # 292 ]
Erict schreef:

Mooi werk.

Het resultaat van ochtendje poetsen:

Wordt natuurlijk geen perfect plaatje, maar bij 120km/u lijkt het toch heel wat Wink

Beetje “liften” geeft:

Cool

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 07 maart 2009 05:33 PM
  [ # 293 ]

D Super zeg ( jij weet mijn adres!! Laughing ‘)
Heel mooi resultaat.

groeten Peter.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 maart 2009 05:38 PM
  [ # 294 ]
vlietmansje schreef:

Eigenlijk best goed gegaan, geen horten en stoten (op LPG tenminste)
- op benzine geen goede overname van tweede trap, wellicht mechanisch niet zo soepel meer na jaar stilstand.

Heb je wel een goed gasmengstuk op je carbu staan?

Lees dit anders eens door:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=194924&highlight=mengstuk

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 maart 2009 05:54 PM
  [ # 295 ]

@waterman771:

Heb in de huidige configuratie een mengstuk in de zwarte inlaatslang zitten, in mijn bruine DS (LPGinstallatie van 2009) zit een mengstuk tussen inlaatslang en carburateur, beide motoren DY3.
Bij de bruine DS merk ik geen verschil in oppakken van tweede trap op benzine, overigens.

Is toch wel puntje van aandacht, dus.

knuffel

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 08 maart 2009 12:59 AM
  [ # 296 ]

Voel je een ‘gat’ in je acceleratie als je de tweede trap gebruikt? Aangezien je carburateur een tijdje op de plank gelegen heeft, heb je goede kans dat het membraan van je injectiepomp dan uitgedroogd en/of gescheurd is. (Ik ga er dan vanuit dat je een Weber hebt)

Uitleg: (Wist je vast al maar sorry ik kan het niet laten Rolling Eyes )
Op het moment dat jij de klep voor de tweede trap openzet, wordt er even zoveel lucht toegevoerd dat je vacuum sterk vermindert. Hierdoor wordt er op dat moment een te arm mengsel geleverd, omdat de luchtstroom tijdelijk niet hard genoeg aan de sproeier ‘zuigt’. Om dit te ondervangen is er een injectiepomp gemonteerd, die wat pure benzine in je tweede trap sproeit als jij die klep opengooit. Dit is gewoon een simpel one-shot membraangevalletje, en als de tweede trap-klep weer sluit wordt deze hervuld voor de volgende keer. Goede kans dat dit bij jou niet meer werkt, en dat merk je dan op benzine inderdaad. Op gas heb je die voorziening niet nodig, gek genoeg.

Het zou ook nog de afstelling van de tweede klep kunnen zijn, maar dat is niet waarschijnlijk. (Want dan had je daar op gas ws ook last van gehad) Ga in geen geval met deze afstelling prutsen tenzij je exact weet wat je doet! De kans is levensgroot aanwezig dat je het er alleen maar slechter op maakt in dat geval.

Erg mooi gepoetst trouwens! Wat dat betreft heeft mijn dame het maar slecht bij mij… De zwarte vingers staan rondom op de Blanc Meije whistle En dat al een aardig lange tijd…

Oh, en nog gefeliciteerd met je eerste rit met ‘nieuw’ blok! Treetraps carb roeleert Twisted Evil

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 maart 2009 10:36 AM
  [ # 297 ]

@CDPF: membraam voor tweede trap was me idd bekend, heb vroeger Alfa Giulietta gereden, die had 4 carburateurs op rij…ook op LPG trouwens. Hier heb ik van geleerd dat je rijdt op LPG en de benzine alleen gebruikt om de pomp te bereiken als je vergeten bent te tanken Shocked

Starten op LPG vindt ik belangrijker dan rijden op benzine, zullen we maar samenvatten.

Wat dat betreft heeft Eva een heel plezierige verdamper, gewoon starten en aanslaan, warm of koud maakt niets uit. Nergens aankomen, behalve beetje op het gaspedaal, en blijft ook vrijwel direct stationair draaien Very Happy

Een auto om uit te lenen, zou je kunnen zeggen Wink

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 maart 2009 12:10 PM
  [ # 298 ]
vlietmansje schreef:

- op benzine geen goede overname van tweede trap, wellicht mechanisch niet zo soepel meer na jaar stilstand.

Het is echt mechanisch, gisteren op gas gereden, plankgas 120?? Met beetje aandringen pedaal naar de bodem, over een knakje heen. En doortrekken naar 140. Misschien de gaspedaalverbinding klem, straks even kijken.

Verder heeft een Gelderse specialist een vermoeden van versleten drijfstanglagers uitgesproken, gmbh…  Sad

Aan de andere kant het goede nieuws: LPG verbruik na 1000km 1:8.1 Very Happy

We rijden rammelend maar verder, dus Wink

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 maart 2009 01:31 PM
  [ # 299 ]

Dan haakt je tweede trap. Voorzichtig het afstelschroefje een heel klein beetje indraaien.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 16 maart 2009 06:29 PM
  [ # 300 ]
bogaard77 schreef:

Dan haakt je tweede trap. Voorzichtig het afstelschroefje een heel klein beetje indraaien.

Denk dat je gelijk hebt, nu eerst de boel ingespoten met kruipolie om alles beetje gangbaar te maken, misschien is dat wel voldoende.
Het blok/caburateur heeft jaar stilgestaan…

knuffel

Profiel  
 
 
20 van de 27
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook