Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nope. Toevallig heb ik daarnet een LPG-kenteken opgezocht op de site van de RDW welke net een verse keuring had gekregen. De vervaldatum lag nu in 2010! (check de alfa die ik in “non-cits gespot” geplaatst heb)
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op de website van de Tractionclub werd melding gemaakt van het feit dat het kan voorkomen dat de nieuwe regeling (bij de TA vervalt de keuring ivm altijd ouder dan 1960) niet automatisch ingaat wanneer de auto is ingevoerd in Nederland na een bepaalde datum. Misschien dat dit ook opgaat voor de normale oldtimerregeling. In het eerste geval was aanmelding bij de RDW voldoende om het op te lossen (bij mijn in ‘69 ingevoerde TA is het overigens wel automatisch goed). Allicht de moeite waard om even na te vragen.
Mijn Panhard uit 1955 heeft een geldige apk tot komend april.
Ik heb ook op de site van de rdw gekeken en nu staat er achter apk: nvt.
Ik hoef dus niet meer terug.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 93
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Marcel Gosselink schreef:Ik kom net van de APK-keuring af; uiteraard soepeltjes er doorheen gekomen
Op het rapport staat bij “Geldigheidsduur keuringsbewijs” 22 februari 2009. Toen ik de garageman daar attent op maakte, zei die dat ze deze datum automatisch van de RDW krijgen bij het afmelden. Hij wist ook niets van tweejaarlijkse keuring.
.
Vreemd dat hij zegt dat hij van niets weet. De keurmeesters en de keuringsinstantie zijn middels een brief van de RDW ingelicht over de wijzigingen, Tevens is de regelgeving aangepast naar de laatste versie. Er moet volgens deze versie worden gekeurd.
Kijk op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
en type je kenteken in. dan kun je de afloopdatum controleren. De gegevens zijn pas enkele dagen na de keuring bijgewerkt
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Voertuig
Kenteken NL-61-HK
Voertuigsoort personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming DI 6 BC-D-SUPER 5
Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK 22-02-2010
Datum aanvang tenaamstelling 22-03-2003
En toch staat het goed geregistreerd bij de RDW, Marcel!
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Registratie bij RDW is leidend, papier is afschrift en wordt ook als zodanig behandeld als je het niet kunt tonen: als bij de rdw de goedkeuring geregistreerd staat heb je aan de verplichting voldaan…
Nb je kunt een ander afschrift vragen, trouwens.
maar nu ben ik even nieuwsgierig:
Als er nvt staat bij je apk, dan hoef je nooit meer heen ofzo? Dat lijkt me ook sterk. Ik vraag me af of je dan niet alsnog een herinnering krijgt van 75 euroos.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
goedgekeurde groeten!
.komma
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dirkman schreef:
Jawel, de RDW!
Patje patje patje, veel sneller kan het ook niet echt. Mijn verdediging beroept zich op het vroege tijdstip en gaat nog een kopje koffie halen.
.komma
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lekker bakkie!
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dirkman schreef:maar nu ben ik even nieuwsgierig:
Als er nvt staat bij je apk, dan hoef je nooit meer heen ofzo? Dat lijkt me ook sterk. Ik vraag me af of je dan niet alsnog een herinnering krijgt van 75 euroos.
goedgekeurde groeten!
Bij auto’s van voor 1960 vervalt de keuringsverplichting volledig, dus die nvt is wel degelijk correct. De poster hierboven had het over zijn Panhard van 55, bij mijn TA van 49 geldt hetzelfde.
Goed nieuws!
Mijn APK-Citroen-garage belde me vanmiddag. Hij had goed nieuws: ik had toch gelijk en mijn DS hoeft niet eerder dan 2010 opnieuw gekeurd te worden. Ze hadden gewoon niet goed op het RDW-afmeldscherm gekeken.
Ik moest maar even langskomen met het APK-rapport, dan zouden ze het veranderen. Het klopt dus: met ingang van 2008 hoeven auto’s ouder dan 30 jaar om de twee jaar gekeurd te worden!
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Goh dat hadden we nou nooit gedacht