Jammer om een auto waar zoveel zelf aan gesleuteld is alsnog weg te doen.
Heb je een foto van de buitenkant?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Heb er ook veel van geleerd, mede dankzij dit forum.
Heb een advertentie gezet op de ‘markt’ en een topic aangemaakt bij ‘aangeboden’, daar staat ook foto’tje bij. Auto heeft nu trouwens ‘pallas’-wieldeksels.
Het mooiste zou zijn als een andere liefhebber er weer iets moois van maken zou, maar goed, heb twee jaar de tijd om die te zoeken!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:
- HD-bol slecht of forse inwendige LHM-lekkage
Vanavond bol definitief stuk, heelhuids van clubmagazijn weer thuis gekomen en auto gestald tot het mooie (voorjaars)weer los zal barsten!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed dat je nog thuis gekomen bent!
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
MielcitrofielDS schreef:Jammer om een auto waar zoveel zelf aan gesleuteld is alsnog weg te doen.
Heb je een foto van de buitenkant?
Heb vele foto’s, maar even gewacht voor het juiste effect:
Enne, wat mij betreft genoeg sneeuw gehad!
pavang schreef:Weer die fabel van de waterpomp die je kan smeren.
Waar is dat gaatje dan voor bedoeld? ...
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik doe er altijd een druppel olie in. Overtollige olie wordt afgevoerd via het slangetje aan de onderkant.
(Dsuper5)
Marten schreef:pavang schreef:Weer die fabel van de waterpomp die je kan smeren.
Waar is dat gaatje dan voor bedoeld? ...
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik doe er altijd een druppel olie in. Overtollige olie wordt afgevoerd via het slangetje aan de onderkant.
(Dsuper5)
Heb een oude gebruikte originele pomp geapkt( wel voor een korte slag motor), met een ijzerdraadje door het gaatje zitten peuren en:
jawel ik kom in het lager uit !! Dus olie kan op die manier ook bij het lager uit komen..
Daarna een nieuwer type imitatie pomp gepakt en daar kom je niet bij het lager.
Dus deze “fabel” blijkt dus toch op waarheid te berusten en ik ga gewoon door met het smeren van de pomp met een drupje olie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het is toch echt niet te geloven!
Natuurlijk kom je bij het lager uit!!!! Alleen is het lager aan die kant afgedicht, zodat het vet erin blijft! Die gaatjes zijn bedoeld voor lek en overdruk van koelvloeistof.
Verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Citroen!
Ik ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest.
Ik begrijp echt wel hoe een “gesloten” lager er uit ziet met een afsluiting zodat het vet er niet uit kan. We weten ook dat op heel veel plaatsen geen zgn “gesloten” lagers gebruikt worden. Na deze theorie de praktijk:
Ik kwam dus met mijn ijzerdraadje heel makkelijk bij de kogels van het lager zonder eerst door die afsluiting te hoeven duwen !! Ergo kennelijk zit er in een waterpomp niet altijd een gesloten lager.
Overigens een “gesloten” lager heeft vaak een metalen keerring die niet helemaal op de as afsluit, en ook daar kan je makkelijk wat olie langs krijgen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dit vraagd om foto’s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Om foto’s te kunnen maken moet ik de waterpomp echt uitelkaar gaan halen en voldoet het sonderen met een ijzerdraadje niet.
Maar ik zal gaan zorgen voor foto’s ( wel even geduld aub)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@Egbert: deze discussie verdient een apart topic!
Voor wat betreft ‘Eva’: Deze tijd van het jaar is écht niet geschikt om rond te rijden zonder kachel!
Misschien toch maar even tijd maken om een andere te plaatsen en de oude zien op te knappen…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gisteren heeft Eva een nieuwe liefhebber gevonden…
Er zal een metamorfose gaan plaatsvinden op basis van geleidelijkheid en beperkt budget, maar de club krijgt er weer een lid bij en de auto blijft in het zuiden van het land.
Nu kan het rouwproces beginnen.
In ieder geval iedereen bedankt voor de bijdragen de laatste 4 jaar: heb er veel van opgestoken!





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed nieuws en toch ook weer jammer! Sterkte met de verwerking.
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Leuk Rob,wordt de nieuwe eigenaar ook forum lid?
Dan kun je de auto nog een beetje volgen en wat advies geven.
Nu kun je, je op de bruine DS gaan concentreren.
Veel succes!
Groeten Peter.