Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mijn broers ZX 1400 schakelt HEEL slecht en heel zwaar.
Hij belde me net en morgen ga ik erna kijken…
Waar kan ik na kijken?????
(koppeling is niet al te best meer maar ontkoppelt nog wel)
km stand ongeveer 150 000
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: slecht schakelen ZX 1400
McDean schreef:Mijn broers ZX 1400 schakelt HEEL slecht en heel zwaar.
Hij belde me net en morgen ga ik erna kijken…
Waar kan ik na kijken?????
(koppeling is niet al te best meer maar ontkoppelt nog wel)km stand ongeveer 150 000
Weet je wel zeker dat ie nog goed ontkoppelt? Koppeling is het eerste waar ik aan denk bij slecht schakeln.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: slecht schakelen ZX 1400
mpostma schreef:McDean schreef:Mijn broers ZX 1400 schakelt HEEL slecht en heel zwaar.
Hij belde me net en morgen ga ik erna kijken…
Waar kan ik na kijken?????
(koppeling is niet al te best meer maar ontkoppelt nog wel)km stand ongeveer 150 000
Weet je wel zeker dat ie nog goed ontkoppelt? Koppeling is het eerste waar ik aan denk bij slecht schakeln.
dacht ik zelf ook al even aan maar hij zei dat hij voornamelijk problemen had met de 1 en 2 en dat de rest heel zwaar ging!
ik zal beginnen met de koppeling
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
das voor jou zo gepiept.
Ik had het ook. Heeft zeer ws niets met je koppeling te maken maar met de stangetjes. In die schakeloverbrengen zitten rubberen dingen waar dan weer een stang in geklikt zit.
Als die rubberen dingen versleten zijn beweegt het ene stangetje wel, maar schuift die grotendeels los in het rubber rond. De schakelbeweging komt dan niet of nauwelijks door en je moet echt “geweld” gebruiken.
is nie duur en prima zelf te doen voor iemand die een bx gewend is
Die stangetjes idd, ooit met m’n AX ook gehad. Meest logisch denk ik.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Eerste en tweede staan vooraan in het lijstje als de olie niet in orde is, niveau en of soort olie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Eerste en tweede staan vooraan in het lijstje als de olie niet in orde is, niveau en of soort olie.
ops: Da’s idd zo… Stom, heb ik zelf ook mogen ervaren met m’n vorige ZX. Is lekker makkelijk op te lossen ook.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:paso schreef:Eerste en tweede staan vooraan in het lijstje als de olie niet in orde is, niveau en of soort olie.
ops: Da’s idd zo… Stom, heb ik zelf ook mogen ervaren met m’n vorige ZX. Is lekker makkelijk op te lossen ook.
Idem hier, met de C15 maar dat is ook een MA bak.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Eerste en tweede staan vooraan in het lijstje als de olie niet in orde is, niveau en of soort olie.
Inderdaad, en zeker nu het opeens is gaan vriezen heb je al snel problemen.
Controleer ook de slag van de koppeling, in de vraagbaak staat dit uitgelegd, stel deze niet bij als de hoogte van het pedaal al goed is, de kans is dan groot dat je door de drukgroep trapt.
david.tb schreef:paso schreef:Eerste en tweede staan vooraan in het lijstje als de olie niet in orde is, niveau en of soort olie.
ops: Da’s idd zo… Stom, heb ik zelf ook mogen ervaren met m’n vorige ZX. Is lekker makkelijk op te lossen ook.
Laten we er ook even bij vermeldden dat “Specialist” Bart-Hebben de foute olie (80W90 Synthetische rommel) had aanbevolen en aan ons verkocht.
Ik heb ook recent bakolie ververst en had ook 80-90 oid (85-90 kan ook) in mijn handen, voordat ik de juiste fles pakte. Dat spul komt met 0 graden onmogelijk het flesje uit!
En dat terwijl de 75-80 die erin hoort gewoon prima vloeibaar is.
Ich bin ein Breaker
De 80W90 die ik toen erin gegoten had was in de zomer, bloedhete dag en het spul was inderdaad vrij stroperig, kan me dus wel voorstellen wat het bij nul graden doet. Van de week de bakolie bij een ZX1.9D ververst, de fles 75W80 lag al een paar dagen in de koude auto en het spul was prima vloeibaar.
ZX1.4i schreef:Laten we er ook even bij vermeldden dat “Specialist” Bart-Hebben de foute olie (80W90 Synthetische rommel) had aanbevolen en aan ons verkocht.
Dat was de AX maar het principe is hetzelfde, foute Olie in de bak=fout
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
opgelost!
drukgroep ligt eruit!!!!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nou ja, opgelost? Een drukgroep vervangen is een aardige klus!
Jos van der Voort
das dus gewoon een nieuwe koppeling erin.
enneuh , niet gaan bezuinigen op O ringen en zo he!!
ZX-Enschede schreef:Nou ja, opgelost? Een drukgroep vervangen is een aardige klus!
Niet bij een ZX 1400tje, daar is het goed te doen omdat je alle ruimte heb, halve dag werk als je doorwerkt.
Neem inderdaad alle keerringen mee, incl. kruk-as, prise-as, aandrijfas en vergeet de Nylon busjes niet, smeer deze in met vet waar Teflon inzit.